Novo istraživanje otkriva da tvrtke baš ne razumiju digitalizaciju onako dobro kao što tvrde

PwC je istražio imenovanja direktora za digitalne tehnologije

FOTO: AFP

Čini se da jedna relativno nova menadžerska funkcija pomalo zbunjuje biznis. Sve više kompanija osjeća potrebu za izvršnim direktorom za digitalne tehnologije (Chief Digital Officer – CDO), osobom koja nadgleda digitalizaciju biznisa i prilagođavanje brzim promjenama na tržištu koje ona stvara. Opći je dojam da je riječ o funkciji tipičnoj za tehnološke kompanije, koja se iz tog sektora proširila na ostale. Konzultantska kuća PriceWaterHouseCooper (PWC) sa svojom je tvrtkom za strateški konzalting Strategy& provela istraživanje o tom trendu i rezultati koje su objavili u četvrtak pokazuju malo drugačiju sliku od očekivane.

Prema rezultatima istraživanja, samo 6 posto od 1500 anketiranih javnih i privatnih kompanija širom svijeta, imenovalo je svoje direktore za digitalne tehnologije, zadužene za digitalnu transformaciju biznisa, ali važnost funkcije raste.

Najmanje CDO-a u tehnološkim tvrtkama

Samo 3 posto vodećih tehnoloških kompanija i proizvođača elektronike imenovalo je CDO-a, dok među vodećim bankama i osiguravajućih društvima tog direktora ima njih 8 posto. Najviše direktora za digitalne tehnologije ima u telekomima, medijima i industriji zabave.

Direktora za digitalne tehnologije trenutno je najviše u kompanijama orijentiranima na potrošače u koje su ubrojene i medijske kuće, zatim u kompanijama koje se bave hranom i pićem te robom široke potrošnje.

U Europi se funkcija CDO-a širi puno brže nego u ostalim dijelovima svijeta, 13 posto u odnosu na 7 posto u SAD-u, 5 posto u Južnoj Americi, 3 posto u Aziji i 2 posto na Bliskom istoku i u Africi.

Biznis ne prati brzinu digitalizacije u kulturi

Trend predvode velike kompanije. Oko 9 posto onih koje imaju CDO-a zapošljava više od 10.000 ljudi. Od 86 Izvršnih direktora za digitalne tehnologije koji su obuhvaćeni istraživanjem, 31 je imenovan prošle godine. Većina kmpanija ne prihvaća tu novu ulogu dovoljno brzo, tvrdi PwC.

https://twitter.com/avokatech/status/676785270985875460

“Unatoč rasprostranjenosti digitalizacije u popularnoj kulturi, većina društava osobi s izvršnom funkcijom još nije dala ovlasti da nadzire napredak u primjeni digitalne tehnologije u cjelokupnom poslovanju,“ izjavio je Roman Friedrich, jedan od autora istraživanja i partner u PwC Njemačka, “Umjesto toga, većina društava pokušava upravljati svojim digitalnim promjenama na funkcionalnoj razini, na razini poslovnih jedinica i zemljopisnoj razini.“

Uloga direktora za digitalne tehnologije je nova i relativno nedefinirana, stoji u izvještaju PwC-a, jer je nastala pod vrlo različitim okolnostima od ostalih pozicija u izvršnom menadžmentu. “Posao izvršnog direktora za digitalne tehnologije zapravo zahtijeva upravljanje kompanijom kroz razdoblje složenih poremećaja svih aspekata vanjskih odnosa i internog poslovanja društva.“