Česi spremni uložiti u Đuru Đakovića i spasiti 780 radnih mjesta. Naravno, postoji caka: traže da država preuzme dug

Plan preustroja državi treba odobriti Europska komisija, a to se očekuje do kraja ovog tjedna

02.12.2019., Slavonski Brod - Radnici tvornice Djuro Djakovic Specijalna vozila u strajku. Photo: Ivica Galovic/PIXSELL
FOTO: Ivica Galovic/PIXSELL

Češki ulagači spremni su preuzeti Đuru Đakovića, ali traže da država preuzme 300-tinjak milijuna kuna dugova nastalih tijekom proteklih godina, piše u ponedjeljak Jutarnji list, navodeći da se za spas 780 radni mjesta čeka dozvola Europske komisije.

Od ponedjeljka se intenziviraju pregovori predstavnika Europske komisije i Vlade RH o planu preustroja slavonskobrodskog Holdinga Đure Đakovića s ciljem da se dovrše do kraja tekućeg tjedna, potvrđeno je jučer iz više izvora uključenih u, može se slobodno reći, spašavanje slavonskobrodske kompanije, navodi dnevnik.

Holding pod kontrolom Čeha

Plan preustroja podrazumijeva povećanje vlasničkog udjela češke tvrtke DD Acquisition u Đuri Đakoviću s postojećih 18,8 posto na udio koji bi češkim ulagačima omogućio potpunu kontrolu Holdinga, čija je uprava na skupštini društva održanoj sredinom kolovoza ove godine dogovor države, Europske komisije i DD Acquisitiona proglasila jedinom formulom opstanka Đure Đakovića u ovakvom obliku.

“Optimisti smo u pogledu dogovora države, Europske komisije i češkog ulagača jer je to svima u interesu”, kaže povjerenik Sindikata metalaca za Slavonsko-baranjsku regiju Antun Štivić, koji svoj optimizam, kako je rekao, temelji i na razgovorima koje su sindikalci imali s predstavnicima čeških ulagača. “Mi ćemo podržati ulazak DD Acquisitiona u Đuru Đakovića, ali uz uvjet da potpišemo socijalni sporazum oko čega, vjerujemo, ne bi trebalo biti problema”, zaključuje Štivić.

Holding Đuro Đaković obuhvaća četiri tvrtke među kojima veličinom prihoda i ugovorenim poslovima odskaču Specijalna vozila, poznata po proizvodnji tenka M-84 i željezničkih vagona. No, i u lanjskom gubitku Holdinga od 65 milijuna kuna Specijalna vozila imala su najveći udio, 47,8 milijuna kuna, donosi Jutarnji list.