Luksuzno online tržište dugo nije bilo ovako uzbudljivo; Richemont nudi 2,69 milijardi eura za Net-a-Porter i Yoox

Kasnije danas pojavila se i teorija da bi ponudu za YNAP, najuspješniju online trgovinu luksuzne odjeće i obuće, mogao dati i Amazon

Richemont SA, jedna od najvećih globalnih kompanija za luksuzne proizvode, jučer je ponudila 2,69 milijardi eura za dodatnih 25,70 posto dionica YNAP-a, najuspješnijeg online lanca trgovina za luksuznu odjeću i obuću. Time žele povećati svoje 49-postotne udjele kako bi se domogli najmanje 75 posto glasačkih prava u kompaniji. U YNAP-u, koji je nastao spajanjem Yooxa i Net-a-Portera, svojedobno su nam, usput, otkrili da godišnje već primaju nekoliko tisuća narudžbi iz Hrvatske.

Vijest o ponudi iznimno je važna u svijetu biznisa jer pokazuje da se na online trgovinu prebacuju čak i kompanije s najskupljim i najeksluzivnijim proizvodima, premda je riječ o rizičnom poslu s obzirom na mogućnost da se kupcima podmetnu i lažni proizvodi. Premda je 2,69 milijardi eura golem novac, to za Richemont, veliki švicarski luksuzni konglomerat, koji među ostalim, posjeduje tvrtke kao što su Cartier, A. Lange & Söhne, Azzedine Alaïa, Baume &Mercier, Chloé, Dunhill, IWC Schaffhausen, Giampiero Bodino, Jaeger-LeCoultre, Lancel, Montblanc, Officine Panerai, Piaget, Roger Dubuis, Vacheron Constantin, Van Cleef & Arpels, nije prevelika investicija. A sasvim je sigurno da će se to ulaganje vrlo brzo isplatiti.

Još jedan korak u kompletnom preuzimanju YNAP-a

U poslovnim krugovima u Milanu tvrde da je to tek drugi korak Richemonta u kompletnom preuzimanju YNAP-a. Očekuje se, naime, da će Richemont odmah ponuditi i otkup preostalih dionica od brojnih malih dioničara, a nagađa se da će prvi prodati svojih 4 ili 5 posto dionica upravo osnivač kompanije Federico Marchetti. Kao i u prvoj transakciji prije tri godine, i u ovoj je važnu posredničku ulogu odigrao Čedomir Komljenović, u poslovnom svijetu poznatiji kao Monty Shadow. On je već godinama osobni savjetnik Johanna Ruperta, vlasnika kompanije Richemond.

Za prve transakcije Komljenović je iskoristio svoje poznanstvo s Natalie Massent, vlasnicom Net-a-Porter grupe, kultnog proizvođača modne odjeće za koju radi oko 300 modnih kreatora iz cijelog svijeta te Federicom Marchettijem, vlasnikom Yooxa, da se sklopi posao u kojega je kompanija Richemond investirala rekordan iznos od 2,3 milijarde eura. Na sličan način sudjelovao je i u ovoj posljednjoj operaciji. Tako je u samo tri godine Richemont, u želji da postane najveći dioničar grupe Yoox Net-a-Porter, platio više od pet milijardi eura. Na sajtovima Net-a-Porter.com, Mr. Porter.com. Yoox.com i The Outnet.com mogu se, među ostalim, kupiti kreacije, Valentina, Armanija, Monclaira, Trussardija, Chloe, Aleksandera Wanga, Valentina, telle McCartney, Aleksandera McQueena, Balenciage, Briona…

Dok smo ne tako davno obilazili radne prostore Yoox Net-a-Porter Groupa u Milanu, Alba d Amica, šefica kompanijskih i međunarodnih komunikacija, otkrila nam je kako se u tvrtki predviđa da će do 2020. čak 90 posto narudžbi stizati s mobitela. “I to će biti još jedna revolucija u kojoj će aktivno sudjelovati naša tvrtka”, zaključila je ne bez ponosa. Najnoviji podaci pokazuju da je već tijekom 2017. više od 50 posto transakcija obavljeno preko mobilnih uređaja što znači da će se taj ambiciozni cilj ostvariti i puno ranije.

Zbog pada zarade, Richemont se odlučio na strateški zaokret

YNAP je ovih dana objavio da je u 2017. ostvario prihod veći od 2,1 milijarde eura, što je gotovo 12 posto više nego prije godinu dana. Istodobno, Richemontu je, koji ima 28.800 zaposlenih, 2017. pala zarada koja se ostvaruje klasičnom prodajom u trgovinama za 4 posto, odnosno na 10,7 milijardi eura. Profit se sunovratio još više: s 2.3 milijarde eura u 2016. na 1.2 milijarde eura u 2017.

Zbog toga se Richemont, kojemu su core biznis nakit i satovi, odlučio na strateški zaokret u svom poslovanju te počinje davati prioroitet on line trgovini. “Ovim korakom namjeravamo ojačati Richemontovu prisutnost na svjetskom tržištu luksuznih roba te se istodobno usredotočiti na digitalnu prodaju koja postaje od presudne važnosti u ispunjavanju potreba kupaca luksuznih roba”, objasnio je predsjednik Richemonta Johann Rupert.

Yoox ima više od 4000 zaposlenih, posluju u 100 zemalja

On je istakao da su u Richemontu vrlo zadovoljni rezultatima koje je postigao menadžerski tim Yoox Net-a-Porter, na čelu s Federicom Marchettijem te je najavio da će im pomoći da još brže kreću naprijed. “Vidimo priliku za jačanje daljnjeg pozicioniranja Yoox Net-a-Porter grupe u e-trgovini luksuznom robom te u širenju poslovanja po cijelom svijetu. Richemont će uložiti dodatna financijska sredstva u razvoj proizvoda, tehnologiju, logistiku, ljude i marketing”, zaključio je Rupert.

U 2015., Yoox Net-a-Porter Group, primila je 27,1 milijuna narudžbi, ostvarila je prihod od 1,7 milijardi eura, a prosječna cijena jedne transakcije iznosila je 354 eura. Te godine Yoox je imao 2,6 miljuna aktivnih korisnika, 7,1 milijun kupaca, a plasirao je robu u 100 država svijeta. Tijekom 2016. u prosjeku su imali 10 milijuna posjetitelja mjesečno, jedna kupovina trajala je 20 minuta, a svakih 8 sekundi stizala je jedna narudžba.

Yoox ima više od 4000 zaposlenih, od toga je 67 posto žena, posluje u 100 zemalja, ima sedam distribucijskih centara, među ostalim, u SAD, Kini, Japanu, Hong Kongu, a njegovi operatori, komuniciraju na 11 jezika.

Nijemce drže najzahtjevnijima, Japanci najviše kupuju noću

YNAP je iskoristio priliku jer su se glavni modni brandovi dugo nećkali hoće li otvoriti vlastite internet trgovine. Federico Marchetti (51), otkrio je tajnu kontinuiranog uspjeha svoje kompanije. “Imamo bazu podataka koja nam daje veliku prednost pred konkurencijom. Proučavamo navike potrošača, pa znamo što vole, što i kako naručuju, što vole gledati, ali ne kupuju, koliko se često vraćaju na naše stranice, što ih najviše zanima”.

Nakon razgovora s više Yooxovih menadžera, shvatili smo kako Nijemce drže najtežim kupcima, Japanci najmanje kupuju za radnog vremena, a najviše noću i poslije ponoći. Englezi kupuju najviše poslijepodne i uvečer, Španjolci vole crvenu boju, Talijani ljubičastu, muškarci su više lojalni svojim brandovima nego žene, dok 65 posto transakcija naprave žene, osim u Kini. Marchetti priča kako dvije trećine žena kupuje cipele i one su najfokusiranija skupina kupaca.

Dnevno iz skladišta izađe više od osam tisuća proizvoda

“Nakon što smo proanalizirali 8 milijuna narudžbi cipela, lansirali smo website samo sa ženskim cipelama. Ne znam vam, dakako, odgovoriti na pitanje zašto žene, kad kupuju cipele, ne kupuju nešto drugo. Ali znam da je to tako.”

U skladištu u Bolonji koje ima 102.000 četvornih metara, uskladišteno je u prosjeku svaki dan oko 5,5 milijuna artikala, a dnevno iz njega izađe više od osam tisuća proizvoda. Robu snima 50 fotografa u 55 studija i oni dnevno naprave između 9 i 15 tisuća fotografija. Najveći dio posla u skladištu obavljaju roboti koji kruže skladištem te uzimaju robu iz kontejnera nevjerojatnom preciznošću.

Alba d Amica objašnjava da je mogućnost pogreške samo teoretska, ne veća od 0,001 posto. Sada, Richemont želi posjedovati cjelokupnu tvrtku. Danas su mnogi svjetski mediji pisali o glasinama da bi ponudu za YNAP mogao dati i Amazon, no te spekulacije zasad nemaju ni djelomične potvrde.