Oglašen alarm u SAD-u nakon najnovije odluke oko Bidenove izborne kampanje. A razlog je kontroverzni TikTok

Pomalo je ironično što je njegova administracija zabranila korištenje TikToka na službenim mobitelima

In this photo illustration, a reporter shows US President Joe Biden's X account on their phone at the White House on February 12, 2024 in Washington, DC. US President Joe Biden's debut on TikTok has caused a stir -- not least because the Chinese-owned social media platform is still officially considered a security risk by Washington. The message posted during the Super Bowl on Sunday was part of an effort by the 81-year-old's reelection campaign to reach out to younger voters across social media, including quirky jokes based on a laser-eyed Biden alter-ego. (Photo by Jim WATSON / AFP)
FOTO: AFP

Predsjednik obavještajnog odbora američkog Senata kaže da je zabrinut zbog odluke da se kampanja predsjednika Joea Bidena pridruži TikToku. Bidenova kampanja je tijekom Super Bowla ovog vikenda najavila pokretanje novog predsjedničkog TikTok profila, kao dio napora i težnji da Biden dopre do više mlađih glasača uoči predsjedničkih izbora u studenom.

Pokretanje kampanje na TikToku je značajno s obzirom na to da je ta društvena mreža, inače u vlasništvu kineske tehnološke tvrtke ByteDance, u fazi pregleda i istraga u SAD-u zbog potencijalnih zabrinutosti za nacionalnu sigurnost. Neki američki zastupnici pozvali su na zabranu aplikacije zbog zabrinutosti da bi kineska vlada mogla pristupiti korisničkim podacima ili utjecati na sadržaj koji se prikazuje ljudima unutar aplikacije.

Biden prošle godine naložio zabranu TikToka

Sinoć je demokratski senator Mark Warner izjavio da je zabrinut zbog implikacija po nacionalnu sigurnost. “Mislim da bi još uvijek trebali pronaći način da slijedimo Indiju, koja je zabranila TikTok. Malo sam zabrinut zbog mješovite poruke koja se ovime šalje”, rekao je Warner, komentirajući Bidenovu kampanju na TikToku. Uz Indiju, TikTok je zabranio i Nepal, s opravdanjem da društvena mreža ‘remeti društvenu harmoniju i utječe na obitelj’.

Brojni republikanski zastupnici također su kritizirali odluku Bidenove kampanje da se pridruži TikToku, a slučaj je komentirao i glasnogovornik Bijele kuće John Kirby. “Ništa se nije promijenilo u vezi sa zabrinutostima za nacionalnu sigurnost kada se TikTok koristi na vladinim uređajima. Ta politika je i dalje na snazi”, rekao je Kirby.

Bidenova administracija prošle je godine naložila vladinim agencijama da uklone TikTok s mobitela i uređaja u vlasništvu savezne vlade. Isto su učinile i brojne druge zemlje, poput Velike Britanije, Francuske i Australije. Iz TikToka su nekoliko puta izjavili kako podatke američkih korisnika ne dijele s kineskom vladom, a poduzeli su i niz mjera kako bi zaštitili privatnost svojih korisnika.

Vode kampanju i na Trumpovoj mreži

Bidenova kampanja svoju pomalo ironičnu odluku o pokretanju kampanje na TikToku opravdava time da će se “nastaviti sastajati s biračima tamo gdje oni jesu”, što uključuje i druge društvene medije kao što su Metin Instagram i Truth Social, koji je utemeljio bivši predsjednik Donald Trump.

Dužnosnik koji radi na Bidenovoj kampanji kaže da su poduzeli “napredne sigurnosne mjere” za svoje uređaje, te da njihova prisutnost na mreži nema veze s trenutnim sigurnosnim pregledom aplikacije.

Unatoč svega, mreža i dalje bilježi rast u SAD-u

Odbor za strana ulaganja u Sjedinjenim Državama (CFIUS), koji vodi američko ministarstvo financija, u ožujku 2023. godine zahtijevao je od kineskih vlasnika TikToka da prodaju svoje dionice ili se suoče s potencijalnom zabrane aplikacije. No, Bidenova administracija do danas nije ništa poduzela, ističe The Guardian.

Glasnogovornica Bijele kuće Karine Jean-Pierre izjavila je u ponedjeljak da je sigurnosna provjera CFIUS-a u tijeku, te da je Bijela kuća ranije odobrila zakon koji su predstavili Warner i drugi senatori, kojim bi se administraciji dali novi alati za rješavanje prijetnji koje mogu izazvati aplikacije u stranom vlasništvu.

Unatoč svih sigurnosnih strahova, TikTok i dalje bilježi rast među američkim korisnicima. Na saslušanju pred Kongresom, predstavnici tvrtke izjavili su kako sada više od 170 milijuna Amerikanaca koristi mrežu, što je značajan skok u usporedbi sa 150 milijuna godinu dana ranije.