Dieselgate će Volkswagen koštati dodatnih i potpuno neočekivanih 2,5 milijardi eura

Neočekivani troškovi su rezultat komplikacija u opozivu i preinakama vozila

FOTO: AFP

Volkswagenu slijedi neočekivani trošak od 2,5 milijardi eura zbog komplikacija pri opozivu i naknadnoj ugradnji ekoloških preinaka za svoja vozila u Sjevernoj Americi. Ovo je novi nastavak u skandalu oko Dieselgatea, koji je krenuo 2015. godine i u kojem se ispostavilo da je VW lažirao emisiju štetnih plinova svojih dizelskih vozila u Americi. Pronađeno je da su automobili zagađivali 40 puta više od dopuštenog, ali da su tijekom testnog perioda koristili posebni softver koji bi smanjio onečišćenje. Ukupni trošak skandala se tako popeo na 25 milijardi eura kroz dvije godine.

Volkswagen je prema procjenama Bloomberga u tom periodu trebao zaraditi 4,45 milijardi eura, pa će zbog ovog dodatnog troška ostati bez više od pola svoje zarade. Dodatni trošak će udariti VW točno kada će predati kvartalno izvješće 27. listopada ove godine. Dodatni problemi za VW stižu 15 mjeseci nakon što se kompanija nagodila s američkim vlastima. Obvezali su se da će ili kupiti nazad ili dodatno opremiti više od 500.000 vozila, među koje spadaju VW Golf, Jetta i Audi A3.

Ukupno je 11 milijuna spornih vozila

Volkswagen je ovaj tjedan objavio kako im za dogovoreni plan treba mnogo više vremena te da je tehnički mnogo zahtjevniji od očekivanoga. Očekivana cijena takve prerade je oko 5.000 eura po vozilu. Nakon objave, VW-ove dionice su pale za četiri posto, na 132.85 eura. Dodatni trošak skandala dolazi kao još jedan dokaz kako se vremena mijenjaju, te da se proizvođači sve više moraju okretati alternativnim gorivima i pogonskim sistemima poput električnih.

Ove srijede, u Münchenu je uhapšen i bivši VW-ov inženjer Wolfgang Hatz, koji je drugi uhapšeni nakon proširenja istrage na VW-ovu Audi diviziju. Uz optužbe za kriminal u Njemačkoj, VW vjerojatno očekuju i tužbe stotina investitora, kao i pritužbe njihovih kupaca. Međutim, vozila u Sjevernoj Americi su samo mali dio od ukupno 11 milijuna spornih vozila diljem svijeta. Iako su se složili s popravkom vozila, odbijaju platiti kompenzaciju za svojih 8 milijuna europskih kupaca.