Neki ulagači smatraju da bi dosada mogla biti Facebookov glavni adut protiv YouTubea

Prema najnovijim rezultatima, Facebook je postao ozbiljna prijetnja YouTubeu

A smartphone user shows the Facebook application on his phone in the central Bosnian town of Zenica, in this photo illustration, May 2, 2013. Facebook Inc’s mobile advertising revenue growth gained momentum in the first three months of the year as the social network sold more ads to users on smartphones and tablets, partially offsetting […]

Facebook je praktički preko noći postao glavna prijetnja YouTubeu u prikazivanju video sadržaja. Dnevno se na ovoj društvenoj mreži pogledaju četiri milijarde videa, što je četiri puta više nego godinu dana ranije.

Tim se rezultatom Facebook približio rezultatima YouTubea, servisa za snimanje, postavljanje i gledanje videa staroga već deset godina. U tih je deset godina YouTube bio neprikosnoveni vladar svoga segmenta poslovanja, a nitko drugi mu nije mogao niti pristupiti blizu. I dok su se ranije na Facebooku dijelili video sadržaji drugih stranica, ovogodišnji rezultati pokazuju nevjerojatan napredak.

Uveli promjene koje su donijele bolje rezultate

Naime, čak sedamdeset posto svih videa na Facebooku sad su direktno uploadani na stranicu. Promjene koje su uveli u Facebooku omogućili su i lakše postavljanje videa, ali i njihovo lakše gledanje.

“Facebook se počeo poistovjećivati s mobilnim. Mislim da je sljedeća stavka na listi da ga se počne poistovjećivati s mobilnim videom”, kazala je Carolyn Everson, voditeljica marketinga u Facebooku. Naime, na Facebook samo u SAD-u otpada četvrtina ukupnog internetskog prometa.

I stranice koje se oglašavaju na Facebooku profitiraju

I različitim stranicama ova opcija povećava promet. Buzzfeed je u travnju tako bilježip više od petsto milijuna pregleda videa na svojoj stranici na Facebooku. Prosječno trajanje objavljenih videa na Facebooku iznosi od dvije do deset minuta.

Međutim, Facebook je ponešto i manipulirao broj ukupnih pregleda videa. Naime, postavljeni način jest automatsko prikazivanje videa, čim se pojave u korisničkom news feedu. Automatski pregled ne znači da korisnici doista i pregledaju video, ali on se pokrene i to se broji kao jedan pregled.

Dosada bi mogla biti Facebookov glavni adut

U Facebooku kažu da su oduševljeni svojom novom opcijom automatskog prikazivanja videa. Doduše, tko zna koliko će dugo ovakva manipulacija brojem pregleda videa doista trajati. Stručnjaci kažu da bi dosada mogla biti Facebookova glavna prednost nad YouTubeom.

“Ljudi gledaju videe kad im je dosadno”, kaže venture ulagač Benjamin Ling, koji je radio i u Googleu, YouTubeu i Facebooku. “Facebook je posebno dobar u liječenju dosade”, dodaje. Stvar je u tome da na YouTube ljudi ciljano idu tražiti određene videe, dok na Facebooku mogu naći i one koje nisu tražili, a koji im mogu biti zanimljivi. “Već smo sad destinacija za sve, a video je dio toga”, zaključuju iz Facebooka.