FOTO: PIXSELL
22.09.2017., Rovinj - 10. Weekend Media Festival. Panel Zivot u doba duopola. Marko Stjepanovic, Boris Trupcevic, Miran Pavic. Photo: Zarko Basic/PIXSELL

Telegramov direktor bio je na panelu uz najveće izdavače u regiji; optimistični su o digitalnoj budućnosti

Panel "Život u doba Facebooka i Googlea" na Weekend Media Festivalu u Rovinju

Telegramov direktor bio je na panelu uz najveće izdavače u regiji; optimistični su o digitalnoj budućnosti

Panel "Život u doba Facebooka i Googlea" na Weekend Media Festivalu u Rovinju

22.09.2017., Rovinj - 10. Weekend Media Festival. Panel Zivot u doba duopola. Marko Stjepanovic, Boris Trupcevic, Miran Pavic. Photo: Zarko Basic/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

“Novinarstvo nikad nije bilo kvalitetnije i raznovrsnije”, izjavio je Miran Pavić, direktor Telegram Media Grupe na današnjoj raspravi u sklopu rovinjskog Weekend Media Festivala, najvećeg medijskog događaja u regiji. “Gledamo veliku liberalizaciju medija, u kojoj su se dramatično smanjile barijere za ulazak na tržište”.

“Ben Thompson, jedan od najboljih biznis i tech analitičara na svijetu, preselio je na Tajvan, piše blog, prodaje pretplatu na njega i odlično živi od toga. On danas ne mora raditi u Wall Street Journalu ili New York Timesu, dapače, bolji je od njihovih analitičara. Jedini trošak mu je trošak slanja newslettera”, izjavio je Pavić.

U raspravi pod nazivom “Život u doba duopola Facebooka i Googlea,” sudjelovali su Miran Pavić, Boris Trupčević, direktor Styrije za Hrvatsku, i Marko Stjepanović, glavni urednik srpskog dnevnog lista Blic, uz moderatora Nikolu Vrdoljaka, programskog direktora festivala.

Digitalni poslovni modeli u doba Facebooka i Googlea

Raspravljalo se o digitalnim poslovnim modelima izdavača u vremenu u kojem Google i Facebook uzimaju sve veći dio marketinških budžeta, oko 85% od ukupnog rasta digitalnog oglašavanja u Americi. Trupčević je kazao kako te brojke i nisu tako jednoznačne, jer dobar dio Googleovog novca ipak na kraju završi u rukama izdavača na čijim stranicama se pokazuju Googleovi oglasi.

Kao primjer liberalizacije koju je su donijele platforme poput Facebook, Pavić je istaknuo nedavni uspjeh gastro bloga Plava Kamenica, kojem je Facebook omogućio da u iznimno kratkom roku, kroz kvalitetan sadržaj, u tom segmentu postane utjecaniji od etabliranijih medija.

Osim Plave kamenice, istaknuo je i naš novi sportski portal Telesport, sastavljen od zahtjevnih analiza i eseja kakve bi bez Facebooka bilo iznimno teško dostaviti do korisnika. Trupčević se složio kako zbog Facebooka kvalitetan i originalan sadržaj prolazi sve bolje, odnosno, kako se smanjuje utjecaj copy-pejst članaka, banalnog novinarstva i clikbaita, dok je Stjepanović kazao kako je Srbija ipak radikalno drugačije tržište od Hrvatske. “Mi moramo svašta izvađati kako bi nam kvalitetan članak dobio čitanost”, izjavio je, i dodao da su im najčitaniji članci oni koji donose sutrašnju naslovnicu tiskanog izdanja.

22.09.2017., Rovinj - 10. Weekend Media Festival. Panel Zivot u doba duopola. Photo: Zarko Basic/PIXSELL
PIXSELL
Panel Život u doba duopola. Marko Stjepanović, Boris Trupčević, Miran Pavić PIXSELL

 

Promjena sadržajnih formi na novim digitalnim platformama

Dok je Stjepanović upozorio da digitalne platforme negativno utječu na kvalitetu članaka, jer novinari imaju manje vremena za kave i ćevape na kojima razgovaraju o temama, Styrijin Trupčević kazao je da, uz pomoć digitalnih platformi poput Facebooka i Youtubea, 24sata uspijeva udvostručiti svoj online doseg. S njim se složio i Pavić, dodavši kako veliki agregatori također mijenjaju sadržajne forme i vrste.

“Do prije godinu-dvije, uopće nismo pričali o Stories formatu. Danas imamo Snapchat Stories, Instagram stories, Facebook live, Instagram slideshows. Platforme nisu samo dopustile ulazak manjim igračima, nego mijenjaju što očekujemo od sadržaja”, izjavio je.

22.09.2017., Rovinj - 10. Weekend Media Festival. Panel Zivot u doba duopola. Photo: Zarko Basic/PIXSELL
PIXSELL

Sugorovnici su se dotaknuli pitanja regulacije Facebooka i Googlea, koji su sve više na udaru europskih regulatora radi navodnih monopolističkih pozicija, kao i skorog pretakanja televizijskih marketinških budžeta na digitalne kanale. “YouTube je jasno kazao kako želi 25 posto TV oglašavanja”, rekao je Trupčević i dodao kako je jasno da nas čeka distrupcija na ovom području. “Uvjeren sam da više nećemo govoriti o TV budžetima, već o video budžetima, koji mogu uključivati nove platforme poput Netflixa, YouTube, Instagrama..” dodao je Pavić.