Čak 32 europske medijske grupe tužile su Google za 2.1 milijardu eura

Navode da su pretrpjeli gubitke zbog Googleove prakse u digitalnom oglašavanju

FOTO: Google

Trideset i dvije medijske grupe, uključujući Axel Springer i Schibsted, tužile su Google za 2.1 milijardu eura, navodeći da su pretrpjeli gubitke zbog prakse Googlea u digitalnom oglašavanju, saznaje Reuters.

Dionice kompanije iz kalifornijskog Mountain Viewa pale su za 2 posto. Tužitelji uključuju izdavače u Austriji, Belgiji, Bugarskoj, Češkoj, Danskoj, Finskoj, Mađarskoj, Luksemburgu, Nizozemskoj, Norveškoj, Poljskoj, Španjolskoj i Švedskoj.

Zloupotreba dominantnog položaja

Tužba stiže, za Google u nezgodnom trenutku, kada i antimonopolska regulatorna tijela također kažnjavaju Googleovu oglasnu tehnologiju poslovanja.

“Medijske tvrtke pretrpjele su gubitke zbog manje konkurentnog tržišta, što je izravna posljedica Googleovog lošeg ponašanja”, stoji u priopćenju njihovih odvjetnika Geradin Partners i Stek.

“Bez Googleove zlouporabe dominantnog položaja, medijske tvrtke bi dobile znatno veće prihode od oglašavanja i platile niže naknade za usluge oglasne tehnologije. Ključno je da su ta sredstva mogla biti reinvestirana u jačanje europskog medijskog okruženja”, kažu odvjetnici.

Ključan trenutak

Da bi poduprli svoju tužbu spominju i kaznu od 220 milijuna eura francuskog tijela za tržišno natjecanje protiv Googlea zbog njegovog poslovanja s tehnologijom oglašavanja 2021. godine, kao i optužbe Europske komisije prošle godine.

“Ako provedete regularni nadzor, Google će možda morati mijenjati svoju praksu i pružiti dosljednije, predvidljivije cijene svojim oglašivačima”, kazao je analitičar Gil Luria iz D. A. Davidson&Co.

Tužba stiže u trenutku kada se Googleov oglašivački biznis suočava s egzistencijalnom prijetnjom prelaska na generativni AI chat.

Oglasio se i Google

Glasnogovornik Googlea rekao je da se tvrtka protivi tužbi i da Google konstruktivno surađuje s izdavačima diljem Europe, prilagođavajući i razvijajući alate za oglašavanje u suradnji s tim izdavačima.

Google je prošle godine rekao da se ne slaže s protumonopolskim optužbama EU zbog svog poslovanja s tehnologijom oglašavanja gdje je uključen u kupovnu i prodajnu stranu lanca opskrbe.

Pada udio prihoda

Izdavači diljem svijeta posljednjih godina žale se na sve veću dominaciju Big Techa u oglašavanju dok njihov udio prihoda pada. Google je, kažu analitičari, najdominantnija platforma za digitalno oglašavanje na svijetu.

Grupa je podnijela tužbu na nizozemskom sudu zbog reputacije te zemlje kao ključne europske jurisdikcije za tužbe za naknadu štete kako bi izbjegli višestruke tužbe u puno europskih zemalja.

U grupi su i austrijski Krone, belgijske grupe DPG Media i Mediahuis, danska TV2 Danmark A/S, finska Sonoma, poljska Agora, španjolska Prensa Iberica i švicarski Ringier.