Ljudi iz Nordeusa ispričali su nam kako su napravili najpopularniju sportsku online igricu na svijetu

Podrška na više platformi i igra na 40 jezika bili su ključni za širenje

FOTO: Nordeus

Vjerojatno najuspješniji startup iz Srbije, a i šire, Nordeus je prije nekoliko dana objavio da je njihova hit igra, online nogometni menadžer Top Eleven dostigao više od 100 milijuna registriranih igrača i potvrdio titulu najpopularnije sportske igre za mobilne uređaje na svijetu.

Objava o dostizanju 100 milijuna korisnika poklopila se s petim rođendanom Nordeusa i vjerojatno je najbolja čestitka koju su si mogli poželjeti. Igra je postala je toliko međunarodno popularna da ima korisnike u svakoj zemlji svijeta, a kada bi svi igrači postali državljani jedne države, ona bi bila 13. najveća država svijeta. Čak 10 milijuna ljudi igra Top Eleven svakog mjeseca, a 4 milijuna svakog dana upravlja svojim nogometnim klubom.

Dali otkaze u Microsoftu i osnovali Nordeus

Odličnu reklamu dobili su u najpoznatijem nogometnom stručnjaku Joseu Mourinhu koji je postao zaštitno lice igre dok je bio trener Real Madrida. Pored toga, Nordeus surađuje i s plejadom najpoznatijih nogometnih klubova poput Real Madrida, Arsenala, Liverpoola i Milana.

Osnivači Nordeusa Branko Milutinović, Milan Jovović i Ivan Stojisavljević su startup počeli pripremati 2008. nakon izlaska prve generacije iPhone-a i naglog rasta Facebook-a. U to vrijeme su radili u radili Microsoftovom razvojnom centru u Kopenhagenu, a 2009. su se vratili u Srbiju s namjerom da se bace u proizvodnju igrica. Rad na Top Elevenu su počeli u proljeće 2009. i nakon 11 mjeseci razvoja igra je postala spremna za lansiranje.

Top Eleven se bazira na freemium modelu

S početnim ulaganjem manjim od 100 tisuća dolara i petoro zaposlenih, Nordeus je napravio igricu Top Eleven. Zaradu su imali već poslije tri tjedna. Nakon šest mjeseci, broj zaposlenih porastao je na deset, a trenutno zapošljavaju 170 mladih programera u Beogradu, Skopju, Dublinu, Londonu i San Franciscu.

Biznis model Top Elevena je freemium, odnosno prodaja virtualnih dobara u okviru igre. Igrači unutar igre mogu kupovati različite stvari kao što su kupovina boljih igrača ili stadiona. Na taj način korisnici poboljšavaju igračko iskustvo, a sudeći po poslovnim rezultatima to rade prilično često.

Kvaliteta je ključni razlog uspjeha

O nesvakidašnjem uspjehu Nordeusa, koji se u žestokoj konkurenciji jedne od najbrže rastućih industrija na svijetu uspio prometnuti u jednog od njenih glavnih igrača, popričali smo s direktorom razvoja u Nordeusu Nikolom Čavićem.

“Kombinacija više faktora dovela je do toga da Top Eleven postane i ostane najpopularnija online sportska igra. Kvaliteta same igre, koja i dalje ima igrače od prije 5 godina, neosporno je jedan od ključnih razloga za njezin uspjeh svih ovih godina. Igra koja je lansirana u svibnju 2010. godine i ona koja se danas igra, izgledaju dosta drugačije, ali bit je nepromijenjena. To je i dalje odlična simulacija upravljanja vlastitim nogometnim klubom”, kaže Čavić.

Jedna od prvih cross-platform igara

Pored same igre, veliku ulogu u uspjehu imala je činjenica da je Top Eleven jedna od prvih društvenih igara koje su podržavale i omogućavale igru na vise platformi (cross-platform). Što znači da igrač može igrati na Facebook platformi, zatim se prebaciti na web stranicu, a kasnije sa web stranice na tablet ili smartphone.

“Cross-platform podrška i lokalizacija same igre na više od 40 jezika nam je omogućila pristup velikom broju potencijalnih igrača širom svijeta. S obzirom na kvalitetu igre i njenu globalnu distribuciju i lokalizaciju, možemo reći, da smo za razliku od konkurencije koja je bila izuzetno jaka, uspjeli ponuditi puno kompletnije i bolje igračko iskustvo koje je nagrađeno lojalnošću naših igrača”, objašnjava Čavić razloge uspjeha Top Elevena, vjerojatno najpoznatijeg tehnološkog proizvoda iz Srbije.

Stalno povećanje broja korisnika

Top Eleven je od starta prije pet godina do danas uspio postići nešto rijetko u svijetu igara koje obično imaju puno kraći vijek trajanja. Neprestani rast popularnosti djelomično pripisuje tome da je riječ o nogometu, najpopularnijem sportu na svijetu, što im je otvorilo mogućnost da povećavaju broj korisnika u gotovo svakoj zemlji svijeta.

“Kako smo ispunjavali potencijal određenog tržišta, tako smo ulazili u nova i rasli iz godine u godinu. Paralelno, uz Top Eleven, tržište i broj korisnika pametnih telefona i tableta se iz godine u godinu povećava, što povećava broj naših potencijalnih korisnika širom svijeta. Naravno, sve bi to bilo nevažno, da naš tim nije svih ovih godina pratio trendove, slušao želje naših igrača i unaprijedio igru”, priča Čavić.

Planovi za budućnost

Kako bi Top Eleven zadržali na tronu online sportskih igara, u Nordeusu planiraju nastavak razvoja igre, ne samo u pogledu dodatnog sadržaja i poboljšanja igre, već i njene dostupnosti na tržištima Dalekog Istoka, koje i dalje predstavlja ogroman potencijal za rast. Pored Top Elevena, rade i na novim igrama. “Imamo nekoliko timova iz više ureda u Beogradu, Skopju, Londonu, koji se bave razvojem novih proizvoda, i očekujemo da ćemo tokom godine biti u prilici podijeliti više informacija o njima”, poručuje Čavić.