Jedna je igrica upravo rasturila na Kickstarteru (događa se nešto slično Pebbleu)

Koji Igarashi je s novom igrom Bloodstained skupio 1,7 milijuna dolara

Autor igrica Koji Igarashi na Kickstarteru je sakupio više od 1,7 milijuna dolara za igricu “Bloodstained” za koju je tražio 500.000 dolara. Ljudi daju novac kao ludi jer poznaju Karadshijevu seriju “Castlevania” koja je bila skupila 1.4 milijuna dolara. Portali specijalizirani za igrice prate kampanju iz minute u minutu a fanovi se vesele Igarashijevu povratku. Eksperti kažu da je riječ i o svojevrsnoj ponudi protiv velikih izdavača.

Iako su cifre impresivne, u biznisu igrica nije neobično da se nova ulaganja traže putem crowdfunding.Kickstarter i slične platforme pokazale su s vrlo efikasnima autorima koji žele skupiti ne preveliku količinu novca i pritom učvrstiti bazu fanova. Kako su napisali na Polygonu, “Ovo nije smrt establišmenta već establišment koji uči nove trikove.”

Stvarni trošak igre je 5 milijuna dolara

Igarashijev cilj od 500.000 dolara za igricu sličnu Castlevaniji nitko upućen nije smatrao ozbiljnim, riječ je o vrhunskoj igrici i pravoj konceptualnoj umjetnosti. Pravi trošak proizvodnje je puno veći, procjenjuje se na 5 milijuna dolara i platit će ga profesionalni ulagači koji se vjerojatno neće otkrivati.

Screen Shot 2015-05-13 at 15.53.10

Koji Igarashi na portalu Gamasutra je objasnio da će razvoj igre ovisiti o interesu publike: “Sve što mogu reći nakon više od godinu dana razgovora sa svim izdavačima jest da mogu osigurati 90 posto novca za igru pod uvjetom da tržište još uvijek želi Igavanijinu igru. Kickstarter se pokazao kao sjajno rješenje i nadam se da će pokazati da ljuti žele novu igru dok financiraju osnovnu.”

Kampanja je za ulagače, a ne za razvoj igrice?

Osim snimanja tržišta, Igarashi preko Kickstartera može odabrati isporuku igrice samo fanovima koji žele platiti što je idealan način upravljanja zalihama jer ne mora riskirati trošak proizvodnje fizičkih kopija koje se možda neće prodati.

Kickstarter je otkrio i da jedna od najpopularnijih igrica u povijesti ima relativno malu grupu zagriženih fanova koja je spremna platiti više od maloprodajne cijene ako želi igru a svi se nadaju da će se to pretvoriti u masovniju prodaju ako Bloodstained iziđe. Kampanja na Kickstarteru tako nije financiranje igre već izjašnjavanje koje će uvjeriti ulagače da daju ozbiljan novac za njezinu proizvodnju.