Jay Z novim glazbenim servisom želi svojim kolegama osigurati veću zaradu

Tidal će standardnu pretplatu njuditi po 9,99 dolara, a skuplju za 19,99

FOTO: Joella Marano/Wikimedia Commons

Jay Z je u New Yorku s vojskom zvijezda održao konferenciju za novinare kako bi promovirao svoj novi streaming site Tidal, ali nije sve prošlo kako se nadao. Mnoge fanove je razljutila cijena maksimalne mjesečne pretplate od 19,99 dolara.

Prije konferencije su kružile mnoge glasine što bi Jay Z mogao najaviti. Očekivala se najava novih pjesama Jay Z-a, Kanyea Westa i Rihanne. Neki su zbog hashtaga na Twitteru #TIDALforALL pomislili da će Tidal ponuditi opciju besplatnog streamanja.

Na kraju konferencije mnogi su ostali razočarani jer je postalo jasno da nitko ne objavljuje nove pjesme i albume, a Tidal definitivno neće biti besplatan.

Konferencija osim blještavila nije ponudila mnogo informacija o namjerama Tidala. Glazbenici su raznim porukama objašnjavali što Tidal znači za njih, ali glavni razlog zašto vole Tidal je vrlo jednostavan; veća zarada.

Veća zarada glazbenicima

Kad već nije na konferenciji, Jay Z je u intervjuu za magazin Billboard otkrio nešto detaljnije planove za Tidal. Obećao je veće zarade glazbenicima čak i ako će to značiti manje novca za Tidal. Tidal će biti dostupan u dva cjenovna razreda. Nudit će standardnu uslugu po cijeni od 9,99 dolara poput većine konkurencije, što glazbenicima vjerojatno neće donijeti veću zaradu. Ali zato skuplja opcija od 19,99 dolara mjesečno zasigurno hoće. Tek skupljom pretplatom korisnici će moći uživati u glavnim reklamiranim prednostima Tidala, većoj kvaliteti zvuka i ekskluzivnim sadržajima. Skuplja opcija naravno znači veće udjele zarade glazbenika.

Drugi razlog za pokretanje Tidala Jay Z je objasnio davanjem veće kreativne kontrole glazbenicima. Glazbenicima će omogućiti objavu pjesama dužih od 18 minuta, ali ne pojašnjava kako će to glazbenici progurati kod svojih izdavačkih kuća.

Idući mjeseci bit će pravi test za Tidal

Jay Z je Tidal pokrenuo usred velike bitke između Spotifya i Applea. Spotify pokušava privući veliki broj glazbenika na svoju platformu, ali je suočen s protivljenjem nekih izvođača, poput Taylor Swift, njihovoj besplatnoj opciji. Apple, s druge strane koristi svoju novu akviziciju Beats kako bi pokrenuo vlastiti streaming servis.

Jay Z je za pokretanje Tidala iskoristio svoj zvjezdani status kako bi pridobio line up najpoznatijih glazbenih izvođača i postao glavna vijest na Internetu, ali pravi test za Tidal dolazi u slijedećih nekoliko tjedana i mjeseci.