Sve više ljudi prijavljuje da ih iz inozemstva zovu s nepoznatog broja. HAKOM objasnio što učiniti

Vrlo je važno te inozemne brojeve ne pozivati povratno

15.09.2022., Zagreb - Trg bana Josipa Jelacica. Mnogi govore da je mobitel nezdravi i da moze prouzrociti razne bolesti radi zracenja pa cak i smrt. Ovoj djevojci natpis na majici uz razgovor na mobitel upravo govori u tom smjeru. Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL
FOTO: Sanjin Strukic/PIXSELL

Dijelu građana ovih dana telefon ne prestaje zvoniti od poziva s nepoznatih brojeva iz inozemstva. Oni koji su se na te pozive javili navode su da se poziv odmah prekinuo, piše N1. Oni koji nisu stigli odgovoriti pa su pozive uzvratili kažu da se nakon uspostave veze s druge strane nitko nije javljao.

Iz HAKOM-a objašnjavaju da ”brojevi hrvatskih korisnika povremeno budu meta takvih prijevara, a one se provode kao kampanje pozivanja u kojima veći broj hrvatskih korisnika odjednom bude obuhvaćen pokušajima prijevare”.

Prijevara je jednostavna. Takov je i rješenje – ne nazivati nepoznate brojeve s kojih su vam upućeni pozivi koje ste propustili, pogotovo ako oni dolaze iz inozemstva. ”Treba znati da u Hrvatskoj ne može nastati trošak za javljanje na bilo koji poziv i ne može nastati trošak osim ako se ne nazove broj propuštenog poziva. Zato je preporuka ne nazivati propuštene pozive iz inozemstva čije brojeve ne prepoznajemo. Korisnicima savjetujemo da ovakve pozive prijave svom operatoru”, preporučuje HAKOM.

Ne pozivajte nepoznate brojeve

Regulator naglašava i kako potrošači uvijek mogu osporavati račun ako smatraju da su na neki način oštećeni prilikom korištenja javnim komunikacijskim uslugama.

”Međutim, hoće li svaki takav prigovor korisnika biti i riješen na njegovo zadovoljstvo, ovisi prije svega o tome je li operator prepoznao da se stvarno radi o prijevarnim radnjama treće osobe ili se konkretan slučaj svodi na odgovornost korisnika prilikom uporabe javnih komunikacijskih usluga, jer troškovi uvijek nastaju pozivanjem potrošača prema inozemnim brojevima. Ako operator prepozna da se stvarno radi o prijevari, onda će i prihvatiti prigovor potrošača”, ističu.

Iz HAKOM-a dodaju i da operatori, kada se jednom utvrdi da je u tijeku prijevarna kampanja, blokiraju pozivanje brojeva s kojih se ljude pokušava prevariti. Valja imati na umu i da na pametnim telefonima korisnici mogu sami blokirati brojeve. ”Ovo je zgodno koristiti ako dobivate više neželjenih poziva s istog broja dok operatori ne blokiraju broj”, savjetuje HAKOM.