BMW je predstavio dosta uzbudljiv novi model, a mi smo pričali s njihovim šefom marketinga i prodaje

Nicolas Peter o stotoj obljetnici BMW-a, novim modelima i Hrvatskoj

Dr. Nicolas Peter, BMW Group, as of 1 October 2011 Head of European Sales Region  (07/2011)
FOTO: ka.plewka

U povodu proslave 100-godišnjice postojanja jednog od najpoznatijih svjetskih brandova, automobilske kompanije BMW, razgovarali smo s doktorom Nicolasom Peterom (54), koji je u kompaniji zadužen za marketing i prodaju na najvažnijem, europskom tržištu.

BMW je već nekoliko godina prvi na svijetu po prodaji luksuznih automobila. Unatoč ekonomskoj krizi, grupa BMW, kojoj pripada i MINI, prodala je 2014. ukupno 2,117.965 vozila, a 2015. godine 2,247.585 automobila, što je za nekoliko stotina tisuća automobila više od Audija i Mercedesa.

Stota obljetnica u znaku mobilnosti u budućnosti

Nakon završetka studija prava i Law at LMU u Münchenu, Peter je praktički cijeli radni vijek proveo u BMW-u. Bio je šef koordinacijskog centra BMW-a u Belgiji, grupe BMW-a u Francuskoj, zamjenik predsjednika grupe NORDIC, zamjenik predsjednika za strategiju prodaje, šef Risk Managementa BMW Group, zamjenik šefa kontrolinga….

TELEGRAM: Na početku razgovora, zanima nas najavljuje li upravo predstavljenI BMW-ov model automobila budućnosti Vision Next 100 smjer u kojem će se kretati dizajn i tehnička rješenja novih vozila?

NICOLAS PETER: Kako bi obilježila svoju stotu obljetnicu 2016., BMW grupa gleda još dalje nego inače, s nizom vizionarskih vozila (Vision Vehicles), koja su osmišljena da predviđaju i odgovore na potrebe mobilnosti s kojima će se ljudi susretati u budućnosti.

Vozač je i dalje u centru zbivanja

U godinama koje dolaze, mobilnost će postajati sve raznolikija. Možemo očekivati da će u ne tako dalekoj budućnosti većina vozila biti potpuno automatizirana. Naš koncept BMW VISION NEXT 100 već pokazuje kako će izgledati čisto zadovoljstvo u vožnji u budućnosti.

Vozač će i dalje ostati čvrsto u središtu zbivanja, pri čemu će mu pomagati stalna povezivost, digitalna inteligencija i najmodernije tehnologije poput sustava Connected Drive, automatske vožnje te Efficient Dynamics inovacija. Za BMW VISION NEXT 100, naš dizajnerski tim je specifično uzeo u razmatranje sve trendove i tehnološke pomake koji će za BMW biti najvažniji u desetljećima koja slijede. No, brojne ideje posudili su i iz inovacija i dizajna iz prošlosti.

Plan je ostati na čelu trendova

Međutim, ključni faktor koji je uvijek bio tipičan za BMW-ov brend, ostala je želja da ne posustajemo u našoj budućoj beskompromisnoj usredotočenosti na razvoj tehnologija i vrijednosti koju jamčimo kupcima.

TELEGRAM: Na kojim će karakteristikama automobila biti naglasak u budućnosti? Na digitalizaciji, električnoj energiji, automatskom upravljanju? Koji su najveći problemi u razvoju automobila na električnu energiju i s automatskim pilotom?

NICOLAS PETER: Ovo su izuzetno uzbudljiva vremena za našu industriju. U sljedećih 10 godina moglo bi doći do većih promjena u automobilskoj industriji nego u posljednjih 50. S našim inovacijama na dobrom smo putu da ostanemo na samom čelu tih trendova kako bismo se pobrinuli da se mobilnost neprimjetno integrira u živote naših kupaca.

Fokus na razvoj alternativnih pogonskih sustava

Zahvaljujući našem programu EfficientDynamics, koji je lansiran 2007., ostvarili smo velike pomake kad je u pitanju smanjenje emisija i potrošnje, uz istovremeno poboljšanje vozne dinamike i performansi. I dalje radimo na usavršavanju naših motora s unutarnjim izgaranjem jer je jasno da oni ispred sebe još uvijek imaju dugu budućnost.

Međutim, kako se postrožuju regulative u cijelom svijetu, tako će rasti i značaj alternativnih pogonskih sustava. Sada radimo na uvođenju BMWi tehnologija u naš asortiman BMW-ovih modela s ciljem uvođenja električnih verzija svih naših vozila. BMW X5, BMW serije 7, BMW serije 2 Active Tourer i BMW serije 3 već su dostupni kao plug-in hibridi, s priključkom na električnu mrežu, a u bliskoj budućnosti će uslijediti još više modela.

Konstantne inovacije

Ta vozila u koja su uvedeni sustavi električnog pogona nazivamo iPerformance automobilima, pri čemu i sam naziv ukazuje na važnu ulogu koju je BMW i odigrao u njihovom razvoju. Odjel za istraživanje i razvoj tehnologija BMW grupe, BMW Group Research and Technology, već nekoliko godina radi na sustavima visoko automatizirane vožnje.

Naša su istraživanja na tom području započela početkom 2000. godine, a 2006. predstavljen je sustav BMW TrackTrainer, koji pomaže vozačima da pronađu idealnu liniju na trkaćoj stazi. Sredinom 2009., predstavili smo BMW Emergency Stop Assistant, koji u slučaju hitnog zdravstvenog problema prebacuje na automatsku vožnju kako bi se vozilo uspjelo zaustaviti na siguran i kontroliran način.

Od sredine 2011. provodimo testove s našim visoko automatiziranim probnim vozilima na autocestama. Naši su inženjeri dosad napravili više od 25 000 kilometara probnih vožnji s visoko automatiziranim voznim sustavima. No, put do visoko automatizirane vožnje uključuje brojne korake.

Jesmo li spremni prepustiti odluku računalu?

Već dugi niz godina sa sustavom Automatske regulacije brzine pod određenim je uvjetima moguće voziti “bez nogu”. A sad, kod BMW-a serije 7, uz pomoć pri upravljanju i vožnji u voznom traku, vozač može na nekoliko sekundi maknuti ruke s upravljača i pogled s ceste. Vjerujemo da će se vrijeme “bez gledanja” postepeno povećavati, no još je dalek put do stadija “bez razmišljanja”.

Tu je u manjoj mjeri riječ o tehnološkim ograničenjima, više je to pitanje s kojim se društvo mora suočiti – jesmo li zaista spremni da u opasnim i teškim situacijama donošenje odluka prepustimo računalu?

BMW-ova vizija automobila budućnosti

TELEGRAM: Kako BMW grupa vidi automobil budućnosti? Što će biti najvažnije razlike u odnosu na današnje automobile?

NICOLAS PETER: Za BMW grupu ključni je cilj da nadahnjuje mobilnost budućnosti. Nakon predstavljanje koncepta BMW VISION NEXT 100, predstavit ćemo također i našu viziju za budućnost vozila iz britanskih brandova BMW grupe, MINI i Rolls-Royce u Londonu te za BMW motorkotače u Los Angelesu, čime će se zaokružiti kvartet brandova BMW grupe.

Također ćemo predstaviti i nova vozila našeg BMWi branda. BMWi širi ponudu modela svog kompaktnog električnog automobila, BMW-a i3, a od ljeta će u ponudu uvesti verziju sa značajno povećanim kapacitetom baterije. BMW i3 ima kapacitet od 33 kilovat-sati zahvaljujući većoj gustoći za pohranu litij-ionskih ćelija.

Nova generacija električne mobilnosti

Veličina baterije ostaje ista uz povećanje dometa od 50 posto prema standardnom ciklusu ispitivanja (Novi europski vozački ciklus, NEDC), što odgovara dometu od 300 umjesto prethodnih 190 kilometara. Već 2018. na tržište ćemo lansirati BMW i8 Roadster.

Nakon toga će 2021. doći BMWi NEXT, naš novi pokretač inovacija, s autonomnom vožnjom, digitalnom povezivosti, inteligentnim laganim dizajnom te potpuno novom unutrašnjosti, što će u konačnici na ceste uvesti novu generaciju električne mobilnosti.

Uz to što posvećujemo puno pažnje BMWi vozilima te održivim tehnologijama budućnosti, još uvijek mnogo toga dugoročno polažemo u motore s unutarnjim izlaganjem. Tako da i dalje stalno radimo na razvoju naših motora. Iako njihov rast neće slijediti ritam naših električnih modela, mi u njima još uvijek vidimo puno potencijala.

5,17 milijuna eura za istraživanje i razvoj

TELEGRAM: Kolika je značajna uloga Centra za istraživanje i razvoj BMW grupe (FIZ) u Munchenu?

NICOLAS PETER: Centar za istraživanje i razvoj BMW grupe (FIZ) jedan je od najmodernijih znanstvenih centara na svijetu s oko 26.000 zaposlenih. On jamči malu udaljenost između svih razvojnih funkcija kao što su radionice, laboratoriji, dizajnerski studiji… S tehnološke strane on je srce kompanije. Program “FIZ Future”, u čijem je fokusu potpora daljnjem razvoju i rastu BMW grupe, povećat će broj zaposlenika koji rade u Centru za istraživanje i razvoj za dodatnih 10 do 15 tisuća.

Zadovoljstvo u vožnji nije samo slogan

BMW grupa svake godine važan dio svog budžeta ulaže u istraživanje i razvoj. Tijekom 2015., izdaci za istraživanje i razvoj, porasli su za 13,2 posto na 5,17 milijuna eura. Uglavnom se radilo o projektima čiji je cilj osiguravanje budućnosti tvrtke. Stupanj razvoja iznosio je 5,6 posto što je na sličnoj razini kao i prethodne godine, 5,7posto 2014.

TELEGRAM: Po čemu je kompanija BMW specifična u poslovanju u odnosu na ostale proizvođače automobila?

NICOLAS PETER: Već nekoliko desetljeća, slogan BMW-a je “Zadovoljstvo u vožnji”, odnosno “Freude am Fahren”. I mogu vam reći da je to mnogo više od običnog marketinškog slogana – to je nešto u što svi koji rade za tvrtku zaista vjeruju i trude se postići za naše kupce.

Proizvodnja u zemljama visokih standarda i primanja

Dovoljno je da se nađete za upravljačem jednog od naših automobila kako biste doživjeli ono o čemu govorim. Kao kompanija, mi imamo vrlo jasnu sliku o tome što svaki od naših premium brandova predstavlja i u što mi kao globalna kompanija vjerujemo.

Održivost shvaćamo jako ozbiljno i dajemo sve od sebe da budemo dobar korporativni građanin, svjestan svoje uloge u društvu kojega smo dio. Za razliku od drugih proizvođača u premium segmentu, BMW grupa svoje proizvodne pogone nije prebacila u južnu i istočnu Europu. Najveći dio još se uvijek proizvodi u Njemačkoj, Austriji, Velikoj Britaniji i SAD-u, dakle u zemljama s visokim standardom i primanjima.

Širenje proizvodnih kapaciteta

TELEGRAM: Kako onda uspijevate ostati konkurentni na tržištu unatoč visokim troškovima proizvodnje?

NICOLAS PETER: Proizvodni sustav BMW grupe svojstven je po robusnim i izrazito fleksibilnim proizvodnim procesima. Kao predvodnik inovacija, stvaramo trendove na polju proizvodne tehnologije i održivosti. Izvrsnost proizvodnog procesa, fleksibilnost i neprestana poboljšanja u lancima stvaranja vrijednosti osiguravaju našu dugoročnu konkurentnost.

Kako bismo i dalje ostali na putu uspjeha i odgovorili na veliku potražnju za našim vozilima, BMW grupa nastavlja sa stvaranjem i širenjem proizvodnih kapaciteta u cijelom svijetu, primjerice u Spartanburgu (SAD), u Kini te u Meksiku. Naša proizvodnja prati kretanja na tržištu te podržava naš cilj uravnoteženog rasta prodaje u regijama Europe, Azije i Amerike.

Izazovna situacijama na tržištima

TELEGRAM: Kao i drugi proizvođači automobila i BMW se na brzorastućim tržištima Kina, Indija, BRICS zemlje nalazi pred velikim izazovima.

NICOLAS PETER: Naša prodajna strategija za jasan cilj ima uravnoteženu prodaju u cijelom svijetu – ne želimo ovisiti samo o jednom tržištu ili regiji. Općenita ekonomska situacija u zemljama poput Rusije i Brazila dakako ima utjecaja na prodaju, no mi smo navikli na takve nestabilnosti – to je dio našeg svakodnevnog poslovanja.

Tržište u Kini vrlo se brzo proširilo od izrazito male osnove te se sada normalizira na visokoj razini – prošle godine smo u Kini prodali gotovo 465 000 vozila. Ta normalizacija došla je neočekivano, a mi u Kini još uvijek vidimo velik potencijal s obzirom na to da se srednja klasa i dalje širi, a broj vlasnika automobila, koji je usporedno u odnosu na Europu i SAD još uvijek vrlo nizak, nastavlja s rastom.

U Europi očekuju jednoznamenkasti rast

Nedavno smo dodali i četvrti model ponudi vozila koja se lokalno proizvode u suradnji koju smo razvili s tvrtkom Brilliance Automotive, a u nadolazećim godinama namjeravamo dodati još dva modela.

Premda je jasno da u Europi trenutno svjedočimo pozitivnom razvoju, važno je zapamtiti da se u mnogim zemljama gdje možemo vidjeti značajan rast u odnosu na prethodne godine – od kojih je Španjolska jedan primjer – tržište još uvijek nije u potpunosti oporavilo do te mjere da bude na razini prije recesije. No, općenita slika Europe je pozitivna te u regiji tijekom cijele godine očekujemo jednoznamenkast rast.

TELEGRAM: Koliko vremena traje postupak razvoja novih modela?

NICOLAS PETER: Kako bi se dizajnirao i razvio novi model od nule najčešće treba uložiti oko pet godina rada.

“Sve što je važno kupcima, važno je i nama”

TELEGRAM: Kojim se karakteristikama vozila u BMW-u poklanja najveća pozornost? Sigurnosti, udobnosti, brzini, kvaliteti motora…

NICOLAS PETER: Kao što sam već napomenuo, “Zadovoljstvo u vožnji” već je dugi niz godina naš slogan i to je očito u samom srcu našeg brenda, što utjelovljuju sva naša BMW vozila. Naša je želja razumjeti, a potom i nadmašiti želje naših kupaca – tako da je sve što je njima važno ujedno važno i nama.

Naša je kompanija izuzetno inovativna te smo nerijetko vodili i usmjeravali automobilsku industriju uvođenjem koncepata koji se danas uzimaju zdravo za gotovo, primjerice, ksenonskih prednjih svjetala, kontrole udaljenosti pri parkiranju te sustava iDrive. Kvaliteta i udobnost se za nas kao premium brend podrazumijevaju i to je nešto na čemu neprestano radimo i što stalno unaprjeđujemo. Možda je najbolji primjer toga nova BMW serija 7, koja jednostavno utjelovljuje naše shvaćanje modernog luksuza.

Naslijeđe brendova je odskočna daska za ubuduće

TELEGRAM: Zašto BMW i dalje u velikoj mjeri koristi tradicionalni pogon za zadnje kotače, koji su mnogi proizvođači napustili, ali je istodobno vrlo inovativan kada je riječ o tehnološkom razvoju i dizajnerskim inovacijama. Leži li i u tom spoju tradicije i kreativnosti, tajna uspjeha BMW-a?

NICOLAS PETER: Mi imamo vrlo jasno shvaćanje toga što svaki od naših brendova predstavlja – razumijemo njihov pojedinačni DNA – i ta nam jasnoća shvaćanja daje samopouzdanje za stalne inovacije I usmjerenost prema budućnosti. Inovacija je u samom srcu BMW grupe, čemu svjedoče bezbrojni primjeri iz naše povijesti, a mi smo usavršili korištenje te inovacije za daljnji razvoj naših brandova na način koji i našim kupcima ima smisla.

Može se ustvrditi da je naslijeđe naših brendova – a na sebi svojstven način, svaki od naših brendova ima vrlo jako naslijeđe – naša odskočna daska prema nastavku našeg uspjeha i ubuduće.

Dojmovi sa Zagreb Auto Showa

TELEGRAM: Posjetili ste ovogodišnji Zagreb Auto Show. Kakve dojmove nosite iz Zagreba?

NICOLAS PETER: Nakon posjeta zagrebačkom Auto Showu, ove godine po prvi put, ostao sam impresioniran ogromnim zanimanjem kupaca te kvalitetom prezentacija na lokaciji. Naš lokalni partner Tomić & Co. na izvrstan način u Hrvatskoj predstavlja naše premium brandove.

TELEGRAM: Kako procjenjujete tržišnu poziciju te prodaju BMW vozila u Hrvatskoj?

NICOLAS PETER: Automobilsko tržište, uključujući i premium segment, jasno je poraslo otkako se Hrvatska pridružila Europskoj Uniji 2013. godine. Odlični pokazatelji kojima mjerimo zadovoljstvo naših kupaca ukazuju da su kupci zadovoljni našim proizvodima i uslugama. S našim jakim hrvatskim partnerom, tvrtkom Tomić & Co., dijelimo jasan zajednički cilj poboljšanja ukupnih rezultata.

Partnerstvo s Tomić & Co

TELEGRAM: Od 1992. BMW u Hrvatskoj zastupa gospodin Franjo Tomić kroz svoju tvrtku Tomić & Co. kao generalni zastupnik. Kako se razvijalo partnerstvo tijekom svih ovih godina?

NICOLAS PETER: S Franjom Tomićom i njegovom tvrtkom imamo jako dobru suradnju. Od 2013., uspjeli smo udvostručiti našu prodaju BMW vozila, dok je prodaja MINI vozila rasla čak tri puta. Vrlo dobri rezultati u prodaji BMW Motorkotača također ukazuju da se i u ovom segmentu idemo u pravom smjeru.

Sljedećih mjeseci planiramo lansirati brand BMW i kako bismo proširili asortiman naših proizvoda u Hrvatskoj. Pored toga, Tomić & Co. stalno ulaže u naš posao s brandovima BMW i MINI u Hrvatskoj.

Prezentacija novih modela u Hrvatskoj

TELEGRAM: Prošle godine BMW je povodom svjetskog lansiranja modela BMW serije 2 Gran Tourer bio prvi premium brend koji je internacionalnu medijsku prezentaciju nekog modela organizirao u Hrvatskoj. Koliko prema vašoj procjeni Hrvatska može biti interesantna BMW-u za ovakve i slične evente? Imate li nekih novih planova za Hrvatsku?

NICOLAS PETER: Medijsko predstavljanje BMW-a serije 2 Active Tourer u Zadru ostvarilo je velik uspjeh kao event koji je otvorio vrata vrlo pozitivnim rezultatima koje je taj model ostvario. Puno faktora ulazi u razmatranje kad se donosi odluka gdje će se neki model lansirati na tržište, što znači da svaki događaj podliježe pojedinačnom razmatranju, no ja vjerujem da ćemo u Hrvatskoj jednog dana opet svijetu predstaviti novi model BMW-a.

Timski rad i suradnja za bolje rezultate

TELEGRAM: S obzirom na funkciju koju obavljate u BMW-u, ali i na činjenicu da prodaja vaših automobila neprestano raste, pretpostavljam da uživate u uspjesima i svom poslu?

NICOLAS PETER: Zadovoljan sam što je Europa i dalje pokretač rasta prodaje za BMW i MINI, pri čemu je u prva četiri mjeseca isporučeno ukupno 341. 195 vozila, 9,9 posto više nego u istom razdoblju prošle godine.

Naš izrazito motiviran europski BMW tim ključan je faktor uspjeha, ako želimo postići izazovne ciljeve koje smo si zadali. Ja osobno vjerujem u timski rad i suradnju kao način da neprestano poboljšavamo svoje rezultate. Također imamo i jaku mrežu distributera koja je oslonac naše prodaje na europskim tržištima.

TELEGRAM: Kako izgleda jedan vaš radni dan?

Moje je mišljenje da je važno redovito obilaziti europska tržišta i mrežu distributera. To znači da moram barem dva puta tjedno putovati u europske zemlje. Vikende i slobodno vrijeme najradije provodim s obitelji ili se bavim sportom, igram tenis i povremeno jedrim.