Apple Watch rasprodan je u manje u 6 sati, a evo i objašnjenja zašto

Tim Cook odlučio pretvoriti Apple u luksuzni dizajnerski brend

Danas je u 10 zemalja svijeta trijumfalno otvorena prodaja Apple Watcha, prvog novog proizvoda kompanije u mandatu Tima Cooka. Watch je za manje od 6 sati rasprodan. U Kini je najskuplji, zlatni Watch Edition koji stoji 36.000 kuna otišao u prvih sat vremena.

Watch je bio i prvi novi proizvod početak čije prodaje nisu pratili nepregledni redovi i euforično navijanje. Neobično prazne trgovine u Europi i Aziji dio su novog imidža Applea koji uvodi direktor Tim Cook.

Apple Watch bit će prvi novi proizvod lansiran u sklopu novog identiteta kompanije. Vodstvo Applea nedavno je objavilo da pred trgovinama više ne žele redove i kampiranje koji su s godinama postali zaštitni znak Applea.

Zašto Apple više ne želi redove pred trgovinama?

I zaista, u petak u trgovinama u Europi i Aziji gotovo da nije bilo gužvi, ljudi su dolazili pogledati Watch i isprobati ga uživo ali nitko ga nije mogao ponijeti kući. Većina prebilježbi bit će obavljena putem interneta a prve isporuke počinju 25. travnja.

Apple Watch i novi Mac Book prvi su proizvodi namjerno pozicionirani kao luksuzna roba i sukladno tome Apple će nastaviti razvijati njihov imidž, tako se tumače nedavne izjave direktorice prodaje Angela Ahrendts.

Svima u prodajno mreži naredila je da kupce guraju na Appleove online trgovine i akcija je uspjela. Kupci koji su se predbilježili na Apple Watch od danas su ga mogli preuzeti u trgovinama u 10 zemalja svijeta ali mnogi se nisu pojavili. Odabrali su online kupovinu.

Ovo je više igra prodaje i imidža, manje tehonologije

Početak prodaje Watcha simboličan je početak Appleova generalnog repozicioniranja. Oni su firma koja nema jeftine linije i publika im je pokazala da je spremna platiti njihove skupe proizvode što znači da se iskustvo prodaje mora dizati na višu razinu.

Stroga kontrola imidža za Apple je novost koju je Tim Cook uveo strateški kadroviranjem iz modne industirije. Kako bi trajno postavio Apple kao brand masovnog luksuza, nešto kao digitalni LVMH, Tim Cook je iz Burberryja doveo njihovu generalnu direktoricu Angelu Ahrendts, iz TAG Heuera direktora prodaje Jeana-Claudea Bivera a iz modne kuće Yves Saint Laurent direktora Paula Denevea.

ive vintour
Appleov šef dizajna Jonathan Ive pokazuje Watch urednici američkog Voguea Anni Wintour i Karlu Lagerfeldu

Konačno su shvatili što ide u Kini

Ta strategija je danas trijumfirala u Kini, gdje je najskuplji zlatni Apple Watch rasprodan u prvih sat vremena. Marketing u Kini odrađen je na lekcijama koje su naučili kad su lansirali iPhone5, tada su za kinesko tržište razvili jeftiniji model, svoju prvu nižu liniju proizvoda iPhone5C koji je kineska publika ismijala i prezrela.

Apple Watch reklamirali su kao skupi dizajnerski proizvod i uspjeli. Najbolje je prvoga dana prošla skupa linija Apple Watch Edition i kojoj cijena sata počinje s 11.000 dolara a najskuplja, zlatna varijanta koja je najbrže rasprodana, stoji 19.000.

Treba li uopće govoriti da se na kineskim online trgovinama već prodaju i lažnjaci?