Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Neka ekipa otkrila je kako prevariti Teslu da juri više od ograničenja. Za to su trebali samo malo ljepljive trake

Uz pomoć ljepljive trake malo su preuredili brojeve na prometnim znakovima

ZADNJA IZMJENA: velj 19, 2020
Foto: Unsplash

Neki ljudi pronašli su poprilično rudimentaran način za hakiranje Teslinih automobila, koristeći ništa drugo nego crnu ljepljivu električnu traku za izoliranje, koju su zalijepili na prometni znak ograničenja brzine. Ovaj način za varanje Tesli otkrili su zaposlenici sigurnosne kompanije McAfee, koji su tom ljepljivom trakom lagano produljili srednji dio brojke “3” na znaku ograničenja brzine od 35 milja na sat.

S tom sitnom promjenom, Teslin tempomat je brzinu protumačio kao 85 milja na sat (136 kilometara na sat) umjesto 35 milja na sat (56 kilometara na sat). Tempomat je u trenu očitavanja prometnog znaka počeo ubrzavati, prije nego što je vozač stao na kočnicu.

Problematične su MobilEyeove kamere

Testiranje su vršili na dva Teslina automobila, Modelu S i Modelu X, proizvedenima 2016. Zaposlenici McAfeeja ustvari su testirali sustav kamera MobilEye, koji se ne ugrađuje samo u Tesle s Hardware Packom 1, već u ukupno 40 milijuna vozila na prometnicama diljem svijeta.

“Ovaj ranjivi sustav nalazi se u značajnom dijelu Teslinih automobila. Najnoviji modeli više nemaju MobilEye tehnologiju, stoga trenutno niti ne podržavaju očitavanje znakova ograničenja brzine”, objasnio je Steve Povolny iz McAfeeja u službenom blogu kompanije.

Nije jedini način za “hakiranje” Tesle

Povolonyjev tim također je imao pristup nekim novijim vozilima, proizvedenima 2020. i s ugrađenim MobilEyeovim kamerama novije generacije, koje više nisu podložne ovakvoj vrsti “hakiranja”, odnosno bolje rečeno zavaravanja.

McAfeejevo “hakiranje” nije bilo prvi puta da je netko uspio zavarati Teslu. Slično su postigli i sa sveučilišta Ben-Gurion u Izraelu, gdje su hologramom čovjeka uspjeli zavarati Teslu da izvede manevar izbjegavanja, kako ne bi pogodila hologram za koji je procijenila da je pravi čovjek.

Ivan Luzar
Telegram autor
1541 članak Više o autoru
Više s weba