Pričali smo s digitalnim prorokom AOL-a. Ne znamo kako da vam ovo kažemo, ali nismo baš oduševljeni

AOL Shingyja plaća milijun dolara godišnje da bude inspirativan

18.04.2015., Rovinj – Dani komunikacija 2015., nacionalni festival marketinskih komunikacija koji traje od 16. do 19. travnja u hotelu Lone. Predavanje Davida Shinga (Digital Prophet, AOL): The Connected Human. Photo: Grgur Zucko/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Niste jedini koji se pitaju što je to digitalni prorok. Australac David Shing zvani Shingy, jedini je nositelj te titule na svijetu. Dodijeljena mu je u američkoj medijskoj korporaciji AOL i donosi mu milijun dolara godišnje.

Svijetu se objavio u veljači 2014. Bio je to nezaboravan dan na biznis kanalu MSNBC. Najavili su razgovor o budućnosti tehnologije s predstavnikom AOL-a a umjesto tipa u odijelu kakvog bismo očekivali pojavio se on, Shingy. Snimka je postala viralni hit.

Čuđenje Shingyjevoj pomalo arogantnoj tituli “digitalnog proroka” nije bilo jedini razlog. Shingy je jednostavno uznemirujuća pojava. Kosu tapira kao Beetlejuice ili lik iz anime. “Više je stvar kako je ošišana nego stilizirana” objasnio je jednom prilikom, “iznenadilo bi vas kako ju je lako podići, malo feniranja i pjene i to je to.”

Je li on najveći prodavač magle u tech industriji

Nosi tamni lak za nokte, ponekad i Google Glass. Shingy svoj posao definira kao promatranje. “Promatram kako budućnost poprima oblik kroz nepregledni krajolik interneta.” piše na svojoj službenoj stranici. Opis posla, “letenje po cijelom svijetu i nastupanje na konferencijama.”

Ovoga vikenda bio je na Danima komunikacija u Rovinju. Zanimalo nas je kako misli čovjek kojega jedna do najvećih medijskih kompanija na svijetu plaća kao vizionara budućnosti, a američki novinari proglašavaju najvećim prodavačem magle.

Kako uhvatiti dinamični kreativni proces kojim čovjek napravi profesiju od letenja po svijetu i lamentiranja o istim stvarima o kojima vi i ja čavrljamo na kavi? Dok je letio prema Rovinju, sa Shingyjem smo napravili kratki brainstorming oko pojmova koji se statistički najčešće pojavljuju u razgovorima o tehnologiji. Ovo je rezultat.

Ovako je prošao naš kratki brainstorming sa Shingyjem

Letenje Mogućnost koja me očarava. Pomaže mi sanjati.
Budućnost Dinamičnost, ljepota, nepoznato, inspirativno
Veze Nikad dovoljno ali uvijek pristune. Ljudska veza poželjna
Mlad Uvijek u srcu
Ljubav Rijedak dar koji daje život
Kupovanje Samo kad treba, ali često
Mobilno Kretanje je privilegij
Apple Watch Senzori, osjetila, okruženje. O, i pokazuje vrijeme – bonus.
Svijest Umjetnička forma. Nikad je ne treba podcijeniti.
Live streaming U trenutku, visceralno, stvarno

 

Na tržištu tehnoloških propovjedika na kojemu se bori Shingy, konkurencija je velika. Najjači među njima imaju status think-tankova. Appleov evangelist Guy Kawasaki objavio je 12 bestsellera, na stalnoj je turneji, hiperaktivan je na Twitteru i Periscopeu i nema dana da nam se ne obrati s liste notifikacija.

Alex St. John, izumitelj platforme DirectX danas je vodeći autoritet za primjenu naprednih tehnologija u industriji igrica. Mark Andreessen preko svog je venture fonda gradio Facebook, Twitter, Forsquare, Pinterest i svojim mišljenjim utječe na ulagačku klimu u tehnološkom biznisu. Na koncu Steve Jobs, on je bio je najveći tehnološki evanđelist, prije nego biznismen, inženjer ili bilo što drugo.

On je simptom bolesti starih korporacija

U toj konstelaciji, Shingy konkurira teorijom da brendovi moraju biti “upečatljivi, reaktivni i relevantni.” Danas, kaže, svi pričaju o SoLoMo a trebali bi pričati o HoMo. Umjesto o društvenim mrežama, lokalnim i mobilnim uslugama, trebali bismo razmišljati o tome što ljudi rade na mobitelu dok leže na kauču.

Shingy je simptom bolesti starih korporacija, koje misle da se kupce još može zavarati s nekoliko cool izraza. AOL danas ima 10 puta manje korisnika nego 2002. kad je njegove usluge kupovalo 25 milijuna ljudi. Konkurencija jeftinijih, tehnološki naprednijih servisa učinila je svoje.

Ipak, nitko se ne ljuti na Shingyja. On je jedan simpatičan, bezazlen lik koji se ne uvlači u konflikte na društvenim mrežama i trudi se biti ljubazan prema medijima. Prosječan um pun dobre volje, još je uvijek tražen na konferencijama.

AOL se okreće tržištu digitalnih oglasa

Za AOL-ove probleme tvrdi da su tek dio “tranzicije”, koju vodi direktor kompanije Bob Lord, pokušavajući učvrstiti poziciju AOL-a na 600 milijardi dolara vrijednom tržištu internetskog oglašavanja. Zasad mu ide dobro.

Taktika ulaganja u oglase koji se plasiraju uz premium sadržaj dala je rezultate. Izravni prihodi od oglasa u godinu dana narasli su za petinu, na 451.7 miilijuna dolara a prihodi od oglasa preko treće strane bilježe rast od 60 posto.

Ovoga tjedna lansirali su novu platformu AOL One za kupovinu i distribuciju oglasa na više platformi. Milijun dolara za jednog simpatičnog Australca ne bi trebao biti problem.