Mercedes je upravo predstavio električni EQC; možda svoj najvažniji automobil u posljednjih 20 godina

Označava novo razdoblje u automobilskoj industriji

The unveiling of the Mercedes-Benz electric SUV, the Mercedes EQC, at Artipelag art gallery in Gustavsberg, Stockholm, Sweden on September 4, 2018. 
  / AFP PHOTO / TT News Agency / Soren ANDERSSON / Sweden OUT
FOTO: AFP

Mercedes-Benz u utorak je u Stockholmu predstavio svoj dugoočekivani električni SUV: EQC. To je Mercedesu prvi serijski električni automobil koji je od najranijih faza razvoja koncipiran kao električno vozilo, za razliku od nekih ranijih modela koji su bili prenamijenjeni iz klasičnih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem.

Mercedesov EQC je kompaktni SUV, s pomalo sportskim linijama. Interijer podsjeća na druge kompaktne modele, poput A ili C klase, pa je ipak nešto konvencionalniji od, recimo, interijera Teslinog Modela 3. Domet EQC-a je respektabilnih 500 kilometara s jednim punjenjem baterije od 70 kWh, što je usporedivo s Teslinim Modelom 3, ali i drugim njemačkim elektromobilima koji će se pojaviti na tržištu.

Njegova dva elektromotora, jedan sprijeda i drugi straga, mu daju ukupnu snagu od 300 kW, odnosno oko 500 konjskih snaga. Ubrzanje je zbog toga kao kod sportskog automobila, s 5.1 sekundi do sto kilometara na sat. Prema nekim navodima pojavit će se na tržištu 2020., dok neki mediji pišu da ga se očekuje već sljedeće godine. Cijena bi mu se, iako to još uvijek nije službeno potvrđeno, trebala kretati oko 65 tisuća eura.

Prijelomni trenutak u auto industriji

No, EQC nije bitan samo u kontekstu Mercedesa, već automobilske industrije općenito. EQC ustvari simbolizira početak jače njemačke ofenzive na Teslu, odnosno na Teslinu dominaciju u brzo rastućem tržištu premium električnih automobila. Mercedes, odnosno Daimler, u toj ofenzivi nije sam. Volkswagenove podružnice Audi i Porsche također predstavljaju električne automobile koji stižu na tržište uskoro, a BMW već prima prednarudžbe za svoj električni SUV iX3. Audijev e-tron Quattro električni SUV početkom ovoga tjedna ušao je u masovnu proizvodnju, pisao je TechCrunch.

Danas predstavljeni EQC je ustvari prvi pripadnik Mercedesovog podbrenda EQC, koji će se specijalizirati na električna vozila. Stvaranjem novog brenda, Mercedes želi ciljati i na mlađu populaciju, ponajviše dobrostojeće millennialse, koji žele nešto novo i inovativno, a ne trošiti novce na Mercedese kakve im kupuju roditelji.

Tesla više neće biti predvodnik

EQC će se u Mercedesovoj ponudi smjestiti uz SUV model GLC, a na tržištu električnih automobila će se direktno natjecati s Teslinim Modelom 3. Jedna od glavnih prednosti Mercedesa je danas popularni SUV karoserijski oblik, a tu prednost bi trebao zadržati sve do pojave Tesle Model Y, manjeg SUV-a koji bi se trebao pojaviti 2020. ili 2021. godine.

“Tesla praktički nema konkurenciju, no to će se promijeniti 2019. godine. Tesla trenutno ima velik udio u tržištu luksuznijih eklektičnih vozila, no to bi se sve moglo promijeniti dolaskom njemačkih premium modela”, izjavio je Wajih Hossenally, analitičar IHS Markita. Kompanija LMC Automotive predviđa da će se u sljedećih deset godina događati konstantan pad Teslinog tržišnog udjela, s današnjih 12,3 posto na samo 2,8 posto, pod uvjetom da će općenito tržište električnih automobila nastavati rasti. Nijemci bi prema njima trebali imati 19 posto tržišta do 2023. godine.

Hoće li promašiti kao BMW?

Troje njemačkih proizvođača automobila, u partnerstvu s Fordom, razvijaju svoju vlastitu mrežu električnih punionica. Tesla je po tom pitanju trenutno ispred Nijemaca, budući da je njihova mreža Superchargera sve razgranatija, čak i po Europi. Međutim, Nijemci udruženi s Fordom imaju puno veći potencijal, odnosno budžet, za izgradnju sasvim nove mreže punionica.

Premda je Tesla svojim naprednim tehnologijama privukla kupce, etablirani njemački proizvođači već imaju razgranatu mrežu servisnih centara te dugu povijest pružanja kvalitetnih usluga. Tesla je na tom području još uvijek neprovjerena. S druge strane, BMW je već tržištu ponudio posve električne modele, i3 i i8, no oni nisu zabilježili neki veći tržišni uspjeh. Međutim, tržište je od 2014. godine, kada su predstavljeni, do danas postalo posve drugačije. Električni automobili postali su realna opcija za kupnju, umjesto malene tržišne niše.