PRIČA

Osmislili su svoj glazbeni žanr, snimili album o ljudskim odnosima i nametnuli sasvim novi smjer popa u Hrvatskoj

Popričala sam s Josipom i Erolom koji čine duo marisol

FOTO: sandro lendler

Popričala sam s Josipom i Erolom koji čine duo marisol

Sigurni smo da ste već čuli za akustično elektronski bend marisol i vjerojatno ste se odmah sjetili telenovele s kraja 90-ih, ali na sreću zajedničko im je samo ime. Prvi singl koji su izbacili nosi naziv Kontrol frik, a sada su izdali i cijeli album Žene mape koji je nedavno ugledao svjetlo dana. Duo čine Josipa Granić i Erol Zejnilović koji se poznaju već godinama s plesnih podija, pozornica, iz publike, s dječjih rođendana, prvomajskih zabava.

Glazba je u njihovim životima jednako dugo i posredno i neposredno. Erol je konzument, publika i čovjek s pozornica, a Josipa je netko tko je dugo bio promatrač, osoba koja piše i pjeva iz sjene, za sebe, a sad i za druge.

“Naša zajednička glazbena avantura nastala je iz ideje da Erol bude moj instruktor bas gitare, ali je na naš prvi susret došao bez instrumenta s idejom da napravimo nešto zajedno, a da ću svirati bas naučiti usput. Nakon par susreta shvatili smo da smo prilično dobar tim i da pjesme zapravo nalaze nas i vrlo lako mi postajemo njihov alat kako da izađu. Album je vani što je super velika stvar, ali bas još nisam zasvirala”, počinje Josipa.

POP ALBUM KOJI ODUDARA OD POP ALBUMA NA KAKVE SMO NAVIKLI U HRVATSKOJ

sandro lendler

Josipa i Erol karakteriziraju svoju glazbu kao mango pop. Iskreno, bila sam pomalo zbunjena tim žanrom jer do sada za njega nisam čula. “Mango pop ne postoji kao žanr ni smjer u glazbi pa tako nema ni bendova ni izvođača koje bismo izdvojili, a da su nam bliski u izričaju”, objasnila mi je Josipa.

“Mango je pjesma s albuma, a inače se veže uz nešto ukusno i fino, južno, toplo i ljetno. Svjesni da smo napravili pop album koji malo odudara od pop albuma u Hrvatskoj, htjeli smo sami smisliti nešto ukusno i dopadljivo. Ne znamo nikog tko ne voli mango, pa želimo to prenijeti na svoju glazbu, kao neku ukusnu asocijaciju”, objašnjava Erol.

sandro lendler

Zadaci i njihova podjela unutar benda došli su, kažu mi, prirodno. “Zajednički zadatak je bila motivacija da se uopće nalazimo, a već na prvim susretima se podjela posla sama nametnula. Erol počinje svirati harme na gitari, a ja na licu mjesta pjevušim melodije i prebirem po već napisanim stihovima iz postojećih prašnjavih rokovnika”, govori Josipa. Nakon toga dobiju neki kostur na kojem zajedno rade na pjesmi te s producentom Marijem Krnićem dolaze do rezultata. Kažu mi da je to najkreativniji i najzabavniji dio stvaranja te dodaju da je svako imao neku ideju i svakoj su dali priliku. “Najuspješnije smo zadržali i sada ih možete slušati na albumu”, kaže Erol.

No tu nije kraj podjeli zadataka, kažu. “Pokušavamo u svemu biti ravnopravni, ima tu još kojekakvih zadataka koje raspoređujemo podjednako. Snimanje spotova, fotografija, okupljanje benda, probe, uloge producenta i vizuali, te odabir kostima za koji su nam na svu sreću ovaj puta pomogle divne djevojke Irja i Iva koje stoje iza super ukusnog i ljetnog brenda House of Kiwi.”

SVI ŽELIMO IMATI KONTROLU U SVOJIM ŽIVOTIMA

sandro lendler

“Kontrol frikovi su akteri jednog odnosa. Oboje su kontrol frikovi, on misli da je ona, a ona zna da je on i obratno. Svi želimo imati kontrolu u svojim životima. Popuštamo u onoj mjeri i onim segmentima u kojima shvatimo da nam umanjuje radost u životu, a u ljubavnim odnosima često ili je potpuno gubimo ili se potpuno predajemo kontroli drugih, a čeznemo za nekom zdravom ravnotežom koja bi trebala rezultirati osjećajem slobode i uzajamne podrške”, govori Josipa osvrćući se na singl Kontrol frik.

A mene se osobno jako dojmila pjesma Sidro za koju mi kažu da opisuje neko duboko mjesto na kojem smo usidreni, a želimo se otrgnuti, biti snažni, sebi dovoljni i kao neka mantra kojom želimo prihvatiti i integrirati dijelove sebe kojih se sramimo, svoje sjene.

sandro lendler

Čitav album Žene mape zapravo je koncentriran uglavnom na međuljudske odnose i reakcije koje se u njima često pojavljuju. “Tako je pjesma Pasivna agresija usmjerena na nešto lijepo jer su melodija i aranžman pjesme vrlo veseli i naivno prpošni što je u opreci sa značenjem samih stihova koji ukazuju na oblik destruktivnog ponašanja”, govori Erol. Ako ga još niste poslušali sada je dobro vrijeme za to. Tako ćemo možda brže prizvati i ljeto.