Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Mate Rimac upravo je predstavio novi bicikl. Bili smo tamo

Novim modelom, Greyp se okreće novoj eri u svojem poslovanju, a to je fokus na pametne funkcije

ZADNJA IZMJENA: ožu. 15, 2019
Foto: Borko Vukosav/Telegram

Sestrinska tvrtka Rimac Automobila, Greyp Bikes, danas je u domu Hrvatskog društva likovnih umjetnika predstavila svoj novi električni bicikl, G6. Novi model također označava i novu eru u filozofiji Greypa, pa se naglasak s dosadašnjih snage, brzine i performansi, stavlja na smart funkcije, odnosno na “pametniji dio” i internetsku povezanost. Od samog početka razvoja, fokus je bio postavljen na električni pogon, senzore i stalni pristup internetu, što je suprotno od tradicionalnih biciklističkih kompanija, koje sve te elemente tek naknadno ugrade u svoj proizvod.

“Vjerujem da smo na jedinstven način spojili biciklističke i digitalne komponente, integrirali senzoriku i kamere, umrežili bicikle, razvili mobilnu aplikaciju i na taj način stvorili potpuno novo iskustvo vožnje bicikla. U ovaj projekt smo uložili tri godine razvoja i vjerujemo da je ovo prekretnica za našu firmu, i ako možemo zanemariti skromnost na trenutak, prekretnica za biciklističku industriju”, rekao je Mate Rimac, osnivač Greypa i Rimac automobila na predstavljanju.

Ovo je veliko. Uživo pratimo predstavljanje novog bicikla Mate Rimca

Gepostet von Telegram.hr am Freitag, 15. März 2019

Punokrvni offroad bicikl

Za razliku od svih prethodnika, G6 je pedelec model, što znači da se pri pedaliranju bicikla cijelo vrijeme može računati na asistenciju električnog motora. Kao što ime upućuje, radi se o kombinaciji pedaliranja s pomoći elektromotora. Međutim, ne možete se previše ulijeniti, pa stoga kada prestanete pedalirati, bicikl prestaje s asistencijom električnog motora. Bicikl motri niz parametara, poput broja otkucaja srca vozača, pa temeljem tih parametara prosuđuje o razini potrebne asistencije.

Foto: Borko Vukosav/Telegram

Inače, G6 je punokrvni off-road bicikl, s enduro okrivom napravljenim od kompozita očajanog s karbonskim vlaknima sa 27,5 inčnim kotačima. Ovjes ima 150 mm hoda i izrađen je sa RockShox komponentama. Dakle, sasvim ozbiljan offroad bicikl. Baterije su razvijane i proizvedene u Greypu, s kapacitetom od 700 Wh, što je jedna od najvećih u industriji. Motor proizvodi MPF drive, no s posebnim softverom prilagođenim Greypu G6. Zbog tih prilagodbi, motor omogućuje visoki stupanj kontrole, uz jaki okretni moment i prirodan osjećaj vožnje.

Povezan na internet u 104 zemlje svijeta

Ključna karakteristika je konstantna povezanost s internetom, koja je omogućena putem eSIM tehnologije. Primjerice, ta povezanost omogućuje vlasnicima vozila nekakve naprednije funkcije, poput daljinskog upravljanja određenih funkcija, te nadgledanja parametara ili nadgledanja stanja bicikla. U bicikl su ugrađene kamere, čiji se prikaz može u bilo kojem trenutku pregledavati preko interneta.

Dakle, bicikl je konstantno povezan s internetom bez potrebe za fizičkom SIM karticom, već se na internet povezuje putem eSIM kartice Hrvatskog Telekoma. Zahvaljujući tome, internetska povezivost neće biti ograničena samo na Hrvatsku, već će se bicikl na internet moći spajati i u 104 zemlje svijeta, na četiri godine. Stoga, čak i kada se prijeđe državna granica na nekoj duljoj biciklističkoj turi, bicikl će i dalje biti povezan na internet.

Planiraju stvoriti igraču platformu od bicikla

Foto: Borko Vukosav/Telegram

Kamere mogu snimati vožnju, pa se nakon vožnje snimljeni video može pregledavati, te slati dalje na društvene mreže. Stalnom vezom na internet, bit će moguće pratiti i parametre raznih natjecanja, s kojom iz Greypa očekuju da će se od G6 stvoriti i svojevrsna igrača platforma.

Bilježi se niz podataka poput prikaza utrošene energije vozača, ali istovremeno i utrošene električne energije, pa će se time pružati uvid u stanje bicikla i navike korisnika. Upravo se tu nalazi i taj element igrače platforme, budući da će se sudionici u natjecanju moći nadmetati temeljem, primjerice, utroška električne energije.

Senzori, poput senzora G sile, mogu prepoznati da se dogodila neka nesreća ili opasna situacija, pa mogu automatski započeti proceduru slanja poziva u pomoć. Pa budući da je bicikl internetom povezan u 104 zemlje diljem svijeta, za očekivati je da će netko i čuti vaš poziv za pomoć. Svim tim tehnologijama, G6 se ne nameće samo kao jedan od najnaprednijih pedelec terenskih bicikala, već i kao jedan od najnaprednijih tehnoloških proizvoda na svijetu.

Ivan Luzar
Telegram autor
640 članaka Više o autoru