VIJEST

Čini se da je Net-a-Porter u potpunom rasulu. Kupci su bijesni jer im ne stižu pošiljke

Net-A-Porter ovih dana ima poteškoća s realizacijom narudžbi koje im, zahvaljujući rasprodaji, stižu u velikim količinama

Čini se da osoblje Net-A-Portera ove godine baš i nije spremno za velike količine narudžbi koje stižu tijekom ljetne rasprodaje. Jedna je članica naše redakcije tako naručila komad koji bi joj obično stigao u roku od dan-dva, a maksimalno četiri dana za vrijeme sniženja. Sada je prošlo sedam dana od narudžbe, a paket još nije ni napustio skladište, a kamoli stigao na adresu. No, čini se da nije jedina s tim problemom jer problema imaju kupci s raznih strana svijeta. Što se događa s Net-A-Porterom?

LJUDI NA INTERNETU SU BIJESNI

Kolegica je 26. lipnja napravila narudžbu za koju još uvijek u statusu stoji da se procesuira i da ni nakon 6 dana ona nije poslana iz skladišta na adresu. Iz sljedećeg screenshota vidljivo je da su joj do sada pošiljke stizale u urednim rokovima čak i za vrijeme sniženja još u prosincu 2018. godine.

Kupci su prilično uzrujani jer, čini se, sve to traje još od 16. lipnja. Barem ako je vjerovati komentarima na forumu stranice Trustpilot.com gdje pojedinci komentiraju: “da smo htjeli čekati pošiljku 2 tjedna, naručili bi je iz Japana” ili “prvi i zadnji put da sam nešto od njih kupila”. Odgovori iz Net-A-Portera su uglavnom generičke prirode u kojima se prvo zahvaljuju na komentaru, a onda ispričavaju, a najčešća izlika koju koriste je da je vrijeme sniženja te da ne mogu ispoštovati vrijeme isporuke. No, s obzirom na to da je tijekom zimskog sniženja krajem prošle godine sve funkcioniralo savršeno, nije sasvim jasno u čemu je problem.

Kupci komentare ne ostavljaju samo na forumima, već i na Instagram profilu Net-A-Portera. Neki su naručili stvari i prije više od 10 dana, a one još nisu poslane iz skladišta. Jedna je korisnica napisala da je platila 25 funti više za express delivery, ali nije dobila paket niti povratnu informaciju. Osim toga, većina ih je napisala da se služba za korisnike ne javlja na telefon i ne odgovara na mailove. Iz Net-A-Portera su još prije nekoliko dana odgovarali na ovakve komentare pišu da im je žao zbog čekanja i da će im se netko iz službe za korisnike javiti, no na komentare ispod posljednje dvije objave više nema odgovora. I mi smo pokušale okrenuti broj njihove službe za korisnike nekoliko puta, ali je linija svaki put bila zauzeta.

KAKO JE DOŠLO DO TOGA

Nije sasvim rasvijetljeno gdje leži problem. Sudeći prema iskustvu članice naše redakcije, tijekom prijašnjih rasprodaja sve je funkcioniralo savršeno i stvari su stizale zaista brzo. Činjenica je da je Net-A-Porter kroz posljednje četiri godine prolazio kroz velike promjene. 2015. kupila ih je Yoox grupa, a njegova osnivačica Natalie Massenet napustila je brend i otišla raditi za Farfetch koji danas brzo raste i velika je konkurencija Net-A-Porteru. Tri godine kasnije, u siječnju prošle godine, sve udjele u tvrtki za 3.3 milijardi eura kupio je švicarski luksuzni konglomerat Richemont. Korisnici zbog toga nagađaju da su promijenili lokacije skladišta i zbog toga sporo obrađuju narudžbe, no ona su i dalje u Londonu i Milanu te bi se takva promjena vidjela i ranije, a ne samo sada u vrijeme sniženja.

Moguće je i da je prodaja toliko porasla da se u Net-A-Porteru ne mogu nositi s tim. U listopadu 2017. tvrtka Bain & Co. predvidjela je da će online prodaja narasti s tadašnjih 9 posto na 25 posto do 2020. godine te je Fortune pisao da je to razlog zašto Richemont kupuje Net-A-Porter i fokusira se na online prodaju. Ako je to točno, moguće je da Net-A-Porter nije dočekao ovogodišnju ljetnu rasprodaju s dovoljno ljudi u timu. Ove godine su ipak uveli puno novosti kao što su shopping preko Instagrama ili nova platforma Net Sustain koja nudi komade dizajnera održive mode. Međutim, one bi im mogle biti veći teret nego alat za uspjeh.

Jedino što znamo jest da se iz Net-A-Portera još nisu očitovali oko ove situacije koja očito predstavlja veliki problem za njihove kupce diljem svijeta, a oni i dalje neumorno ostavljaju komentare na njihovim društvenim mrežama i forumima.