Ovaj mladić ima 26 godina, zovu ga šaptač autima i spasit će Hondu

Imao je 22 godine i 0 iskustva kad je postao glavni dizajner Honde

Uprava Honde je poludjela ili je upravo pokazala da je genijalna. Bio je to najčešći komentar kad je Ryo Mukumoto prije četiri godine imenovan glavnim dizajnerom. Mladić je imao tek 22 godine i nikakvo iskustvo u proizvodnji, što je srušilo sve tradicije japanskog poslovnog svijea.

Dobio je zadatak da u pet godna razvije Hondin sportski automobil koji će pobijediti u najkompetitivnijem segmentu japanskog tržišta automobila. Bloomberg ga je u svom članku prozvao “šaptačem automobilima”.

Protiv svih japanskih običaja

Uprava je imala jak razlog, na internom natječaju Mukumoto je pobijedio 400 starijih, iskusnijih i poznatijih dizajnera. Kad su ga imenovali glavnim dizajnerom, najmlađim u povijesti kompanije, angažirali su potpuno novi mladi tim da ostvari njegovu viziju – roadster S660 inspiriran metkom koji u prodaju kreće u travnju. Mukumoto želi da njegova generacija, koja automobile smatra tek sredstvom prijevoza, izgubi glavu za novom Hondom.
Honda traži izlaz iz velikih problema u kojima se našla kad je u Japanu počela recesija. Na to su došli tsunami i katastrofalni potres a zatim rekordan broj automobila koje su zbog grešaka i loše kvalitete morali povući iz prodaje. Najmanje šest ljudi poginulo je zbog neispravnih zračnih jastuka Takata ugrađenih u Hondina vozila, povučeno je 24 miljuna automobila.
Predsjednik kompanije Takanobu Ito, koji nakon šest burnih godina u lipnju odlazi s položaja, priznao je da su njegovi ambiciozni ciljevi prodaje inženjere stavili pod prevelik pritisak. a su suočava s rekordnim brojem automobila koje mora povlačiti iz prodaje zbog grešaka i loše kvalitete.

takanobu
Predsjednik Takanobu Ito pokušava izvući Hondu iz užasnih 6 godina

 

Ryo Mukumoto trebao bi biti poruka da u Hondi još ima izazivačkog duha osnivača Soichira Honde koji je njegovao talente i stvarao jedinstvene automobile. S druge strane, ekstravagantan auto neobičnog dizajnera, može biti znak da je kriza u kompaniji i veća nego što priznaju.

Zaljubio se u Hondu zbog stripa

Mukumoto se u Hondu zaljubio nakon što je u osnovnoj školi pročitao strip o Soicihiru. Studirao je strojarstvo na višoj školi u prefekturi Okayama na zapadu Japana i sa 19 godina dobio prvi posao u kompaniji.

honda strip

Na posao dolazi u sportskom kabrioletu Honda S2000 , a kad ne radi u njemu juri među šintoističkim i budističkim hramovima Tochigija, sjeverno od Tokija jer, tvrdi, tamo može pričati s autom.
Honda se, piše Bloomberg, nada da će Mukumotov S660 pričati s kupcima. Automobil je pozicioniran na tržište “kei” automobila, endemskih minijaturnih autića kojima su Japanci opsjednuti. Lani su 40 posto ukupne prodaje automobila činili “kei” koji nikad nisu bili jeftiniji, budući da je porez na tu klasu niži a Suzuki i Daihatsu upravo na toj klasi vode tako žestoki rat cijenama da Japance upozoravaju kako to više nije zdravo za tržište.

Skladišta se pune jer trgovci kupuju na veliko kako bi dobili još veće rabate tako da je 2014. trgovine rabljenih automobila zatrpalo više od 500.000 kei automobila. Daihatsu i Suzuki izgubili su 350 milijuna dolara operativnog profita. Sada stiže Honda s Mukumotovim modelom i cijenom od 16.760 dolara, tek 15 posto skupljoj od Daihatsuova sportskog autića Copen. Japanski stručnjaci Hondi S660 proriču da će biti upravo onaj ikonografski model kakav su fanovi te marke godinama čekali.