Elon Musk jednim tvitom povećao vrijednost Tesle za milijardu dolara

Ne, nije svemoćan, samo koristi nesnalaženje regulatora na društvenim mrežama

Ako smo se početkom tjedna čudili njujorškom trejderu koji je na jednom tvitu zaradio 2,4 milijuna dolara, što onda reći za osnivača Tesle Elona Muska koji je jednim tvitom povećao vrijednost kompanije za milijardu dolara. Društvene mreže postaju ozbiljan remetitelj stvari na burzama, kompanije ih koriste lukavo i nekažnjeno a trejderi iz milijuna postova pokušavaju izvući uzorke i informacije nadajući se da će upravo o ni uhvatiti onu koja donosi doživotna zimovanja na Arubi.

To što je Musk napravio u ponedjeljak u par je tvitova otkrilo na koji će način društvene mreže odsad utjecati na tržišta. Prvo je objavio tvit u kojemu najavljuje “novi proizvod” koji će otkriti 30. travnja.

Ne treba ni govoriti da su dionice Tesle odmah skočile, ali iskusniji ulagači počeli su upozoravati da se svaki put kad je Elon dolazio na internet nabrijati atmosferu oko svojih novih proizvoda, zarade padale.

Analitičar Morgan Stanleya Adam Jonas u pismu svojim klijentima poručio je da, svi kojima je stalo do ulaganja u Teslu moraju pratiti Elona Muska na Twitteru.

Ne budite dosadni, pratite Twitter

“Što se nas tiče, nemamo čvrsto mišljenje o tome što bi (Muskova) najava na Twitteru trebala značiti.” napisao je Jonas ” Ipak želimo istaći da je, s obzirom na ambicije kompanije, kreativnost njezina lidera i razmjere njihovih tehnoloških sposobnosti u spajanju softvera i hardvera…očito da bi ulagači trebali pomno pratiti ovakve događaje”.

Jonas je s klijentima podijelio kako smatra da ulagači postavljaju “površna i dosadna” pitanja o Tesli i da je jedino što će zaista utjecati na to hoće li dionica do kraja godine dosegnuti 100 ili 300 dolara, njihov novi Model X i poantirao: “ Ako vam je stalo do Tesle a ne pratite Elona Muska na Twitteru, trebali biste”.

Elonov tvit uzburkao je raspravu o objavio osjetljivih poslovnih informacija na društvenim mrežama.
Tvit novinarke Wall Street Journala o mogućem spajanju kompanija Intel i Altera omogućio je jednom high-frequency trejderu u New Yorku da kupi i preproda opcije na dionice Altere i u 8 minuta zaradi 2,4 miljiuna dolara.

Iako time nije prekršio nijedan zakon, obnovljena je rasprava o tome pod kojim bi se uvjetima na društvenim mrežama trebale objavljivati osjetljive informacije koje bi mogle utjecati na tržište.

Osnivač Netflixa u nevolji zbog Facebooka

Osnivač Netflixa Reed Hastings na svom je privatnom profilu na Facebooku 2012. objvaio post u kojemu sugerira ogromnu gledanost svog video streaming servisa i SEC ga je stavio pod istragu. Prošao je s opomenom a regulator je naručio istraživanje o utjecaju društvenih medija na transakcije na financijskom tržištu.

reed hastings pravi
Gotovo sve kompanije koriste društvene mreže za objavu vijesti, to je brz, jednostavan i najefikasniji način, jedini dosad koji dopire do mlađe generacije što smatraju posebno važnim za svoj biznis.

Elon Musk preko Twittera je obavijestio svijet o “golemoj novoj Teslinoj liniji proizvoda” i gotovo trenutno povećao tržišnu vrijednost kompanije za milijardu dolara. Dan kasnije, nakon objave Tesline prvotravanjske šale na Twitteru i kompanijskoj web stranici, cijena dionice skočila je 0,06 posto. Kompanija odbacuje sve optužbe da manipulira tržištem.

Njihov glasnogovornik tvrdi da se kompanija strogo pridržavaju odredbi regulatora, Komisije za vrijednosnice i burze te da su fokusirani na “dugoročne rezultate i svakodnevno zadovoljstvo vlasnika Modela S.”

Ne smije se informirati samo jednu grupu ljudi

Zakon zabranjuje selektivno otkrivanje informacija o poslovanju, a prije dvije godine određeno je pod kojim se uvjetima u taj vid informiranja smiju uključiti društvene mreže. No ti su propisi zastarjeli, temeljna pravila igre postavljena su još prije 15 godina dok je većina kompanija još slala pripćenja faksom i određena su u kontekstu internetske trgovine koja se tada pojavljivala. Pravila su osuvremenjena 2008. kako bi obuhvatila objave informacija na korportivnim web stranicama i 2013. kako bi obuhvatila društvene mreže.

Koji god medij koristile, kompanije ne smiju otkrivati informacije samo određenim skupinama ljudi ako ih nisu otkrili svima. U prekršaju su čak i ako im se to dogodi slučajno. Twitter, koji se najčešće koristi u tu svrhu, prema tome je problematičan jer objave nužno vidi samo određena skupina followera pa bi, prema propisima SEC-a, tvrtke mogle objavljivati ključne informacije “samo ako su upozorile ulagače da će ih objaviti i na kojim medijima.”

Jesu li 2 milijuna followera isto što i javnost

No situacija i dalje nije posve jasna. Elon Musk ima više od 2 milijuna sljedbenika, računa li se njegov tvit onda kao javno priopćenje ili i pored tolikog dosega treba posebno obavještavati javnost da će tvitati o informacijama koje bi mogle utjecati na cijenu dionice? se to kao javnost a njegov tvit kao javno pri

Elon je i dalje među rijetkim direktorima koji osobno objavljuju poslovne informacije na Twitteru. Medijski magnat Rupert Murdoch dosta je strastven tviteraš, ali njega gotovo da ne računaju jer su društvene mreže prirodna ekstenzija medija.

Buffetta Twitter ne impresionira

Većina ga koristi za klasičan PR, za reakcije na vijesti, komentare ili održavanje imidža. Neki uopće ne žele koristiti društvene mreže. Warren Buffett je prije dvije godine došao na Twitter.

Cijeli je svijet to popratio s istom pažnjom kao kad je Papa poslao prvi tvit, ali nakon šest objava tamo ga više nikad nismo vidjeli. Direktor Applea Tim Cook ukupno je objavio 150 tvitova iako ga prati više od milijun ljudi.