Facebook ima novi algoritam. Na feedu će vam se pojavljivati bitno manje vijesti, a više objava prijatelja

'Naš posao nije da biramo priče koje ljudi trebaju čitati', kažu

Facebook chief and co-founder Mark Zuckerberg discusses Messenger and other platforms at the leading social network's annual developers conference in San Francisco on April 12, 2016 
 
 / AFP PHOTO / Glenn CHAPMAN
FOTO: AFP

Iz Facebooka javljaju da je u pripremi promjena algoritma newsfeeda, pa će na njemu ubuduće biti više prikaza aktivnosti vaših prijatelja i obitelji, što istovremeno znači da će feed prikazivati manje sadržaja koje su objavili medijski izdavači.

Drugim riječima, na Facebookovom feedu korisnici će ubuduće vidjeti znatno manje vijesti, fotografija i video sadržaja koje objavljuju različiti portali, internetski magazini i druge vrste medijskih izdavača, a mnogo više sadržaja koji su objavili njihovi prijatelji na Facebooku.

To znači da bi novi algoritam za mnoge digitalne medije i druge izdavače mogao postati bolan podsjetnik da, iako je Facebook za sve njih vrlo važan alat za širenje dosega, stjecanje publike i rast, oni baš i nisu na vrhu Facebookove liste prioriteta.

Pad dosega i prometa za dio izdavača

Izmjene algoritma odnosit će se na sve sadržaje koje objavljuju izdavači, od članaka, videa, live videa i fotografija. Iz Facebooka su najavili da se očekuje pad dosega i prometa za izdavače čija publika prvenstveno dolazi sa sadržaja koji je objavila službena Facebook stranica pojedinog izdavača.

Naravno, novi će algoritam na doseg objave imati manji utjecaj u slučaju da su korisnici Facebooka određeni sadržaj podijelili ili komentirali.

“Rast i kompetitivnost u izdavačkom ekosustavu je vrlo, vrlo jaka”, izjavio je Adam Mosseri, potpredsjednik menadžmenta proizvoda zadužen za newsfeed u nedavnom intervjuu. “Zabrinuti smo da se zbog toga mnogo korisnika Facebooka ne uspijeva povezati s svojim prijateljima i obitelji.”

Naš posao nije da da izabiremo priče o kojima svijet treba čitati, obrazložio je Mossadi. “Naš posao je povezivanje ljudi i ideja – i povezivanje ljudi sa stvarima koje su im najvažnije.”

Jedan od najvažnijih prihoda Facebooka

Ovo naravno nisu dobre vijesti za mnoge medijske kuće koje su se orijentirale na internet te čiji biznis modeli uvelike ovise o dosegu putem društvenih mreža, poglavito Facebooka, koji je važan za oglašivače.

“Među izdavačima se sada pojavilo generalno očekivanje da će se platforme mijenjati, a oni neće nužno biti obaviješteni o tim promjenama”, izjavila je za New York Times Emily Bell, direktorica Tow Center for Digital Journalism na University of Columbia. “Ovo snažno naglašava činjenicu kako je vlasništvo nad korisnikom postalo središnji izvor tenzija između medija i platformi.”

Facebook ima oko 1,09 milijardi dnevno aktivnih korisnika i preko 1,65 milijari mjesečno aktivnih korisnika, a Newsfeed je u deset godina otkako je postavljen, zahvaljujući targetiranom oglašavanju, postao jedan od najvažnijih izvora prihoda.

Dominantni izvor informiranja

Društvene platforme za mnoge su postale dominantni izvor vijesti i informacija. Prema studiji koju je objavila agencija PewResearch Center u 2015. godini u Sjedinjenim Američkim Državama, 63 posto korisnika Facebooka navodi upravo Facebook kao primarni izvor vijesti.

Hoće li se drastičnim smanjivanjem objava izdavača ovaj trend promijeniti teško je reći, no novi Facebookov feed mogao bi postati znatno drugačiji ekosustav, onakav kakav je bio u samom startu, preplavljen fotografijama i statusima prijatelja i obitelji, ali i sa znatno više oglasa nego što je to bio slučaj u njegovim počecima.