Nakon nekoliko neuspješnih pokušaja, Lego je uspio premostiti jaz spolova i na tome zaraditi

Vrijednost tržišta konstrukcijskih igračaka za djevojčice se utrostručilo

FOTO: Flickr

Još otkako su se sredinom prošlog stoljeća pojavile na tržištu, Lego kocke su zamišljene kao uniseks igračka. Ipak, igranje s kockama oduvijek je bilo uglavnom privlačnije dječacima nego djevojčicama, a tome je pridonio i sam Lego s temama koje su se pretežno vrtile oko superheroja, svemirskih brodova i viteških borbi, te samim time više obraćale dječacima.

Raniji pokušaji približavanja djevojčicama ispali su pomalo nespretni, a posljednja takva serija lansirana 2012. godine nazvana Lego Friends, sa salonima za ljepotu, supermarketima i lounge barovima, odmah se našla na meti žestokih kritika feminističkih udruga koje su optužile kompaniju za poticanje rodnih stereotipova.

No unatoč takvim kritikama, Wall Street Journal piše da je upravo premošćivanjem jaza spolova linijom Lego Friends, danski gigant tržišta igračaka uspio ostvariti nezanemariv rast prihoda. Iako je izvorno zamišljen kao ograničena serija, ovi setovi su postali pun pogodak na tržištu i trajno ostali u ponudi. Nakon prve godine prodaje Lego Friends setova, kompanija je objavila rast neto profita za 25 posto.

Nagli skok prodaje

Legov menadžer dizajna Benedikte Schinkel Stamp odbacio je optužbe da Lego potiče spolne stereotipew i kazao da je za seriju Lego Friends napravljeno toliko istraživanja i testiranja s djevojčicama da kompanija nije niti u jednom trenutku posumnjala u ovaj proizvod. Isto tako, kažu da je udio djevojčica koje se igraju kockama, a koji je u SAD-u bio ispod 10 posto prije izbacivanja linije Lego Friends, naglo skočio.

Iako tvrtka ne otkriva podatke o tome koliko je u ukupnom prihodu od 2,08 milijardi dolara u prvoj polovici godine stiglo od Lego Friends kolekcije, prema istraživanju NPD Grupe, vrijednost tržišta konstrukcijskih igračaka za djevojčice naraslo je za trostruko, s 300 milijuna dolara u 2011. na 900 milijuna dolara u 2014. godini.

Jednako zahtjevne kao i klasične

Apropo stereotipa, iz firme su poručili da iako su možda stariji setovi namijenjeni djevojčicama nisu uspjeli zato što nisu bili dovoljno izazovni, dok novi zahtijevaju jednako konstrukcijskih vještina kao i klasične kocke.

“To je prava konstrukcijska igračka”, kaže direktor za dizajn u Legu Rosario Costa o Lego Friends liniji. “Nismo je poglupljivali.”

“Shvatili smo da djevojčice uživaju u igranju kockama i građenju jednako kao i dječaci, samo što žele graditi drugačije stvari.” Također iz Lega kažu da su pokušali s potpuno neutralnim setovima, međutim djevojčice i njihovi roditelji su se radije odlučivali za setove u ružičastoj i ljubičastoj boji. “Samo smo morali pričekati da se kontraverza potroši”, kažu iz Lega.