Rat glazbenih streaming servisa upravo je ušao u novu fazu

Apple je pod nadzorom regulatora zbog sumnjivih ugovora s diskografima

FOTO: Twitter

Washingtonski regulatori provjeravaju Appleove namjere prije nego lansira svoj dugo najavljivani glazbeni stream, nakon što je u to ime kupio i Beats Music. Regulatori su se bacili na razgovore s ključnim ljudima glazbene industrije, kako bi provjerili što to točno smjeraju u Appleu te se uvjerili o evenutalnim nečasnim radnjama i uspostavljanju monopola.

U razgovore su uključeni i Savezna trgovinska komisija i američko ministarstvo pravosuđa, javlja NY Post. Ovakvi američki potezi slijede slične koje je napravila Europska Unija, čija je Komisija za zaštitu tržišnog natjecanja ispitivala djelatnike u glazbenoj industriji o postupcima Applea, drugih glazbenih streamova i izdavačkih kuća, koji su usmjereni na puštanje takozvanih freemium modela. Glavna je odlika tih modela što usluge puštanja glazbe nude besplatno.

Appleovi uredi pod povećalom regulatora

Američko ministarstvo pravosuđa već budno prati Appleove urede u Kaliforniji, s namjerom otkrivanja bilo kakvih radnji ili ideja o monopolu. Prate upravo tamošne urede zato što je Apple izgubio parnicu oko e-knjiga, zbog dogovaranja cijena s izdavačima.

Spotify i Deezer glavni su konkurenti Appleovom budućem glazbenom streamu. Oni dio svojih usluga nude i besplatno, dok je drugi dio onaj koji se plaća po mjesečnoj tarifi. YouTube također nudi besplatno gledanje i slušanje glazbenog sadržaja na svojim videima.

Apple želi uništiti Spotifyjevu besplatnu uslugu

Appleu se to ne sviđa. Točnije, Jimmy Iovine, zadužen za Appleov nadolazeći glazbeni stream, kazao je kako mu se ne sviđaju besplatne glazbene usluge zato što ne cijene glazbu. U tom razmišljanju nije sam, već takvo mišljenje imaju i neke izdavačke kuće.

Kompanija je koristila svoju moć u glazbenoj industriji kako bi utjecala na izdavačke kuće, da ne produže licence, koje Spotifyju omogućavaju besplatan stream glazbe. Spotify ima 60 milijuna korisnika, od kojih tek 15 milijuna plaća za uslugu. Ostalih 45 milijuna koriste freemium modele.

Državni odvjetnik poslao sudski poziv izdavačkim kućama

Upravo je iz tog razloga američki državni odvjetnik Eric Schneiderman u New Yorku uputio sudski poziv izdavačkim kućama, tražeći detalje dogovora s Appleom. Glavna je njegova briga ta da će Apple iskoristiti svoju globalnu dominaciju i natjerati izdavačke kuće da svoje usluge ne daju na freemium servise, nego da se zaštite tako što će Appleu dati ekskluzivna prava.

Takvu su ideju čak odlučili zapečatiti još jednim ugovorom. Potpisom na tom ugovoru, izdavačka bi kuća dala Appleu pravo da raspolaže njezinim proizvodima. Problem je što oni usluge ne bi ni u kojem slučaju nudili besplatno.

Direktan je to udar na konkurenciju, koja se kao odgovor na to služi regulatorima ne bi li Apple skinula s vrata i izborila svoju bitku za tržište. Jedno je sigurno, Appleova usluga još nije ni stigla na tržište, a već je digla popriličnu prašinu.