Ovako je prošlo prvo testiranje najvećeg mlaznog motora na svijetu kojeg upravo razvijaju za spektakularni Boeing 777X

Toliko je velik da samo ventilatori imaju promjer od 3,3 metra

FOTO: GE Aviation

Tvrtka General Electric Aviation ovih dana testira najveći mlazni motor na svijetu koji razvija za putnički zrakoplov Boeing 777X, takozvani mini-jumbo, najveći dvomotorni putnički avion na svijetu s rasponom krila od 71,8 metara.

Pogonski stroj GE9X testira se u General Electricovom postrojenju u Ohiju, a toliko je velik da samo ventilatori imaju promjer od 3,3 metra.

Ima 3D printane mlaznice za gorivo

Zahvaljujući kompozitnim materijalima od kojih je izrađen, motor može podnijeti radnu temperaturu do 1315 stupnjeva Celizija.

Napredak u razvoju 3D printera također je pridonio izradi motora, pa tako ima, primjerice, 3D printane mlaznice za gorivo.

Prvi putnici 2020. godine

boening
© Boeing

Ovo testiranje je ključan korak u razvoju Beoinga 777X, dugoočekovanog zrakopova čija proizvodnja će početi tijekom 2017. godine, a u komercijalnu bi upotrebu trebao ući 2020. godine.

Dosad je šest kompanija, uključujući Emirates, All Nippon Airways i Lufthansu, naručilo 320 primjeraka mini-jumba.

Motor vrijedi 29 milijuna dolara

Glavna stavka bio je upravo ovaj 29 milijuna dolara vrijedan motor pa je Boeing zatražio od GE-a da razvije pogonski stroj dovoljno jak za ovakav avion.

Boeing 777X moći će prevesti oko 400 putnika, ovisno o konfiguraciji, što je 30-ak više nego u prijašnjim generacijama. Potrošnja goriva pritom bi trebala biti dvanaest posto manja u odnosu na usporediv konkurentski avion iz Airbusa.

https://www.youtube.com/watch?v=xafEOqU9Xik