LinkedIn zatvara svoju platformu u Kini. Kažu da je problem u 'izazovnom operativnom okruženju'

Umjesto LinkedIna, predstavit će novi portal imena InJobs, bez elemenata društvenih mreža

FOTO: Unsplash

LinkedIn će zatvoriti lokalnu verziju svoje usluge u Kini, označavajući tako značajno povlačenje jedne od rijetkih velikih američkih tehnoloških tvrtki koje još uvijek rade u toj zemlji, doznaje CNN. Platforma za umrežavanje u karijeri, u vlasništvu Microsofta, donijela je takvu odluku zbog “znatno zahtjevnijeg operativnog okruženja i većih zahtjeva usklađenosti u Kini”, rekao je jučer Mohak Shroff, viši potpredsjednik inženjeringa u LinkedInu.

Umjesto toga, tvrtka će kasnije ove godine predstaviti novu platformu pod nazivom InJobs, portal samo za Kinu koji “neće uključivati društveni sadržaj ili mogućnost dijeljenja postova ili članaka”, već će jednostavno poslužiti kao portal za popis i prijavu za posao. “Iako smo uspjeli pomoći kineskim članovima u pronalaženju posla i ekonomskih mogućnosti, nismo pronašli istu razinu uspjeha u društvenijim aspektima dijeljenja i informiranosti”, rekao je Shroff.

U Kini ima više od 45 milijuna korisnika

Poslovanje u Kini oduvijek je predstavljalo izazov za privatne tvrtke ali su se odnosi u prošloj godini dodatno zategnuli pod kineskim predsjednikom Xi Jinpingom. Opsežni regulatorni zahvati posljednjih mjeseci izbrisali su procijenjenih tri trilijuna dolara tržišne vrijednosti najvećih kineskih tvrtki.

LinkedIn je u Kini dostupan od 2014. godine. Njegova prisutnost u zemlji, gdje ima više od 45 milijuna korisnika, značajna je jer su mnoge druge zapadne mreže Facebook i Twitter blokirane od strane kineske vlade masivnim cenzorskim aparatom Great Firewall. Microsoft je na kinesko tržište stupio 1992. godine. Njihov softver naširoko koriste kineska vlada i tvrtke, a dostupna je i tražilica Bing dok je Google već godinama isključen.

Ranije ove godine obustavili su prijavu za nove korisnike

Ranije ove godine, LinkedIn je obustavio prijavu novih korisnika u Kini kako bi “osigurali da ostaju u skladu s lokalnim zakonima”, rekao je tadašnji glasnogovornik. “Prepoznali smo da bi korištenje lokalizirane verzije LinkedIna u Kini značilo poštivanje zahtjeva kineske vlade o internetskim platformama”, kaže Shroff.

“Iako snažno podržavamo slobodu izražavanja, zauzeli smo ovaj pristup kako bismo stvorili vrijednost za svoje članove u Kini i svijetu.” LinkedIn će nastaviti raditi s kineskim tvrtkama “kako bi im pomogao u stvaranju gospodarskih prilika” dodao je Shroff.