Google je upravo zaposlio bivšeg direktora Hyundaija koji će razvijati njihov samovozeći automobil
Dolazak Johna Krafcika shvaćen je kao plan komercijalizacije Googleove tehnologije
Ako netko još sumnjao da će Google zaista pokušati komercijalizirati svoj samovozeći automobil, sumnje je raspršio novi transfer. U kompaniju je došao John Krafcik, bivši predsjednik Uprave Hyundaija za Sjevernu Ameriku, jedan od cjenjenijih stručnjaka u automobilskoj industriji.
Yes, true: I'm joining the Google Self-Driving Car project in late September.
— John Krafcik (@johnkrafcik) September 14, 2015
Iako će još neko vrijeme ostatati jedan od projekata u sklopu Google X-a, kompanije koju je Google izdvojio kad se nedavno ustrojavao kao holding Alphabet, očekuje se da će razvoj samovoznog automobila uskoro biti izdvojen u zasebnu tvrtku.
Odluka o imenovanju Krafcika, tvrti The Verge, ima veze s Googleovim planovima komercijalizacije tehnologije samovoznog automobila koji bi od cool eksperimenta htjeli razviti u profitabilan biznis.
Krafcik je serijom tvitova potvrdio prelazak u Google, među ostalim je napisao: “Samovozeći automobili mogli bi spasiti tisuće života, omogućiti ljudima veću mobilnost i osloboditi nas stvari koje nas danas frustriraju u vožnji.”
Self-driving cars could save 1000s of lives, give people greater mobility & free us from things we find frustrating about driving today.
— John Krafcik (@johnkrafcik) September 14, 2015
Mnogi proizvođači automobila razvili su poluautonomne prototipove, ali rijetki su poput Googlea odabrali razvoj potpuno autonomnih vozila. Krafcik preuzima projekt u fazi u kojoj Google pokušava odrediti kakva je zapravo javna percepcija autonomnih automobila i kako bi ih ljudi mogli koristiti u svakodnevnom životu.
Posebno opremljene konvencionalne automobile kakve su dosad koristili za testiranja, u Googleu su zamijenili flotom originalno dizajniranih samovozećih automobila. Prototipovi se proizvode u Livoniji u američkoj saveznoj državi Michigan.
Krafcik u Google donosi iskustvo razvoja novih proizvoda za Ford. Bio je generalni direktor Hyundaia za Sjevernu Ameriku i direktor online kompanije za posredovanje u trgovini automobilima TrueCar. Karijeru je počeo 1984 kao inženjer u tvrkti New United Motor Manufacturing Inc.(NUMMI), bivšem joint-ventureu General Motorsa i Toyote.