Facebook je odlučio da razdvajanje postova prijatelja od onih koje objavljuju mediji nije dobra ideja

Odlučili su okončati eksperiment s News Feedom koji su provodili u šest država

Facebook CEO Mark Zuckerberg speaks to reporters during a media event at Facebook's Headquarters office in Menlo Park, California on March 7, 2013. Facebook on Thursday began transforming the stream of updates from friends at home pages into a "personalized newspaper" with news ranging from the personal to the global. The News Feed on home pages at the leading social network was revamped to get rid of clutter and present "bright, beautiful" stories whether they are insights from friends or trending news of the day. AFP PHOTO /Josh EDELSON / AFP PHOTO / Josh Edelson
FOTO: AFP

Facebook je napokon odlučio da potpuno razdvajanje postova od prijatelja i obitelji od onih koje objavljuju mediji nije dobra ideja. Društvena mreža u četvrtak je objavila da će nakon četiri mjeseca okončati test koji je provodila u šest država.

U tom testiranju iz News Feeda su izdvojeni sadržaji koje su objavljivali mediji i drugi komercijalni entiteti kako bi se, takva je bila ideja, poboljšalo praćenje prijatelja. Problem je u tome što izdavači često ovise upravo o Facebooku i vrlo brzo im se dogodilo da čitatelji više nisu vidjeli njihove postove izmiješane s onima od prijatelja.

‘Otežali smo pronalazak važnih informacija’

“Ljudi ne žele dva razdvojena feeda. U anketama su nam ljudi rekli da su manje zadovoljni postovima koje vide i da postojanje dva razdvojena feeda zapravo nije pomoglo u tome da se više povežu s prijateljima i obitelji”, napisao je u blogu Adam Mosseri, Facebookov čovjek za News Feed.

“Dobili smo povratne informacije da smo ljudima u testnim zemljama učinili težim pronalazak važnih informacija i da nismo jasno iskomunicirali samo testiranje. Mijenjamo način na koji ocjenjujemo gdje ćemo testirati nove proizvode i kako to komuniciramo”.

Priznali da se baš nisu najbolje ponijeli oko testiranja

Facebook će uz ponovnu integraciju News Feeda ugasiti i odjeljak Explore, preko kojeg su korisnici mogli pronaći sadržaje od brendova i kompanija koje ne prate. Ujedno, tvrtka je priznala da se nisu baš dobro ponijeli oko cijele priče.

“Trebali smo biti transparentniji i iskreniji oko testa. Izdavači su poludjeli, i s pravom, jer nisu shvatili što radimo i što želimo postići,” rekla je nedavno Campbell Brown, Facebookova šefica za medijska partnerstva.

I dalje će forsirati postove od prijatelja i obitelji

Facebook rutinski radi promjene u svom News Feedu kako bi pokazao korisnicima više ili pak manje određenog sadržaja, recimo, live videa. Njihova posljednja promjena News Feeda – koja vrijedi za kompletan Facebook, ne samo za šest testnih zemalja među kojima nije bila Hrvatska – ima sličnu ideju kao ugašeno testiranje: pokazati ljudima više sadržaja od prijatelja i obitelji i manje od izdavača i brendova. To je i dalje Facebookov prioritet, ali kompletno razdvajanje očito nije dobra ideja.

Inače, upravo takvo radvajanje je premisa redizajna koji provodi Snapchat.