Nakon promjene imena Facebooka, procurilo da kompanija radi na pametnom satu s kamerom

Slika još nepredstavljenog pametnog sata pronađena je u aplikaciji za Facebookove pametne naočale

FOTO: Unsplash

Facebookov izvršni direktor Mark Zuckerberg je na sinoćnjoj konferenciji o virtualnoj i proširenoj stvarnosti najavio kako njegova kompanija mijenja ime u Meta. Kao razlog promjene imena, Zuckerberg je naveo kako je njihov brend trenutno usko povezan samo s jednim proizvodom, te da “nikako ne može predstavljati sve ono što radimo danas, a kamoli u budućnosti”.

O tome što će možda raditi u budućnosti, saznali smo nedugo nakon prezentacije. Bloomberg piše kako je developer Steve Moser, kopajući po aplikaciji za Facebookove pametne naočale nastale u suradnji s Ray-Banom pronašao sliku pametnog sata, koji bi trebao lansirati pod brendingom Meta. Moser je te informacije prvo podijelio s Bloombergom, a oni su potom kontaktirali glasnogovornika Facebooka, odnosno Mete, koji nije htio komentirati Moserovo otkriće.

Pomalo konfuzno: sat ima kameru

Novi pametni sat na prvu djeluje poprilično slično kao modeli iz Fitbita. Ima odvojivu narukvicu, zaobljene rubove i tipku s bočne strane. No, ono što je poprilično neobično je to što se na dnu ekrana nalazi urez, unutar kojega je smještena kamera. Kamere na pametnim satovima su poprilična rijetkost, nešto što nije viđeno godinama, a poprilično je neobično i smještanje kamere na dno ekrana. Urezi za kamere se najčešće smještaju u gornji dio ekrana, bilo da se radi o mobitelima, ili po novom, Appleovim laptopima.

Kamera sugerira kako bi se sat mogao koristiti za videopozive, po čemu bi se taj sat definitivno istaknuo od konkurencije. No, s druge strane, pomalo je neobična pomisao da će netko voditi nekakav smisleni video poziv na tako malenom ekranu, na uređaju sa sasvim izgledno, malenom baterijom i kratkom autonomijom. Uz te probleme, ruku bi trebali držati u poprilično neprirodnom položaju kako bi nas kamera vidjela.

Rade na tri generacije sata?

Facebook je planirao lansirati pametan sat negdje tijekom 2022. godine, no finalna odluka još uvijek nije donesena, stoga bi sat mogao biti predstavljen nekad kasnije, tvrde neimenovani izvori za Bloomberg. Kompanija je navodno i poprilično ozbiljna oko pametnih satova, stoga se šuška kako rade na tri generacije sata, koje bi trebale lansirati u različita vremena, jedna nakon druge. Slika sata koja se pojavila unutar aplikacije na kraju niti ne mora biti finalna verzija sata, već samo prototip koji nikad neće ugledati svijetlo dana.

Pametan sat bi mogao biti bitna hardverska kategorija za Metu, koja sada trenutno prodaje uređaje za virtualnu stvarnost i uređaje za video pozive imena Portal. Ipak, tržište pametnih satova je poprilično lukrativno. Sinoć su također izjavili kako će raditi na novom uređaju za proširenu stvarnost visoke kategorije, koji sada nosi kodno ime Project Cambria. Taj uređaj bi trebao miješati virtualnu i proširenu stvarnost, no još uvijek nije precizirano kako.

Promjena imena na burzi i ukidanje Oculus brenda

Uz promjenu imena u Meta, Facebook će također promijeniti skraćenicu pod kojom se trguje njihovim dionicama na burzi. Umjesto FB, od 1. prosinca će se zvati MVRS. Nakon najave promjene imena, dionica Mete skočila je za 1,5 posto, na 316,92 dolara po dionici. Premda su promjene skraćenice dionica česte, nigdje nije naznačeno kako se promjenom imena kompanije mora promijeniti i burzovna skraćenica. Google je, primjerice, nakon promjene imena u Alphabet zadržao GOOG i GOOGL skraćenice na burzama.

Ove dvije sinoćnje promjene imena nisu jedine. U podužoj objavi na Facebooku, CTO Andrew Bosworth, 15 minuta nakon prezentacije napisao je kako će u sklopu rebrendiranja kompanije ukinuti ime Oculus. Tijekom prezentacije, Oculus se niti jednom nije spomenuo, a funkcije poput Oculus Storea su nazivane Quest Storeom.

Bosworth je u postu napisao kako će početkom sljedeće godine preimenovati aplikaciju Oculus u Meta, te da će se uređaj za virtualnu stvarnost Oculus Quest u budućnosti zvati Meta Quest. Kompanija koja se tada nazivala Facebook, Oculus je kupila još 2014. godine.

Well the cat’s (officially) out of the bag: Our company is now Meta to better reflect who we are and our ambitions to…

Posted by Andrew Bosworth (Boz) on Thursday, October 28, 2021