O popularnosti Clubhousea najbolje govori niz kopija koje se stvaraju. Ponajviše ih je u Kini

Clubhouse je doživljavao pravu eksploziju interesa, sve dok ga nisu blokirali

FOTO: Unsplash

ByteDance, kompanija koja stoji iza TikToka, razvija društvenu mrežu nalik Clubhouseu. No, ByteDanceova verzija je samo jedna u nizu kopija koja se pojavila u Kini. U posljednjih mjesec dana, pojavilo se barem desetak takvih aplikacija, nakon što je Kina blokirala pristup Clubhouseu 8. veljače. Clubhouse je u Kini brzo sticao popularnost, a njegovi korisnici sudjelovali su u osjetljivim raspravama o primjerice neovisnosti Hong Konga.

Čak je i Xiaomi, jedan od najvećih proizvođača elektroničke opreme na svijetu, modificirao svoju aplikaciju Mi Talk, kako bi bila više nalik Clubhouseu. Kako saznaje Reuters, još je niz ovakvih aplikacija trenutno u razvoju. Planovi ByteDancea su još u ranim fazama, pa je još uvijek teško za reći kada će aplikacija lansirati te koliko će se ustvari razlikovati od Clubhousea. No, Reuters piše kako se interes za razvoj ovakve aplikacije stvorio kada su ByteDanceovi šefovi načuli kako se na Clubhouseu intenzivno raspravlja o TikToku i samom ByteDanceu.

Stroga pravila za apliakcije u Kini

Clubhouse je naglo postao veliki uspjeh, pogotovo nakon što su se društvenoj mreži u jednu raspravu produžili osnivač Tesle i SpaceX-a Elon Musk, te Robinhoodov CEO Vlad Tenev. Nakon tog događaja, diljem svijeta porastao je interes za društvenim mrežama koje se baziraju samo na zvuku, odnosno, razgovorima. Sličnu stvar je, ipak prije te rasprave s Muskom i Tenevom, pokrenuo Twitter. Njihov Spaces je sve popularniji, a za razliku od Clubhousea, dostupan je na Androidu.

Međutim, aplikacije koje žele biti nalik Clubhouseu i koje žele funkcionirati u Kini, morat će imati karakteristike potrebne za kinesko tržište, a morat će i zadovoljiti striktna pravila oko cenzure i državnog nadzora. Primjer takve jedne aplikacije je Zhiya, u kojoj se korisnici moraju registrirati sa svojim punim imenom, a zaposlenici mreže prisluškuju svaki razgovor. Zhiya također koristi umjetnu inteligenciju, koja bi trebala ukloniti sav neželjeni sadržaj, poput pornografije ili političkih tema.

Kratak period iznimne popularnosti

Sve do svojeg blokiranja, Clubhouse je imao kratak period iznimne popularnosti. Na društvenoj mreži su se skupljali pripadnici kineske tehnološke elite, poput visokorangiranih ljudi iz tehnološkog sektora, utjecajne osobe s drugih društvenih mreža, no i politički disidenti, aktivisti i novinari. Aplikacija je postala toliko popularna da su se na online oglasnicima poput Xianyua prodavale pozivnice, pisao je tada Protocol. No, bilo je više ponuđenih pozivnica nego kupaca, a ljudi su i dalje morali imati Apple račun koji je registriran van Kine.

Clubhouse ustvari nije ponudio ništa novo Kini, budući da su takve slične aplikacije postajale već godinama. Međutim, niti jedna nije imala dovoljnu popularnost, niti taj dašak ekskluzivnosti koji je ponudio Clubhouse svojim sustavom pozivnica i dostupnosti samo na iOS uređajima. Možda još bitnije, Clubhouse nije imao cenzure.