Lego je upravo objavio nevjerojatne poslovne rezultate. Nadjačali su internet, glavne rivale i igrice

Prodaja je u prvom polugodištu rasla 23 posto, a profit 27 posto

FOTO: Flickr

Danski proizvođač igračaka Lego u srijedu je potvrdio da nakon godina krize ponovno dominira na tržištu igračaka. U poslovnim rezultatima za prvo polugodište objavili su dvoznamenkasti rast prodaje i profita. Rast su najjače povukli linije Jurrasic World i Elves, te višegodišnje ulaganje u razvoj azijskih tržišta.

Američki proizvođač Barbie Mattel, te druga tri glavna rivala Hasbro, Hot Wheels i Fisher-Price, nisu ugrozili desetogodišnji Legov organski rast. Lego je prije nešto više od 10 godina umalo financijski pukao. Nisu se dobro snašli u velikim promjenama koje je donijela digitalizacija medija i rast tržišta igrica.

https://twitter.com/BBCBusiness/status/639043040829640704r

 

Ovi novi rezultati rezultat su velikog zaokreta koji pokušavaju napraviti cijelo to vrijeme, projektima poput linije Star Wars i lanjskog hit filma “The Lego Movie” Lego se vratio na čelo industrije igračaka i opet počeo diktirati trendove dok se ostali proizvođači tradicionalnih igračaka poput Mattela još pokušavaju pronaći način da dobiju naklonost novih generacija djece koja se rađaju s kompjutorima.

Profit skočio 27 posto, 7 puta veći od konkurenata

Lego je objavio da im je prodaja u prvih šest mjeseci 2015. rasla 23 posto na 2,1 miljardu dolara. Mattel je rastao pet posto na 1,9 milijardu dolara, a Hasbro, proizvođač Transformersa, Monopolyja i My Little Pony igračaka rastao je 0,2 posto na 1.5 milijardu dolara.
U profitu je razlika još veća. Legov je skočio 27 posto na 700 milijuna dolara, Mattelov je pao za 54 milijuna dolara, a Hasbrov je iznosio 130 milijuna dolara. Financijski direktor Lega John Goodwin za Financial Times je izjavio kako “rezultati potvrđuju globalnu relevantnost i privlačnost Legova portfelja”.

Lego je i u Aziji nastavio s politikom smještanja proizvodnje što bliže krajnjim korisnicima važnih tržišta. Njihova mega-tvornica u Kini nakon dvije godine gradnje počet će raditi punim kapacitetom krajem 2015. Slabljenje eura donijelo im je 5 posto rasta, a očekuju da će unatoč izvještajima o kineskom gospodarstvu, rast prodaje tamo nastaviti rasti dvoznamenkastim stopama. Očiglednu mogućnost da opet upadnu u financijske probleme zbog silnih ulaganja u Kinu čiji se rast usporava, nisu komentirali.

S Lego Dimensions počinje nova faza digitalizacije

Lego je u zadnjih nekoliko godina objavi oniz video igrica i aktivno ulazi u nove digitalne eksperimente. S Lego Worlds su, primjerice, na neki način ušli na teren ludo popularnog Minecrafta. Jedan od većih je Lego Dimensions, igrica u koju djeca mogu uvoditi figure poput Batmana, Barta Simpsona ili Gandalfa, a lansirat će je krajem rujna i tako dodatno kristalizirati zasad uspješnu formulu spajanja video igrica i tradicionalnih Lego igračaka.

https://twitter.com/LEGODimensions/status/638136363200737282

U lipnju su dobili veliki spor pred Općim sudom EU koji je odlučio da su Legove figurice, koje predstavljaju sve od Dartha Vadera do Williama Shakespearea, zaštićeni oblik. To je pokušao osporiti Legov konkurent Best-Lock koji proizvodi figurice sličnog oblika. Lego je od 70tih proizveo više od 5 miljardi takvih figurica i one su jedan od temelja njegova biznisa.