Austrijske željeznice žele konkurirati HŽ-u u prijevozu putnika. Za Telegram otkrivaju svoje planove

Telegram je doznao detalje o poslovanju tvrtke Rail Cargo Carrier - Croatia u Hrvatskoj

16 September 2020, Saxony, Dresden: A battery-powered railcar of the type Desiro ML from Siemens is standing on a platform during a test run in the main station. The Verkehrsverbund Oberelbe (VVO) is testing new drives for railway lines on which diesel railcars are currently still in use. This line also includes the Dresden - Königsbrück connection on which the Desiro ML ÖBB Cityjet eco railcar performed a test run on the same day. Photo: Sebastian Kahnert/dpa-Zentralbild/dpa (Photo by Sebastian Kahnert / dpa-Zentralbild / dpa Picture-Alliance via AFP)
FOTO: Sebastian Kahnert/dpa-Zentralbild/dpa (Photo by Sebastian Kahnert / dpa-Zentralbild / dpa Picture-Alliance via AFP)

Nakon što je HAKOM jučer objavio da je tvrtka Rail Cargo Carrier – Croatia, hrvatska podružnica austrijskog željezničkog prijevoznog poduzeća Rail Cargo Group koji djeluje u sklopu nacionalnog željezničkog prijevoznika Österreichische Bundesbahnen (ŐBB), novi putnički prijevoznik s dozvolom za pružanje usluga željezničkog prijevoza putnika u Republici Hrvatskoj, Telegram je poslao upit spomenutom prijevozniku kako bi doznao detalje o njihovu poslovanju i utvrdio je li HŽ Putnički prijevoz zaista dobio konkurenciju u putničkom prometu.

Naime, HAKOM u svojoj objavi navodi da je posebni vlak spomenute tvrtke odradio prvi prijevoz putnika. Kako su za Telegram odgovorili iz Rail Cargo Carrier – Croatia, 24. listopada 2023. u promet su uveli poseban vlak na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Rijeka, a sutradan, 25. listopada, vlak je putovao s riječkog kolodvora povratno do zagrebačkog.

Bez prometovanja na domaćim relacijama

Bila je to, ako je suditi po odgovoru tvrtke, jedina vožnja na domaćoj relaciji, iako su dozvolu za obavljanje usluga željezničkog prijevoza putnika u Hrvatskoj dobili 1. lipnja 2021. No, osim te posebne vožnje, nije izvjesno da će Austrijanci tako skoro uspostaviti bilo koju domaću liniju koja bi konkurirala HŽ-u, s obzirom na to da željeznički putnički promet na domaćim linijama još uvijek nije liberaliziran pa državni HŽ sve linije drži do početka 2029. godine.

“Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture je dostavilo Zahtjev za davanje prijedloga Vladi RH za donošenje Odluke o davanju suglasnosti Ministarstvu za preuzimanje obveza na teret sredstava Državnog proračuna za razdoblje od 2019. do 2028., za sklapanje višegodišnjeg Ugovora o javnim uslugama za usluge od općeg gospodarskog interesa u javnom željezničkom prijevozu u Republici Hrvatskoj za razdoblje od 1. siječnja 2019. do 31. prosinca 2028. godine”, odgovorili su krajem 2018. iz resornog Ministarstva za Novi list, podsjećajući kako je takva zaštita domaćeg prijevoznika u skladu s propisima EU-a.

Sezonske linije poput onih iz Češke

Na naše pitanje hoće li onda prometovati na međunarodnim relacijama iz Hrvatske prema drugim europskim destinacijama, Rail Cargo Carrier – Croatia odgovara da će kao sastavni dio ÖBB Holdinga obavljati “uslugu prometovanja vlakova u međunarodnom prometu na hrvatskom dijelu koje će osmisliti matična tvrtka”, ali ne preciziraju o kojim je to potencijalnim linijama riječ.

“Naš je zadatak odgovoriti na zahtjev matične kuće za prometovanjem na hrvatskom dijelu dodatnih sezonskih vlakova i međunarodnih vlakova koji bi tranzitirali preko Hrvatske”, ističu. Tako će, kako proizlazi iz odgovora tvrtke, linije iz Hrvatske i prema Hrvatskoj biti sezonske, kao što su bile linije češkog operatera RegioJeta koji je nekoliko godina češke turiste ljeti dovodio vlakom na Jadran ili pak međunarodne koje bi povezivale neke druge države, ali bi dijelom prolazile kroz Hrvatsku.