Bosch se u tužbi zbog dizel afere planira nagoditi s vozačima, navodno će im isplatiti 300 milijuna dolara
Američki vozači tužili su Bosch jer su s VW-om radili na razvoju ilegalnog softvera
Njemačka multinacionalna kompanija Robert Bosch, jedan od vodećih dobavljača auto dijelova za njemačku i svjetsku autoindustriju, priprema se za sudsku nagodbu od 300 milijuna dolara u tužbi koju su u Sjedinjenim Državama podignuli vlasnici Volkswagenovih dizel automobila, piše Reuters.
Vlasnici dizel automobila u Sjedinjenim Državama tužili su Bosch 2015. godine, tvrdeći da je kompanija pomogla u konstruiranju ilegalnog softvera koji je omogućio Volkswagenu manipulacije na testovima emisije ispušnih plinova. U tužbi se tvrdi da su “Volkswagen i Bosch surađivali na razvoju, održavanju i prikrivanju ilegalne tehnologije, te da je to trajalo deset godina”.
VW s vozačima postigao nagodbu od 10 milijardi dolara
Volkswagenov dizel skandal zbog varanja na eko testovima dogodio u rujnu 2015. godine, kada je otkriveno da je ilegalni softver za lažiranje ugrađen u 11 milijuna Volkswagenovih automobila. Tada je izazvao stromoglavi pad dionica, nekoliko ostavki i niz sudskih tužbi.
Volkswagen je u lipnju ove godine postigao nagodbu od 10 milijardi dolara s oko 475 tisuća vozača dvolitrenih dizelaša zbog kršenja američkih propisa o dozvoljenim emisijama.
Cost of cheating gets higher: #VW Nears $1B emissions deal for 3L engines. #Bosch deal could cost $300M #Dieselgate https://t.co/SDbIk9NLu2
— Todd Bianco (@CarNotaFridge) December 19, 2016
Kompanija pristala otkupiti 20 tisuća vozila
Cjelokupna nagodba iznosila je oko 15 milijardi dolara, a uključivala je, osim odštete vozačima, fond u iznosu 2,7 milijardi dolara putem kojeg bi se nadoknadio višak emisije ispušnih plinova i investiciju VW-a u iznosu od dvije milijarde dolara za ulaganja u zelenu energiju i rješavanje problema emisije ispušnih plinova.
Malo više problema bilo je s vlasnicima automobila s ugrađenim trolitrenim TDI motorom, koja uključuju brendove Volkswagen, Audi i Porsche. Wall Street Journal je u nedjelju objavio da je kompanija pristala da će otkupiti oko 20 tisuća vozila prve generacije s trolitrenim motorom i popraviti 60 tisuća dizelaša druge generacije, a to će Volkswagen, tvrde izvori WSJ-a, stajati još dodatnih milijardu dolara.