Panasonic je razvio vlastitu tehnologiju za vremenske prognoze i kažu da su najprecizniji na svijetu
Jedina su nedržavna organizacija s vlastitim modelom za prognoze
Vremenske prognoze desetljećima su bile isključivo u domeni državnih i međudržavnih hidrometereoloških agencija. Međutim tehnološka revolucija koja je temeljito protresla svijet u posljednjih 20 godina promijenila je i tu tradiciju, pa se industrija privatnih kompanija koje se bave prognozama vremena, poput vjerojatno najpoznatijeg AccuWeathera i još mnogo manjih, procjenjuje na oko 6 milijardi dolara.
Njihov biznis model uglavnom se bazira na preuzimanju i obrađivanju podataka državnih agencija. Teži dio posla, koji se odnosi na sofisticirane računalne modele i dalje rade organizacije poput Europskog centra za srednjoročne prognoze vremena u Europi (ECMWF), a u Sjedinjenim Američkim Državama Nacionalni centar za vremenske prognoze (NOAA) koja svoje prognoze bazira na GFS modelu (Global Forecasting System) srodne institucije u drugim područjima.
Ključni su zrakoplovi
Agencije koje se bave vremenskim prognozama zapošljavaju stotine znanstvenika, hidrometeorologa i softveraša povlače podatke iz različitih izvora, uključujući satelite i balone, i zatim softverski izrađuju modele koji simuliraju vremenske uvjete na različitim atmosferskim visinama u razdobljima od 10 do 16 dana.
Sada dio kolača koji je bio rezerviran za državne organizacije želi i jedna privatna tehnološka kompanija – Panasonic. U intervjuu za Ars Technica, Neil Jacobs, izvršni direktor u Panasonic Weather Solutions, je rekao da tvrtka posljednjih nekoliko godina radi vlastite globalne modele vremenske prognoze na 11.000-core superračunalu i tvrdi da su njihove prognoze preciznije od onih koje rade postojeće međudržavne organizacije.
Preuzimanje tvrtke AirDat
Ključna prednost sastoji se u tome što Panasonic koristi podatke koji prikupljaju zrakoplovi. Kako piše Ars Technica, za vrijeme Clintonove administracije vlada je zatražila od aviokompanija da počnu prikupljati podatke o vremenskim uvjetima, a prva komapnija koja je radila TAMDAR sustave senzora je tvrtka AirDat.
AirDat je razvila senzore za praćenje vremenskih uvjeta zbog unapređenja sigurnosti letenja, a tvrtku je preuzeo Panasonic 2013. godine.
AirDat s Panasonicom sada postavlja TAMDAR sustave na zrakoplove koji lete na regionalnim rutama, šire se na Europu i Aziju te konstatno povećavaju količinu prikupljenih podataka. Zrakoplovi od polijetanja do slijetanja bilježe sve podatke o temperaturi, vjetru, vlažnosti, tlaku zraka i niz drugih korisnih informacija, i na temelju toga stvaraju preciznije modele.
Monetizacija projekta
Za sada, kompanija je još uvijek u fazi razmatranja na koji način će najbolje monetizirati ovaj projekt, no globalni prognostički model koji je konkurentan ECMWF-u moga bi vrijediti milijarde dolara. Jedan od najbržih načina zarade je prodaja prognoza kompanijama koje se bave trgovanjem budućnosnicama za energetiku.
Primjerice, ako ECMWF predviđa da će u sljedećih 10 dana u Sjevernoj Americi biti vrlo niske temperature, a prognoze američkog GFS kažu da neće, odluke vezane za trgovanje brokeri će lakše donositi ako imate treći globalni model koji može donijeti prevagu.