Danski brodarski div potonuo na tržištu. Bilježi nestvarne gubitke, a ukida i 10.000 radnih mjesta

Prihod im je u razdoblju od srpnja do rujna bio gotovo upola manji nego lani

The container ship Maersk Murcia sits moored to a terminal in the port of Gothenburg, a busy shipping centre on the west coast of Sweden, as cargo is loaded onto it by crane before it sets sail on August 24, 2020. (Photo by Jonathan NACKSTRAND / AFP)
FOTO: AFP

Danska brodarska grupacija A.P. Moller-Maersk izvijestila je u petak o snažnom padu dobiti i prihoda u trećem tromjesečju i najavila da će zbog nižih vozarina i slabije potražnje za kontejnerskim prijevozom ukinuti 10.000 radnih mjesta.

Prihod im je u razdoblju od srpnja do rujna bio gotovo upola manji nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, potonuvši za 12,1 milijardu dolara. Oštar pad prati u stopu prepolovljeni prihod u pomorskom prijevozu, uz 58 posto niže vozarine koje je tek neznatno ublažilo povećanje obujma prevezenog tereta, za pet posto.

Neto dobit gotovo se istopila, s 8,9 milijardi na samo 554 milijuna dolara. Dobit prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije smanjila se za 83 posto, na 1,9 milijardi dolara.

Pad svjetske potražnje

“Naš sektor suočen je s novom normalom koju obilježavaju prigušena potražnja, povratak cijena na povijesne razine i inflacijski pritisak na našu troškovnu bazu”, naveo je u priopćenju izvršni direktor Vincent Clerc.

Prosječna vozarina u pomorskom prijevozu prepolovljena je u odnosu na treće prošlogodišnje tromjesečje. “Od ljeta svjedočimo prekomjernim kapacitetima u većini regija koji su doveli do pada cijena i ne primjećujemo gotovo nikakve naznake reciklaže ili praznog hoda brodova”, dodao je Clerc.

Grupa je već u kolovozu upozorila da očekuje oštriji pad svjetske potražnje za kontejnerskim pomorskim prijevozom u ovoj godini zbog slabog gospodarskog rasta i prodaje zaliha nakon pandemije covida.

Srezat će troškove

U petak su izvijestili da će smanjiti broj zaposlenih sa 110.000 u siječnju na manje od 100.000 do kraja godine, što bi im trebalo srezati troškove u 2024. za 600 milijuna dolara. Jednokratni trošak restrukturiranja od 350 milijuna dolara planiraju knjižiti uglavnom u ovoj godini.

Potvrdili su prognozirani raspon ovogodišnjeg prihoda i operativne dobiti, ali sada očekuju da će biti na njegovoj donjoj granici. Kompanija očekuje temeljnu dobit prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije (EBITDA) u rasponu od 9,5 do 11 milijardi dolara i temeljnu dobit prije kamata i poreza između 3,5 i pet milijardi dolara.

Predviđaju ipak nešto blaži pad obujma svjetskog kontejnerskog prijevoza tereta, za 0,5 do dva posto. Do sada očekivali su pad u rasponu od jedan do četiri posto.