HŽ konačno dobiva konkurenciju u putničkom prometu. Austrijske željeznice dobile dozvolu, obavile probnu vožnju

Austrijske željeznice su zasad jedina kompanija koja je odlučila konkurirati HŽ-u u prijevozu putnika

16 September 2020, Saxony, Dresden: A battery-powered railcar of the type Desiro ML of the manufacturer Siemens is driving towards Königsbrück on the occasion of a test run. The Verkehrsverbund Oberelbe (VVO) is testing new drives for railway lines on which diesel railcars are currently still in use. This line also includes the Dresden - Königsbrück connection on which the Desiro ML ÖBB Cityjet eco railcar performed a test run on the same day. Photo: Sebastian Kahnert/dpa-Zentralbild/dpa (Photo by Sebastian Kahnert / dpa-Zentralbild / dpa Picture-Alliance via AFP)
FOTO: Sebastian Kahnert/dpa-Zentralbild/dpa (Photo by Sebastian Kahnert / dpa-Zentralbild / dpa Picture-Alliance via AFP)

Vlakovi su u posljednjem tromjesečju prošle godine prevezli 29 posto više putnika i nešto više robe u odnosu na isto razdoblje 2022. godine. Time je zaustavljen trend pada prijevoza robe, pokazuju podaci Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM) objavljeni u utorak.

U posljednjem tromjesečju 2023. Putnički prijevoz prevezao je 29 posto više putnika u odnosu na isto razdoblje 2022., dok je broj putničkih kilometara smanjen za 0,2 posto. Posebni vlak s prijevozom putnika je odradio prvi put i Rail Cargo Carrier – Croatia kao novi putnički prijevoznik s dozvolom za pružanje usluga željezničkog prijevoza putnika u Republici Hrvatskoj.

Konkurencija HŽ Putničkom prometu

Rail Cargo Carrier – Croatia je hrvatska podružnica Rail Cargo Groupa, kompanije u sastavku austrijskih državnih željeznica ÖBB. Na web stranici HAKOM-a navedeni su kao zasad jedini prijevoznik putnika uz HŽ u Hrvatskoj, ali na samoj stranici kompanije nije moguće jasno pronaći podatke o njihovim planovima u tom segmentu poslovanja, budući da se primarno bave prijevozom tereta.

Inače, pokazatelji teretnog željezničkog prijevoza ukazuju kako je trend smanjenja prijevoza robe zaustavljen u posljednjem tromjesečju prošle godine. Teretnim željezničkim prijevozom u tom je razdoblju prevezeno 0,7 posto više robe u odnosu na isto razdoblje 2022., uz 8,8 posto manje ostvarenih tonskih kilometara. Istovremeno su teretni prijevoznici povećali prihode od prijevoza robe za 0,7 posto.

HŽ Cargo prevezao 10 posto manje tereta

Teretni prijevoznik, HŽ Cargo prevezao je gotovo 10 posto manje robe uz 17,8 posto manje tonskih kilometara, dok su ostali teretni željeznički prijevoznici prevezli 7,7 posto više robe i ostvarili 1,7 posto više tonskih kilometara.

HŽ Cargo je na kraju četvrtog tromjesečja 2023. imao udjel od 36,2 posto ukupno prevezene robe i 48,4 posto ostvarenih tonskih kilometara. Od ukupno 19 teretnih željezničkih prijevoznika 13 ih je bilo poslovno aktivno, a šest prijevoznika u spomenutom razdoblju nije prevozilo robu.