Portal za društvena i kulturna pitanja. I svijet koji dolazi.

Biznis & tech

Njemački mediji tvrde kako VW pregovara kupnju Huaweijevog odjela za autonomna vozila

Iz obje kompanije nisu komentirali nagađanja

FOTO: Screenshot/Youtube

Prema saznanjima njemačkog Manager Magazina, Volkswagen je u pregovorima oko preuzimanja Huaweijevog odjela za razvoj samovozećih automobila, vrijednog nekoliko milijardi eura. Huaweijev odjel za razvoj autonomnih vozila stvoren je 2019. godine, a od tada se špekuliralo da kompanija želi proizvesti vlastita vozila. No, iz Huaweija su govorili kako ne žele proizvoditi automobile, već da žele postati dobavljač automobilskih komponenti i “kineski Bosch”.

Huawei se do sada držao te strategije. Prošle godine su demonstrirali samovozeću tehnologiju ugrađenu u Arcfox, električni automobil koji je jedan od brendova kineskog proizvođača automobila BAIC. Huawei je bio zadužen za čipset i operativni sustav automobila.

Šet VW-a je rekao da traže nove partnere

S druge strane, VW bi preuzimanjem odjela za razvoj autonomnih vozila jedne tehnološke kompanije mogao dobiti tehnologije i inženjere koji bi im mogli pomoći u ostvarenju njihovih ambicioznih planova. Već su i ranije sklopili partnerstvo s Argo AI, startupom iz američkog grada Pittsburga, kojeg podržava i Ford. Rezultat suradnje Argo AI i VW-a je samovozeći kombi, VW ID Buzz, koji je demonstriran u rujnu prošle godine.

VW-ov šef Herbert Diess je ovoga tjedna izjavio kako očekuje da će se autonomna vozila znatnije proširiti na tržištu u sljedećih 25 godina, te da kompanija traži nove partnere za razvoj takvih sustava. Predstavnici obje kompanije odbili su za medije komentirati nagađanja o preuzimanju, no Manager Magazin piše kako pregovori između kompanija traju već nekoliko mjeseci, ističe Reuters.

Potraga za partnerima u Kini je logična za VW

Ne iznenađuje činjenica da VW traži partnere u Kini, budući da im je Kina bila najveće tržište od 2020. godine. Druge kineske tehnološke tvrtke su također sklopile suradnje s proizvođačima automobila, poput Baidua i Geelyja, te Didija s BYD-om.

Preuzimanje tog Huaweijevog odjela neće biti jeftino. Kompanija je početkom prošle godine najavljivala golemu investiciju od milijardu dolara, a cilj im je bio doći do 5000 zaposlenika u razvojnom centru, od kojih 2000 radi na razvoju tehnologija za autonomna vozila.