Yahoo bi se prodajom core biznisa Verizonu mogao izvući od plaćanja 12 milijardi dolara poreza. Evo kako

Upravo toliko bi kompaniju koštala prodaja vlasničkog udjela u Alibabi

Corporate logo of Verizon wireless on the mirrored-glass of an office building, in April 2013.
FOTO: Picture-Alliance/AFP/Picture-Alliance/AFP

Verizon Communications ovlastili su Tima Armstronga, izvršnog direktora za AOL koji posluje u sklopu grupacije, da istraži opcije za akviziciju Yahooa, piše Bloomberg.

Izvršna direktorica Marissa Mayer prošloga je tjedna izjavila da uprava Yahooa ispituje “strateške alternative” za svoj posrnuli internetski biznis, ali i da nastavljaju s planom za spin-off tog segmenta poslovanja. Kao potencijalni kupci spominjali su se medijski magnat Rupert Murdoch i Verizon, a višemjesečne spekulacije o njihovom interesu potvrdio je i šef financija Fran Shammo, koji je kazao da će “Verizon istražiti mogućnosti oko potencijalne akvizicije Yahooa ako ista ima smisla.”

“Interes Verizona mogao bi biti i potencijalni spas od plaćanja 12 milijardi dolara poreza”, piše Fortune. Najvrijedniji dio Yahooa, vlasnički udio u kineskom e-commerce divu Alibabi čija se vrijednost procjenjuje na više od 28 milijardi dolara, ujedno je njezin najveći uteg, jer Yahoo ne može odvojiti od core biznis kompanije bez plaćanja poreza. Upravo je zbog obveze plaćanja pozamašnog poreza Yahoo ranije odustao od prvotnog plana za odvajanje udjela u Alibabi u zasebnu kompaniju i umjesto toga, odlučio u novu tvrtku izdvojiti internetski biznis.

Porezni stručnjak Robert Willens je za Fortune objasnio da Verizon ne bi preuzeo na sebe porezni trošak povezan s udjelom u Alibabi. Verizon bi kupiointernetski biznis Yahooa za nekih 5 milijardi dolara, a Yahoo bi tada bio sveden na holding kompaniju za dionice Alibabe koje opet ne može prodati baz plaćanja poreza. Uz jednu iznimku – da Alibaba otkupi ono što je preostalo od Yahooa.

Drugim riječima, Alibaba bi poštedila Yahoo od plaćanja poreza otkupom vlastitih dionica na način da sadašnji dioničari Yahooa zamijene svoje dionice za izravne udjele u Alibabi, prema procjeni Willensa, uz bonus od šest ili sedam dolara u gotovini.

Taj porez neće biti plaćen, tvrdi Willens

U pogledu Yahoo Japan udjela, jedine preostale divizije osim core biznisa i udjela u Alibabi, Willens smatra da bi se Yahoo mogao riješiti tako da udjel u Japanu i financijska sredstva od prodaje internetskog biznisa izdvoji u zasebnu podružnicu koju će otvoriti Yahoo Japan, a dioničari Yahooa dobili bi udjele u novoj firmi. S obzirom da bi se podružnica sastojala uglavnom od financijskih sredstava, dioničari bi ta sredstva izvukli kroz dividende.

“Na kraju, ključ svega jest da Alibaba provede akviziciju Yahooa”, objašnjava Willens. Jedina kompanija koja može kupiti Yahoo i eliminirati problem plaćanja poreza zauvijek je Alibaba. Istovremeno, Alibaba bi u tom slučaju smanjio broj dionica na način da umirovi dionice koje drži Yahoo i poveća svoj dionički udio i zaradu po dionici. “Taj porez neće biti plaćen”, zaključio je Willens.

Strategija Verizona

Verizon je preuzeo AOL ranije ove godine za 4,4 milijarde dolara u okviru strategije ulaska u sektor video oglašavanja na mobilnim platformama. Upravo bi za daljnje širenje na mobilne platforme core biznis Yahooa, koji uključuje news, sport, mail servise te oglašivačku tehnologiju BrightRoll, Verizonu ova akvizicija mogla biti vrlo zanimljiva.