Prošetali smo metaversom i ušli u fora muzej osiguranja, prvi takav u svijetu. Morate ga posjetiti

LAQO osiguranje predstavilo je genijalno mjesto na kojem se može iskusiti prošlost, ali i budućnost ugovaranja osiguranja

FOTO: Laqo

LAQO osiguranje, prvo hrvatsko 100 posto digitalno osiguranje predstavilo je svoj muzej. Nije riječ o nekakvom fizičkom muzeju prepunom prašnjavih eksponata, već o digitalnom muzeju koji je smješten u metaverse. LAQO muzej smješten je u Decentraland, digitalnu platformu koja svojim korisnicima omogućuje razmjenu, trgovanje i promoviranje virtualnih predmeta.

Sam Decentraland nastao je 2017. godine, a fora stvar je u tome što vam za pristup ne treba nikakav poseban hardver poput VR ili AR naočala, već samo browser na najobičnijem računalu ili laptopu.

Digitalni svijet budućnosti

Inače, metaverse se navodi kao sljedeća velika iteracija interneta: riječ je o tehnološkom konceptu u kojem se stvara zajednički virtualni prostor gdje ljudi mogu imati razne interakcije s alatima, uslugama ili međusobno.

Korisnici tako mogu praktički uroniti u cijeli jedan digitalni svijet, koji nije ograničen na jednu igru ili aplikaciju. Metaverse je digitalno prostranstvo u kojem se može nalaziti hrpa različitih proizvoda i usluga.

Čim smo kreirali našeg čovječuljka, našli smo se direktno ispred LAQO muzeja

Svaki kat je druga priča

Za posjet LAQO muzeju potrebno je samo otići na link i stvoriti avatara, odnosno čovječuljka kojim se krećemo kroz Decentraland. Čim smo napravili svog čovječuljka, Decentraland nas je odmah smjestio ispred LAQO muzeja, koji se nalazi na koordinatama 79, -138.

LAQO muzej podijeljen je na više katova. U prizemlju nas je, uz neke druge posjetitelje, dočekao Pavle Pauq, maskota LAQO osiguranja. Svaki kat ima svoju namjenu, pa smo tako na prvom mogli vidjeti galeriju formulara koji su se nekada trebali ispunjavati kako bismo ugovorili osiguranje. Formulara ima zaista puno i u njima se lako pogubiti; stoga smo se odmah prisjetili koliko je ugovaranje osiguranja nekada bilo komplicirano.

Šalteri su prazni, a na ekranima je Solitaire

Vjeran prikaz prošlih vremena

Na drugom nas je katu dočekala potencijalno najgora stvar s kojom smo se nekada morali suočiti pri ugovaranju osiguranja – čekanje u redovima. Možda je najzgodniji detalj što se na zaslonima na šalterima nalazi Solitaire. Kao što znamo, Solitaire je omiljena igra za razbijanje dosade na poslu.

Na zadnjem katu prikazana nam je budućnost osiguranja, odnosno, kako funkcionira LAQO. Dovoljno je imati samo mobitel, nije potrebno čekati u redovima, niti ispunjavati hrpu formulara koje često ne razumijemo.

Plutajući mobiteli

Na mobitelima koji plutaju u prostoru, može se pregledati trenutna LAQO ponuda, kao i ugovoriti osiguranje – brzo, jednostavno i potpuno digitalno.

Zadnji fora element je i oblačak na kojem piše “CO2 savings”, odnosno, ušteda CO2. Naime, korištenjem LAQO osiguranja, koje se ugovara potpuno digitalno, manje se zagađuje okoliš. Prema njihovim izračunima, tijekom siječnja ove godine uštedjelo se 60.161.606 grama, a prema novim podacima, u veljači 44.420.504 grama CO2.

Šalteri su, naravno, prazni jer su zaposlenici baš kada smo mi došli na pauzi

Jedan u nizu projekata

Iz LAQO osiguranja su nam pojasnili kako je korak u metaverse bio sasvim logičan, budući da su od samih početaka htjeli pomicati granice i stvoriti najnapredniju, bolju i održivu zajednicu.

Kako nam je rekla Ana Zovko, direktorica Sektora za digitalni razvoj Croatia osiguranja, digitalni muzej osiguranja samo je jedan u nizu digitalnih projekata koji su uspješno implementirani u brend.

Među ostalim, tu je LaqoPrevent, program kojim se doprinosi povećanju sigurnosti u prometu, ali i smanjenju CO2 emisija. Drugi primjer je mogućnosti plaćanja osiguranja kriptovalutama.

Rast metaverse koncepta

Ulaskom u metaverse, LAQO je stao uz bok golemim svjetskim brendovima poput Nikea, Samsunga i Coca Cole. Zovko nam pojašnjava da LAQO u metaversu vidi priliku za rast i promicanje granica osiguravateljnog svijeta. Kaže nam i kako u metaverse ulaze hrabro, pa pripremaju teren za budućnost i nove korisnike.

Prisutnost i aktivnosti LAQO osiguranja u metaversu će se prilagođavati ovisno o budućnosti i rastu samog koncepta metaversa, no već sada su nam rekli da su im u prvom planu komunikacijske aktivacije i kreiranje novog iskustva kako za postojeće korisnike, tako i za širu javnost.

Primjeri formulara koji su se nekoć morali popunjavati

Pomak u razvoju hardvera

Na predstavljanju LAQO muzeja u metaversu govorio je i Davor Bruketa, kreativni direktor agencije Bruketa&Žinić&Grey. Istaknuo je kako je metaverse bio u fokusu javnosti, koja je ionako očekivala nerealne pomake u razvoju platformi i hardvera.

“Iako je Muzej osiguranja na Decentralandu prvenstveno komunikacijski motiv, šala kojom želimo ukazati da je nekim osiguravateljnim praksama mjesto u povijesti, LAQO se za stalno nastanio u metaversu i namjerava iskoristiti svaku priliku koju će taj kanal otvoriti u budućnosti”, rekao je Bruketa, koji je istaknuo da je LAQO jedan od stotine globalnih brendova koji eksperimentiraju s novom dimenzijom digitalne socijalizacije i njenim efektima na poslovanje, društvo i pojedinca.

Velika ulaganja u digitalizaciju

Davor Tomašković, predsjednik Uprave Croatia osiguranja, na predstavljanju LAQO muzeja istaknuo je kako je Croatia u protekle tri godine uložila više od 30 milijuna eura u digitalizaciju, a u ovoj godini planira uložiti još 10 do 15 milijuna.

“Mi u Croatia osiguranju u novim tehnologijama vidimo priliku. Metaverse je za nas još jedan od terena na kojima pomičemo granice osiguravateljnog svijeta. U razvoj znanja kroz suradnje s fakultetima, visokim obrazovnim institucijama i podršku brojnim stručnim projektima u posljednje smo tri godine uložili više od četiri milijuna kuna. Naš poslijediplomski specijalistički studij u suradnji s Fakultetom elektrotehnike i računarstva upisao je već treću generaciju i otvoren je svima na tržištu”.

“Dvostruko smo povećali broj zaposlenih u IT-ju i na digitalnim funkcijama, a kroz posebne programe razvoja zapošljavamo i mlade IT pripravnike. Naši digitalni projekti osvajaju nagrade i postižu odlične rezultate. Surađujemo s vodećim domaćim i svjetskim tehnološkim providerima na vrhunskim rješenjima za klijente. Naša je odgovornost razumjeti budućnost i pripremiti se za nju prema očekivanjima i potrebama naših korisnika”, poručio je Tomašković.


Sadržaj nastao u suradnji s Croatia osiguranjem.