Facebook je odlučio da razdvajanje postova prijatelja od onih koje objavljuju mediji nije dobra ideja
Odlučili su okončati eksperiment s News Feedom koji su provodili u šest država
Facebook je napokon odlučio da potpuno razdvajanje postova od prijatelja i obitelji od onih koje objavljuju mediji nije dobra ideja. Društvena mreža u četvrtak je objavila da će nakon četiri mjeseca okončati test koji je provodila u šest država.
U tom testiranju iz News Feeda su izdvojeni sadržaji koje su objavljivali mediji i drugi komercijalni entiteti kako bi se, takva je bila ideja, poboljšalo praćenje prijatelja. Problem je u tome što izdavači često ovise upravo o Facebooku i vrlo brzo im se dogodilo da čitatelji više nisu vidjeli njihove postove izmiješane s onima od prijatelja.
I'm glad that Facebook will end this test and I am even more pleased that Facebook admitted that they made mistakes when they didn't communicate the test clearly. I hope Facebook will have more interest in what is happening inside its test countries.
— Filip Struhárik (@filip_struharik) March 1, 2018
‘Otežali smo pronalazak važnih informacija’
“Ljudi ne žele dva razdvojena feeda. U anketama su nam ljudi rekli da su manje zadovoljni postovima koje vide i da postojanje dva razdvojena feeda zapravo nije pomoglo u tome da se više povežu s prijateljima i obitelji”, napisao je u blogu Adam Mosseri, Facebookov čovjek za News Feed.
“Dobili smo povratne informacije da smo ljudima u testnim zemljama učinili težim pronalazak važnih informacija i da nismo jasno iskomunicirali samo testiranje. Mijenjamo način na koji ocjenjujemo gdje ćemo testirati nove proizvode i kako to komuniciramo”.
Priznali da se baš nisu najbolje ponijeli oko testiranja
Facebook će uz ponovnu integraciju News Feeda ugasiti i odjeljak Explore, preko kojeg su korisnici mogli pronaći sadržaje od brendova i kompanija koje ne prate. Ujedno, tvrtka je priznala da se nisu baš dobro ponijeli oko cijele priče.
“Trebali smo biti transparentniji i iskreniji oko testa. Izdavači su poludjeli, i s pravom, jer nisu shvatili što radimo i što želimo postići,” rekla je nedavno Campbell Brown, Facebookova šefica za medijska partnerstva.
I dalje će forsirati postove od prijatelja i obitelji
Facebook rutinski radi promjene u svom News Feedu kako bi pokazao korisnicima više ili pak manje određenog sadržaja, recimo, live videa. Njihova posljednja promjena News Feeda – koja vrijedi za kompletan Facebook, ne samo za šest testnih zemalja među kojima nije bila Hrvatska – ima sličnu ideju kao ugašeno testiranje: pokazati ljudima više sadržaja od prijatelja i obitelji i manje od izdavača i brendova. To je i dalje Facebookov prioritet, ali kompletno razdvajanje očito nije dobra ideja.
Inače, upravo takvo radvajanje je premisa redizajna koji provodi Snapchat.