S osnivačem Madbarza pričali smo o street workoutu, eksploziji aplikacija za treniranje i novoj verziji njihovog hita

Madbarz uskoro dobiva ključno poboljšanje koje će biti srce aplikacije i kanal zarade

10.10.2014., Zagreb - Nikola Mratinic i Luka Macner osmislili su aplikaciju MadBarz vrijednu 6,8 milijuna kuna. 
Photo:Anto Magzan/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

“Ime mi je Luka Macner, imam trideset godina i direktor sam Madbarz-a. Prije nego što sam sa svojim suosnivačem Nikolom Mratinićem osnovao Madbarz, bavio sam se zubnom tehnikom skoro deset godina”. Tako je počeo naš razgovor. Luka se predstavio u kratkim crtama, kroz svoj brand, poslovnog partnera i dao naslutiti odakle mu strpljenja i preciznosti za izgradnju tvrtke čija je vrijednost prije desetak mjeseci procijenjena na 6,8 milijuna kuna.

Kultura vježbanja težinom vlastitog tijela, u prirodi, nameće paralele s drevnim civilizacijama. Tjelovježba u prirodi kako čin održavanja bazične životne higijene, no posao ne oslanja na povratak starih kulturnih ciklusa, oslanja se na sve potencijalne korisnike i korisnice. Stoga je Madbarz otišao dalje od vježbe na otvorenom i adaptirao svoju projekt za sve ljude koji žele vježbati, vani ili u privatnosti svog doma, nebitno. Oni koji ga poznaju i koji su imali prilike raditi s njim, kažu za Luku da ima izoštrenu viziju, da je fokusiran na cilj i da točno zna prepoznati trenutak kada je projekt ispao s kursa i vratiti ga na pravo mjesto. Evo što smo otkrili u razgovoru.

Kako si se susreo sa street workout kulturom?

Jednom kada sam trčao na Jarunu vidio sam parkove za treniranje, ljudi su radili zgibove, trbušnjake, sklekove…

Nakon toga sam na Youtubeu naišao na Hannibal 4 King-a, Afroamerikanca koji je isklesao tijelo vježbajući isključivo u takvim parkovima. Mnogi vjeruju da je upravo on zaslužan za rast takve vrste treniranja u svijetu, a i rezultati anketa koje smo proveli u Madbarz communityu ukazuju na isto.

Kad vidiš njegove snimke i shvatiš da ti za domete u treniranju ne treba teretana, odjednom si pun motivacije.

Koliko je street workout kultura zapravo utjecajna ?

Globalna scena i popularnost treniranja van teretana i s vlastitom težinom se izrazito počela širiti tijekom 2011. godine, no naša istraživanja pokazuju da 55% ljudi iz našeg communitya i dalje treniraju u zatvorenom, bilo doma ili u teretani, to znači da izvode treninge s vježbama poput sklekova, čućnjeva, iskoraka, trbušnjaka itd. kako bi smršavili ili izgradili mišiće, tako da nije riječ samo o treniranju u prirodi, nego treniranju općenito.

Motivacija

Kada smo shvatili da se tu zapravo radi o treniranju općenito, a ne tzv. street workoutu shvatili smo da naš proizvod ima puno veći potencijal nego što smo u početku mislili.

Kako ste razvijali Madbarz?

Samo osmišljavanje aplikacije je bilo jednostavno s obzirom na to da sam tada imao par godina iskustva s vježbanjem vlastitom težinom bez utega ili teretane i znao sam šta jednoj takvoj osobi zapravo treba.

Proces samog razvoja nije bio nimalo lagan no danas smo najvjerovatnije najbolja aplikacija za treniranje vlastitom težinom na cijelom svijetu, a tek je prva verzija vani. Trenutno imamo u razvoju velika poboljšanja i kroz koji tjedan planiramo izaći s tim na tržište.

Kako sada stoji aplikacija?

Trenutno Madbarz svaki dan skine oko 2.000 ljudi diljem svijeta. U manje od četiri mjeseca registriralo se oko 250.000 korisnika, a ne ulažemo skoro ni kune u marketing. Gradnja takvog brenda na globalnoj razini iziskuje dosta truda, no danas je to relativno lako uz društvene mreže, nije teško „iskakati“ pred ljude sa cool sadržajem koji im koristi, tipa blog posta koji govori o programu za treniranje ili savjetima oko prehrane.

Kako ste se osjećali kad su vam investitori ponudili milijune?

Procjena pod kojom smo dobili Investiciju od Mađarskog fonda Traction Tribe je preko 6,5 miliona kuna, pregovaranje je bilo dosta dinamično, bili smo u jednom restoranu u Budimpešti s desetak osoba za stolom i pregovarali o iznosu investicije i postotku udjela koji ćemo dati za nju. Nisam mnogo osjećao tijekom pregovora, ali kada smo zatvorili cijelu priču, osjećaj je bio predobar.

Što je slijedeće u razvoju Madbarza?

Trenutno razvijamo glavni feature koji na žalost ne smijem otkriti, no mogu reći da će on biti u samom centru aplikacije i da će nas upotpuniti i oblikovati kao brand.

App4

On je ujedno i glavni planirani način zarade kroz aplikaciju. Kad to obavimo, bacamo se na poboljšavanje distribucije i svih metrika unutar proizvoda.

Tko vam je konkurencija, s kim se borite na tržištu?

Mi se unutar tvrtke ne opterećujemo puno s konkurencijom jer znamo da ljudi trebaju ovo što radimo i da je tržište dovoljno veliko. Što se brenda tiče, uzori su nam Under Armor, Nike, GoPro, Apple i slični.

Kakvo je zapravo vaše tržište?

Jako mlado i otvoreno, i mi na njemu sada imamo odličnu poziciju, za razliku od, recimo, tržišta aplikacija koje prate trčanje ili biciklizam. Tamo već imate više od pet velikih firmi starih pet do osam godina i sve imaju 30 do 100 milijuna korisnika. To je dosta zasićeno tržište za razliku od našeg. Na tržištu je puno odličnih aplikacija i jako je bitno da sve što radite bude privlačno. Pod tim mislim da stvorite jednostavno i funkcionalno sučelje koje je ljudima jasno na prvi pogled. Nitko neće koristiti nešto što ne razumije niti trošiti vrijeme da shvati vašu aplikaciju. Jednostavno će preći na drugu. Na našem tržištu morate biti upečatljivi, ali uspjet ćete samo ako korisnikku date točno ono što mu treba.

I što to Madbarz daje a drugi ne?

Madbarz jedini pamti svaki detalj treninga. Druge aplikacije ti kažu “napravi 20 sklekova” i na kraju treninga ne znaju jesi li ih napravio 8 ili 20.

App2

Naš softver za razliku od ostalih na kraju treninga pokaže koje si mišiće aktivirao za vrijeme treniranja, u kojem dijelu treninga je uložen najjači trud, usporedi odrađeni trening s prethodnima, s ljudima koje pratiš i napravi još niz zanimljivih stvari. Aplikacija pamti sve podatke i prilagođava se korisniku kako bi mu bolje optimizirala svaki idući trening.

Madbarz je projekt u kojem ste, koliko shvaćam, ti i Nikola sami odradili sve glavne i popratne poslove. Koje su prednosti rada u takvim manjim sinergijama i misliš li da će u budućnosti taj model rada birati i mnogoljudnije kompanije?

Tako je, od nekud moraš početi. Na početku smo sve radili sami, ali posla je toliko da je doslovno nemoguće sve odraditi sam, pogotovo ako uzmeš u obzir da se skoro s pola stvari susrećeš po prvi puta i treba ti puno duže nego nekome iskusnom.

Prednost manjeg tima je brzina u odlučivanju i odabiru smjera projekta. Mana je što ti za sve realizacije treba duže nego što bi trebalo malo većem timu ljudi.
Što je po tvom iskustvu potrebno za dobar startup projekt?

Po meni, dobar startup projekt je onaj projekt koji ima ideju s potencijalom i dobar tim ljudi koji ili imaju iskustva i predani su tome šta rade ili nemaju iskustva, ali brzo uče i u potpunosti su predani projektu. Sama ideja je tek jedan posto priče.

Rad  u ZIPu
Madbarz se razvijao u zagrebačkom inkubatoru ZIP

Ključna je brza i dobra realizacija. Po nekoj idealnoj formuli, ideju treba testirati da se vidi ima li dovoljno interesa za nju. Zatim treba odrediti izgled proizvoda i osnovne funkcionalnosti pa to opet testirati da utvrdite jeste li na pravom putu. Ako jeste i još uvijek mislite da nešto možete napraviti, onda to treba što brže i kvalitetnije realizirati. Posebno dobro treba riješiti distribuciju jer ako toga nema, kritična masa ljudi neće doći u doticaj s vašim proizvodom i cijela stvar pada u vodu.

Vidiš li u Hrvatskoj prostora da startupovi više izađu iz softverskog tržišta i fokusiraju se na niz drugačijih proizvoda u turizmu, malom i srednjem poduzetništvu ili kulturi?

Osobno ne gledam van IT sektora, nije mi dovoljno interesantno, ne vidim u tome dovoljno zanimljiv potencijal. To je moj stav, dopuštam da sam u krivu, sve ovisi o osobnim ciljevima.
Koja strana tržišta su najizazovnija za širenje Madbarza?

Mi smo od starta orijentirani globalno, a što se tiče širenja, inteligentno je orijentirati se na bogatija tržišta poput Njemačke, Amerike ili Engleske.

Koliko ćete ljudi trebati zaposliti da budete konkurentni u svjetskim okvirima?

Trenutno nas je u firmi zaposleno petoro i uskoro planiramo zaposliti još četiri osobe. Naša glavni konkurent, firma koja radi nešto slično ovome što mi radimo, ima više od 60 zaposlenih i oko milijun eura prihoda mjesečno. To nam je neko mjerilo cool, agresivne i probitačne tvrtke. Ali može se to, naravno, i s upola manje ljudi.

Kako si razvio vjeru da ćeš ostvariti viziju, a kako disciplinu da to i napraviš?

Napraviti solidan startup ili tvrtku stvarno je ekstremno puno posla, no ako imaš veliku strast prema nečemu onda je prirodno i neizbježno da stalno razmišljaš o tome i da u to ulažeš svo svoje vrijeme. Osobno nisam puno razmišljao o budućnosti kada sam kretao s projektom, samo sam radio ono šta moram kako bih gradio brend koji je danas podosta drugačiji nego na početku.

Kako zamišljaš sve za deset godina?

Najveće promjene bit će tehnološke, tehnologijaje i dalje najzanimljiviji dio razvoja. Odlično je rekao Ron Conway (najpoznatiji anđeo investitor iz Silicijske doline op.a.): “U džepu vam nije telefon nego kompjutor.” Sve su jači i sposobniji. Izlaze nove tehnologije i to otvara mogućnosti svakome tko želi doprinositi razvoju društva. Danas je sve prilično otvoreno i uvjeren sad da će idućih 10 godina biti izuzetno zanimljivo sve to doživjeti i promatrati.