Osnivač startupa iCat ispričao nam je kako će njegovi električni brodovi promijeniti trajektni promet

iCatovi brodovi uspostavili bi stalnu putničku liniju između obale i otoka

17.04.2015., Zagreb - Tomislav Uroda, direktor tvrtke iCat. 
Cilj tvrtke iCat je izgradnja brzog broda na elektricni pogon, s baterijama ili vodikom kao spremnikom energije, izgradjenog od ultralakih karbonskih vlakana. 
iCat je zapravo skracenica za 'island catamaran', odnosno otocni katamaran.  Vizija tvrtke je izgraditi flotu manjih brzih putnickih brodova duljine od 17 metara i kapaciteta do 100 putnika, te uspostaviti linije na Jadranu prema modelu prigradskog prometa. 
Photo: Davor Visnjic/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Tromi pomorski putnički prijevoz uskoro dobiva ozbiljnu konkurenciju u obliku elektro-brodova. Osnivač startupa iCat Tomislav Uroda počeo je proizvoditi lagana plovila na električni pogon inspiriran idejom ekološki prihvatljivog, jeftinijeg i učinkovitijeg pomorskog prijevoza na Jadranu.

‘Naša vizija je zamijeniti postojeći pomorski putnički prijevoz energetski učinkovitim i brzim plovilima gdje god je to moguće.” kaže Uroda “Sadašnje linije za pomorski prijevoz putnika, pogotovo za manje otoke poput Kaprija ili Žirja sa Šibenikom, nedostatne su jer čak i u jeku turističke sezone vozi tek jedna ili dvije linije dnevno. iCatovi brodovi povezivali bi gradove na obali s otocima u razmacima od svega sat vremena.”

iCat
iCat treba 4 milijuna eura ulaganja za razvoj redovne putničke flote

Osim iCat-a u Hrvatskoj se razvija još jedan koncept brodova na električni pogon. Riječ je o brzoj jahti za koju tvrtka Rimac Automobili razvija elektromotore za jednog brodograditelja. Ali iCat je prvi električni brod dizajniran za širu komercijalnu upotrebu u javnom prijevozu putnika.

Tehnička dokumentacija za gradnju je spremna i iCat intenzivno traži strateške i investicijske partnere. Trebaju 4 milijuna eura ulaganja,najavili su crowdfunding kampanju, a Uroda je projekt predstavio i na nedavno održanoj Bloombergovoj investicijskoj konfereciji u Londonu. iCat je ove godine dobio ZABA-inu nagradu za najzeleniji projekt i to jednu od stručne komisije, a jednu od publike.

iCat brodove razvijali su u suradnji s Fakultetom strojarstva i brodogradnje a električni pogon s Institutom Končar. Uz podršku investitora, iCat bi prva tri broda mogao izgraditi u sljedećih dvije godine, a predviđena je i gradnja iCata s dizelskim motorima.

Najvećeg saveznika u razvoju iCata pronašao je u Gradu Šibeniku koji zadnjih nekoliko godina radi na razvoju energetski učinkovitog gradskog prometa. Za projekt pod nazivom lntermodalni urbani ekološki sustav javnog prijevoza autobusima i brodovima-UrbEco, Šibeniku je Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture odobrilo 876.866,80 kuna bespovratnih sredstava iz strukturnih fondova EU.