Apple TV postaje platforma na kojoj će mediji moći izravno prodavati sadržaj gledateljima

Umjesto prodaje pretplate za TV pakete, Apple želi prodavati sav TV sadržaj

FOTO: AFP

Direktor televizije CBS Les Moonves potvrdio je u srijedu da njegova kompanija s Appleom pregovara o mogućnosti da postane dio njihova internetskog pretplatnog TV servisa. Appleov od 2013. priča o pokretanju te usluge, koju su mediji u međuvremenu nazvali ubojicom kablovske televizije. Planirali su takozvane “mršave” pakete u kojima bi korisnici mogli birati sve kanale, a nudili bi se prijenosi uživo i TV na zahtjev velikih televizijskih mreža i najjačih kablovskih kanala. Sadržaj bi se streamao izravno u Apple TV uređaj.

Prema riječima Lesa Moonvesa Apple i CBS bili su nadomak dogovoru o cijeni od 30 do 40 dolara mjesečno za pakete, ali je Apple sve obustavio.

Prevelik otpor televizijskih kompanija

Prema informacijama koje prenosi Business Insider, razlog odustajanja je prevelik otpor velikih televizijskih kompanija. Apple želi uzimati 30 posto provizije od pretplata, slično kao što radi na App Storeu i to je navodno glavni predmet spora, a pregovore dodatno komplicira i Appleova želja da preko pojedinačnih licencnih ugovora s lokalnim provajderima u pakete uključi sadržaj lokalnih kanala.

Kad su prije dvije godine počele priče o Appleovoj over-the-top TV usluzi, govorilo se da planiraju zaobići kablovske provajdere i dogovoriti se izravno s proizvođačima sadržaja. Očekivalo se da će pretplatu lansirati zajedno s Apple TV hardverom, ali to se nije dogodilo.

Pivotiranje prema platformi za prodaju sadržaja

Nakon toga nagađalo se da će Apple nuditi osnovne pakete čija se cijena procjenjivala na 10 do 40 dolara mjesečno, najčešće se spominjalo 35 dolara mjesečno.

No servis nije zaživio ni uz unaprijeđenu, četvrtu generaciju Apple TV-a predstavljenu u listopadu. Umjesto toga, Apple je otkrio novi tvOS operativni sustav i posebni App Store za televiziju. Najnovijen informacije nakon prekida pregovora s CBS-om koje donosi Bloomberg, kažu da je Apple do daljnjeg, možda i definitivno odustao od usluge i odlučio se fokusirati na razvoj tvOS App Storea kao platforme na kojoj medijske kuće mogu prodavati sadržaj izravno kupcima.