Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Europska komisija istražuje Amazon

Sumnjaju da koriste osjetljive podatke neovisnih trgovaca koji prodaju na njihovoj platformi

ZADNJA IZMJENA: srp 17, 2019
Foto: AFP

Europska komisija je u srijedu otvorila istragu o Amazonu, najvećoj internetskoj maloprodanoj trgovini na svijetu, zbog sumnji da koristi osjetljive podatke neovisnih trgovaca koji prodaju svoju robu na toj platformi.

“Europski potrošači sve više kupuju preko interneta. E-trgovina je povećala konkurenciju u maloprodaji i omogućila veći izbor po boljim cijenama. Moramo osigurati da velike internetske platforme ne ukinu te koristi kroz protutržišno ponašanje. Stoga sam odlučila pozorno ispitati poslovnu praksu Amazona i njegovu dvostruku ulogu, kao trgovca na malo i kao tržnice kako bi se utvrdilo je li to u skladu s pravilima EU-a o tržišnom natjecanju”, izjavila je povjerenica za tržišno natjecanje Margarethe Vestager.

Za sada se čini da Amazon koristi osjetljive informacije

Amazon kao platforma ima dvostruku ulogu: s jedne strane prodaje proizvode na svojoj internetskoj stranici , a s druge osigurava mjesto na kojem neovisni trgovci mogu izravno prodavati robu potrošačima.

Kada je u ulozi vlasnika tržnice na kojoj neovisni prodavatelji prodaju robu, Amazon kontinuirano prikuplja podatke o aktivnostima na platformi. Prema preliminirnoj istrazi Komisije, čini se da Amazon koristi te osjetljive informacije.

Komisija će reagirati ako krše pravila tržišnog natjecanja

Amazon bi primjerice mogao korištenjem tih podataka dobiti sliku što tržište traži i zašto se neki proizvodi dobro prodaju, a drugi ne. Komisija će stoga proučiti i ugovore između Amazona i neovisnih prodavatelja, koji omogućavaju Amazonovu maloprodajnom poslovanju da analizira i koristi podatke neovisnih trgovaca.

Komisija će se posebno zanimati utječe li i kako korištenje tih podataka na tržišno natjecanje. Ako analiza pokaže da je došlo do kršenja pravila tržišnog natjecanja, Komisija će reagirati. Samo otvaranje istrage ne prejudicira krivnju.

Ivan Luzar
Telegram autor
960 članaka Više o autoru
Više s weba