I svoja putovanja možete financirati preko crowdfunding platformi, specijalisti su Trevolta i Travelstarter

Travelstarter nudi financiranje projekata u turizmu i ugostiteljstvu

Crowdfunding tekovina je doba u kojemu živimo. Do prije samo deset godina nije je bilo, a danas je neizbježan dio mnogih projekata ili začetaka startupa. O čemu se zapravo radi? Crowdfunding, ili u Hrvatskoj često puta nazvano grupno financiranje, način je financiranja nekoga projekta. Netko tko ima ideju za kakav posao, avanturu, priču, a nema novca da ju sam financira, okreće se brojnim platformama, putem kojih može zaraditi novac.

Stvar funkcionira tako što ljudi, uglavnom potpuni neznanci, pogledaju projekt, pročitaju o čemu se radi i na osnovu toga je li im se svidjelo pročitano, odluče donirati određenu svotu novca. Što više ljudi vidi i odluči donirati, skupi se više novca. Najpopularnije platforme za crowdfunding su Indiegogo i Kickstarter, a putem njih se financiraju najrazličitiji projekti.

Crowdfunding specifičnih projekata

Postoje i stranice za specijalizirani crowdfunding. Jedna od njih je Trevolta, koja služi za grupno financiranje putovanja. Potom, po završetku putovanja, na istoj se platrofmi može ostati u kontaktu s ljudima koji su pomogli vaš projekt putovanja. Možete čak i pisati blog s doživljajima koje ste imali na tom putovanju, a ljudi koji su vas financirali vjerojatno postaju publika koja će pratiti što radite.

Trevolta se specijalizirala i u organizaciji bračnih putovanja i to tako da obitelj i prijatelji novopečenoga bračnog para zajednički ulažu sredstva kako bi ovi mogli otići na svoj medeni mjesec.

Travelstarter za turizam i ugostiteljstvo

Postoji i platforma za crowdfunding u turizmu. Travelstarter je orijentiran na entuzijaste i poduzetnike u turizmu i ugostiteljstvu, piše Netokracija. Na Travelstarteru možete prikupiti sredstva za otvaranje vlastitoga obrta vezanoga uz kakav morski sport, otvoriti kafić, restoran, hostel ili coworking prostor. Mogućnosti su nebrojene.

Travelstarter je nastao u Sloveniji, a nudi i mogućnost pretraživanja kampanja za financiranje po lokaciji. Ono što je dobro u tom segmentu jest činjenica da donatori svoju nagradu za financiranje mogu dobiti u vidu besplatnoga noćenja na lokaciji koju su djelomično financirali ili dobiti besplatnu uslugu, hranu ili što već, u čemu se specijalizirao projekt financiran putem Travelstartera.

U konačnici, putem crowdfundinga dobivaju svi, kako oni koji su financirali projekt, jer zauzvrat dobiju neki vid zahvale inicijatora projekta, ali i inicijatori sami, jer dobiju početni kapital kako bi mogli dalje razvijati svoj projekt.

Neuspješan hrvatski projekt

Dosad je najjača hrvatska kampanja na Travelstarteru bila, doduše, neuspješna. Radilo se o prikupljanju sredstava za obnovu jedrilice Hir 3 (Caprice), kojom je Mladen Šutej osamdesetih godina oplovio svijet i snimio o tome dokumentarac Jedrima oko svijeta.

I inače se manji broj kampanja zapravo uspješno završi. Radi se o kampanjama koje su doista jedinstvene, koje su tako dobro predstavljene publici, da su ih uspjele pokrenuti na način da su je odlučili financirati. Iako ideja crowdfundinga u svojoj biti zvuči jednostavno, radi se o platformama koje potiču izvrsnost i nagrađuju trud. Naime, samo dobri, odnosno, najbolji na kraju i ostvare svoj cilj.