Jedno hrvatsko pivo stvarno je popularno u Južnoj Koreji, o njemu sada piše i utjecajni dnevni list

Na uvoz su se odlučili jer su koreanski turisti njime bili oduševljeni

A woman drinks from a can of beer as she sits in a park in the popular Yeonnam-dong area of Seoul on October 15, 2016. / AFP PHOTO / Ed Jones
FOTO: AFP

Glavni južnokorejski dnevni list na engleskom jeziku Korea Times i njegov portal objavili su na zapaženim mjestima tekst pod naslovom “Hrvatsko pivo na korejskom tržištu”. Članak je ilustriran velikom fotografijom boce Ožujskog piva, a u tekstu stoji da je hrvatski pivski brand Ožujsko od sada dostupan i kupcima u Koreji.

Ožujsko je, piše novinar Korea Timesa, Park Si-soo pozivajući se na priopćenje tvrtke CKB koja je uvoznik stranih pića u tu zemlju, najprodavanije pivo u Hrvatskoj s 40-postotnim udjelom na tržištu. Zatim se objašnjava kako su na tržište stigle četiri vrste piva: dva lager piva i dva s voćnim dodatkom, limunom i grejpfrutom.

Najzaslužniji za proboj Ožujskog su turisti

Dok lager-style Ožujsko sadrži 5 posto alkohola, pivo s okusom voća ima 2 posto alkohola. Boca od 330-mililitre stoji 2,300 wona, oko 14 kuna, a od 550-mililitre 2,500 wona ili oko 15,20 kuna i može se kupiti u trgovinama širom Koreje. Te cijene vrlo su pristupačne Koreancima jer se njihove prosječne plaće kreću između 1500 do 4000 dolara mjesečno.

Bez svake sumnje, najzaslužniji za proboj Ožujskog piva na korejsko tržište su turisti iz te zemlje koji u sve većem broju posjećuju Hrvatsku. I to je najbolji pokazatelj koliko turizam može pridonijeti promociji ne samo prirodnih ljepota nego i domaćih poizvoda. U tvrtci CKB kažu da su se odlučili na uvoz Ožujskog piva jer su Koreanci koji su boravili u Hrvatskoj bili puni pohvala za njegovu kvalitetu.

Najviše gostiju stiže iz Koreje

Prema eVisitoru u Hrvatsku je, u prvih devet mjeseci ove godine, računajući samo daleke, prekooceanske destinacije, najviše gostiju stiglo upravo iz Koreje, i to 271 tisuća. Na drugom mjestu su turisti iz SAD-a kojih je bilo 266 tisuća. Od siječnja do studenoga ove godine najviše stranih turista u Zagrebu, 87. 925., bilo je iz Koreje, a iza njih dolaze Nijemci i Amerikanci.

Od siječnja do svibnja 2016. Split je pohodilo 8.838 turista iz Koreje koji su ostvarili 11. 476 noćenja i po tomu su na drugom mjestu, odmah iza gostiju iz SAD-a. Budući da Koreanci imaju vrlo kratki godišnji odmor, do desetak dana, a na putovanjima po svijetu žele obići što više država, kratko se zadržavaju u svakoj destinaciji, pa ostvaruju relativno malo noćenja.

Impresionirani Splitom, Dubrovnikom, Plitvicama

Popularizaciji Hrvatske kao atraktivne turističke destinacije najviše su pridonijele popularne korejske televizijske serije koje su se snimale u Hrvatskoj, poput “The Romantic in Croatia” i “Noonas over Flowers” te reality show “Friends” koje su se pretvorile u najveću reklamu za hrvatski turizam.

Za posjeta Sveučilištu u Seulu, stranim novinarima organiziran je razgovor s tridesetak studenata. Čak petero od njih, kada je čulo da je među gostima i novinar iz Hrvatske, odmah se pohvalilo kako su bili u Hrvatskoj, a najviše su ih impresionirali Dubrovnik, Split, Plitvička jezera i Zagreb. Kao razlog dolaska najčešće su spominjali želju da posjete mjesta na kojima su se snimale njihove televizijske serije. Uz to što su bili oduševljeni našim prirodnim ljepotama, impresionirala ih je bogata povijest, kultura, arhitektura, gastronomija…