Pričali smo s Nelom Bučević iz Metro Cash&Carry Hrvatska, tvrtke koja je upravo dobila certifikat top poslodavca

Certifikat najboljeg poslodavca izdao je nizozemski Institut Top Employers

Nelu Bučević, voditeljicu ljudskih resursa i korporativnih komunikacija u tvrtki Metro Cash and Carry Hrvatska, zatekli smo na putu. Upravo se vraćala iz Amsterdama, s dodjele certifikata Top Employer za najboljeg poslodavca u Europi i Hrvatskoj. Institut Top Employers koji izdaje ovo priznanje osnovan je 1991. godine u Nizozemskoj i svake godine na temelju istraživanja dodjeljuju certifikate tvrtkama koje ostvaruju najviše standarde u uvjetima za svoje zaposlenike.

U istraživanju u koje su bile uključene 717 tvrtki iz cijelog svijeta, a u Metrou su, ističe Bučević, osobito ponosni na činjenicu da su rezultati Metroa nadmašili 61 posto certificiranih kandidata. Nelu Bučević smo pitali kako u Metrou biraju članove tima, kakvu kadrovsku klimu njeguju i što je ključno za uspješno upravljanje ljudskim potencijalima.

Zapošljavanje za budućnost

Politiku upravljanja ljudskim resursima u Metro Cash and Carry Hrvatska, Nela Bučević je sažela u ovu rečenicu: “Metro Cash and Carry ne zapošljava za danas, već za budućnost”. Od toga kakav je netko danas mnogo im je važniji potencijal koji posjeduje i kako se želi razvijati.

“U Metrou je na cijeni integritet, transparentnost i autentičan leadership s jasnom vizijom naše budućnosti”, ističe.

Vjerujemo u svoje ljude, kaže Bučević

Metro Cash and Carry u šest veleprodajnih centara u Zagrebu, Rijeci, Splitu, Zadru, Osijeku, Puli i Varaždinu zapošljava oko 1200 ljudi. Kako bi sve funkcioniralo, važno je povjerenje i samostalnost, ističe Bučević. “Vjerujemo u svoje ljude i njihove vrijednosti i upravo zato im dajemo slobodu da samostalno donose odluke.”

Na taj način, objašnjava, kod zaposlenika osnažujemo njihovu sposobnost preuzimanja odgovornosti i poduzetničkog razmišljanja. “Upravo poticanjem zaposlenika na djelovanje i razmišljanje unutar tvrtke kao da je njihova vlastita, što često znači i samoinicijativno preuzimanje zadataka i odgovornosti, omogućava nam da se umjesto kratkoročnim ciljevima vodimo dugoročnim uspjehom tvrtke.”

Komunikacija je ključna

U pogledu motivacije zaposlenika, Nela Bučević kaže da se edukacije i treninzi samo jedan dio stategije. “Za razvoj punog potencijala i unapređenje kompetencija zaposlenicima je važno omogućiti uvid u njihov rad i razvoj. Njegujemo otvorenu komunikaciju utemeljenu na povratnoj informaciji, jer želimo da naši zaposlenici budu svjesni svog doprinosa timu i tvrtki te da u svakom trenutku znaju što rade izvrsno, a gdje ima prostora za poboljšanje.”

Nela Bucevic (METRO) (2)

U upravljanju ljudskim potencijalima, uzor su im firme koje kod svojih zaposlenika potiču inovativno razmišljanje, znatiželju i kreativnost te zaposlenicima dopuštaju da u svakom trenutku izraze svoju autentičnost.

Pritom im dobro dođu iskustva i projekti kolega unutar Metro Grupe. “Među čak 29 Metro zemalja nije teško pronaći projekt ili program koji bi bio izvrsno primjenjiv i u Hrvatskoj”, kaže Bučević.

Pojedinci koji mijenjaju stvari

Unutar Grupe provode niz programa za pripremu i edukaciju svojih zaposlenika. Bučević ovdje izdvaja Ready2Lead program za traženje i odabir kandidata kojem Metro omogućuje dvogodišnje školovanje i pripremu za preuzimanje menadžerskih funkcija, a edukacija i stjecanje praktičnog iskustva odvija se u Hrvatskoj i inozemstvu.

Metro ima i međunarodni program CrossingBorders za razmjenu i razvoj talenata unutar Grupe, tijekom kojeg zaposlenici imaju priliku za upoznavanje kako Metro funkcionira u drugim zemljama te stjecanje uvida u internacionalnu dimenziju tvrtke.

Nela Bučević naglašava kako je odabir odgovarajućih kandidata strateško je pitanje za tvrtku. “Uz visoku razinu motivacije, prilikom selekcije tražimo individualce koji su znatiželjni, pokazuju želju za stalnim učenjem i usavršavanjem, kreativni su u pristupu svakom zadatku i otvoreni novim iskustvima. Pojedince koje se usuđuju mijenjati stvari oko sebe”, zaključuje.