Je li moguć suživot medija i oglašivača s ad blockerima? Pa, čini se da jest

Neki od vodećih hrvatskih medija upravo testiraju izgradnju smislenog i održivog odnosa s korisnicima koji koriste ad blockere

Telegram.hr, uz Net.hr, Tportal.hr, RTL.hr i Dnevnik.hr, testira izgradnju smislenog i održivog odnosa s korisnicima koji koriste tzv. ad blockere. Monetizacija sadržaja na internetu problem je s kojim se i dalje bori većina medija. Izravna naplata sadržaja ne daje očekivane rezultate, osim toga sve je veći broj korisnika koji uključuju tzv. ad blockere (programe koji blokiraju oglase), a mediji koji korisnicima ad blockera onemogućuju pristup sadržaju suočavaju se s odljevom takvih korisnika. U takvoj se situaciji traže sasvim drugačiji, inovativni pristupi, a u tom smjeru idu i vodeći hrvatski online mediji Net.hr, Telegram.hr, Tportal.hr, RTL.hr i Dnevnik.hr.

Spomenuti portali posljednjih mjeseci provode svojevrsno istraživanje najboljeg načina interakcije medija, oglašivača i korisnika. Kao jedno od rješenja na koje su korisnici odlično reagirali iskristaliziralo se neometano korištenje sadržaja bez isključivanja ad blockera, dok korisnik zauzvrat jednostavnom akcijom treba prihvatiti sponzoriranje takvog pristupa od strane sponzora – oglašivača. Nakon toga, korisnik dobiva potpuni i neometani pristup sadržaju medija, bez dodatnog oglašavanja.

Broj ad blockera u Hrvatskoj blizu je 30 posto

Prvi rezultati istraživanja i testiranja ovog modela itekako su ohrabrujući, kako s tehnološke tako i s poslovne strane, i korisnici na njega reagiraju iznimno pozitivno. U nastavku istraživanja model će biti dodatno razrađen kako bi se otkrilo što je još korisnicima bitno i koje bi još varijante mogle biti potencijalno rješenje za sve tri uključene strane.

S obzirom da se broj korisnika ad blockera u Hrvatskoj približava pragu od 30 posto, a u nekim je ciljnim skupinama već i premašio taj udjel, model u kojem nema uskraćivanja sadržaja korisniku, dok se istovremeno oglašivaču omogućuje pristup korisniku koji mu je inače nedohvatljiv na portalima, mogao bi biti najproduktivniji za sve sudionike tržišta online medija. Korisnici tako zadržavaju svoje pravo blokiranja oglasnog sadržaja, mediji mogu nastaviti kreirati kvalitetan online sadržaj kroz monetizaciju publike i oglašavanje, a oglašivači dolaze do svoje ciljane publike.

Iza ovog pristupa stoji tvrtka Vingd koja ima sličnih iskustava s takvim rješenjima u SAD-u, te ekspertizu u tehnologijama za prepoznavanje potreba i upravljanjem ponašanja ljudi, poput umjetne inteligencije, strojnog učenja, bihevioralnih algoritama i gamifikacije.