Jesu li pokušaji Marisse Mayer da spasi Yahoo zapravo uzaludan posao

Dionice Alibabe gube na vrijednosti, Yahoo je opet u ozbiljnim problemima

FOTO: Magnus Höij/Flickr

Marissa Mayer, izvršna direktorica Yahooa, prije nekoliko je mjeseci najavila da će kompanija krajem godine napraviti spin-off dioničarskoga udjela u kineskom gigantu Alibabi. Takva je njezina odluka tad naišla na val oduševljenja ostalih dioničara Yahooa.

Naime, u vrijeme kad je Mayer kontemplirala odluku o spin-offu, cijena Alibabinih dionica popela se vrlo visoko. Spin-off nije ništa drugo doli genijalan poslovni potez, kojim se iz neke tvrtke izdvaja jedna od djelatnosti, koja joj nije osnovna, potom se osniva druga kojoj će ta izdvojena djelatnost to biti. Sve i dalje ostaje u vlasništvu početne tvrtke, samo što se na taj način smanjuju zajednički troškovi, zadržavaju svi ljudi i sve djelatnosti i zapravo unapređuje poslovanje.

Cijena dionica Alibabe standardno varira

Međutim, upravo u razlici od tih nekoliko mjeseci obistinili su se svi rizici koji nastaju kod dioničkog poslovanja. U studenom je cijena dionica Alibabe bila 120 dolara, a u utorak je pala na 80 dolara.

Tvrtka je u rujnu prošle godine debitirala na njujorškoj burzi i cijena joj je standardno varirala, zbog sporijeg tempa gospodarskog rasta u Kini. Međutim, i dalje posluje iznad razine IPO-a.

Cijena dionica varira i zbog konkurencije

Jack Ma, osnivač i direktor ovoga kineskog giganta za e-trgovinu, prošli je tjedan situaciju dodatno uzburkao kazavši kako se kompanija više neće širiti niti će dalje zapošljavati ljude. “Alibaba se doista prebrzo razvio. Ove godine broj se naših zaposlenika neće povećati niti za jednog jedinog”, kazao je Ma još u travnju, najavivši i ozbiljno rezanje trškova.

Dionice padaju djelomično i zbog rasta konkurencije. Prvenstveno se to odnosi na kinesku kompaniju JD.com. Prošle je godine ta kompanija predstavljena američkom tržištu, a podupire je gamerski gigant Tencent i holding saudijskog princa Alwaleeda Bin Talala.

Rezultati za prvi kvartal bolji od očekivanih

Međutim, rezultati za prvi kvartal ove godine svakako su bolji nego što se očekivalo, prenosi CNBC. Prihodi su narasli 45 posto i iznose 2,81 milijardu dolara. Više je to od očekivanja Wall Streeta, prema čijim su prognozama prihodi trebali rasti 42 posto i iznositi 2,77 posto.

Broj aktivnih mobilnih korisnika narastao je 77 posto i iznosi 289 milijuna. Ukupan broj aktivnih kupaca povećao se za 37 posto i sad iznosi 350 milijuna.

Postavili su i novoga izvršnog direktora, piše Mashable. Daniel Zhang novi je na toj poziciji, koju je dosad vodio Jonathan Lu. “Nema bolje osobe koja će voditi Alibaba grupaciju u novoj fazi rasta koje je Jonathan pomogao izgraditi”, kazao je Ma, koji trenutačno obnaša funkciju izvršnoga predsjednika. “Današnja objava izražava našu predanost da nastavimo razvijati snažno vodstvo iznutra”, dodao je.

Yahoo je u ozbiljnim problemima

S druge strane, Yahoo se ne može podičiti takvim poslovnim rezultatima. Što god da učinili, bez obzira na akvizicije i agresivniju politiku na društvenim mrežama i ulazak na mobilno tržište, i dalje ne pokazuju željene poslovne rezultate. Mayer je šesta izvršna direktorica u posljednjih 7 godina.

Iako je napravila bitne promjene, dovela Katie Couric, Bianny Golodrygu i Matta Baija i, kako piše CNN Money , učinila Yahoo ponovno zanimljivim, kompanija i dalje kaska za glavnim konkurentima. Facebook i Google i dalje vode utrku kad je oglašavanje u pitanju.

Cijene dionica čak niže i od Twitterovih

Prema najnovijim procjenama istraživačke tvrtke eMarketer, vrijednost dionica Yahooa past će čak i iza Twittera, koji je imao vrlo loše rezultate ove godine. Obzirom na njih, sumnjiva je i najavljivana akvizicija AOL-a.

Mayerovoj preostaje, dakle, samo prodaja dodatnog dijela imovine. Prošloga je mjeseca kazala da kompanija razmatra opciju prodaje svoga udjela u Yahoou Japan, međutim, mnogi su i dalje skeptični da će to utjecati na vrijednost palih dionica.