Istraživanje: mlađi i dalje idu nedjeljom u šoping, unatoč Plenkovićevoj prohibiciji

Svaki treći građanin smatra da zbog izmjene zakona općenito kupuje manje

13.08.2023. Zagreb - Trgovacki centar City Centar One West ovu je nedjelju otvoren za gradjane. Photo: Lovoro Domitrovic/PIXSELL
FOTO: Lovoro Domitrovic/PIXSELL

Izmjene Zakona o trgovini koje su trgovcima ostavile na raspolaganju 16 radnih nedjelja na godinu, pridonijele su tome da građani češće odlaze u trgovine radnim danom ili subotom, pokazalo je istraživanje agencije Valicon koje prenosi magazin JaTrgovac. Tako je u istraživanju provedenom u veljači odgovorilo gotovo dvije trećine ispitanika, odnosno njih 62 posto.

Svaki treći građanin smatra da zbog izmjene zakona općenito kupuje manje, odnosno smatra da troši manje na kupnju osnovnih proizvoda za svakodnevnu upotrebu, zbog toga što pojedine trgovine nedjeljom ne rade. Među osobama koje percipiraju da troše manje nešto je više starijih od 60 godina te onih s nižim prihodima kućanstva, do tisuću eura.

Prema istraživanju, oko petine građana nedjeljom ipak odlazi u kupnju u trgovinu koja taj dan radi, iako im nije najomiljenija (19 posto) ili najbliža (18 posto). Tome su najskloniji stanovnici gradova te mlađi kupci, u dobi od 16 do 29 godina.

Mladi manje lojalni brendovima

Mlađi kupci općenito su u manjoj mjeri skloni planirati odlaske u kupnju, za razliku od starijih, te su manje lojalni brendovima.

Kada je riječ o utjecaju izmjene Zakona o trgovini na online kupnju osnovnih namirnica, svega sedam posto građana je izjavilo da zbog toga češće naručuje namirnice online radnim danom ili subotom.

Tako mali postotak, kako se navodi u istraživanju, nije iznenađujući s obzirom na to da većina građana ipak i dalje osnovne namirnice češće kupuje u fizičkoj trgovini nego online.